/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Mercedes diesel kontra "andre"
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-12-03 22:37


Jeg købte i januar '95 en ny Volvo 460 Turbo Sport, hvilket var på
samme tidspunkt, som min gode ven købte sin brugte Mercedes 250 diesel
aut. Bilernes pris var den samme - forskellen var på få tusind kroner.

5 år efter havde vi kørt det samme antal km og afhændede begge bilerne
med følgende økonomiske resultat: Det havde kostet os det samme beløb
i afskrivninger. Drift/vedligehold var vanskeligere at sammenligne,
men vi sjussede os til en nogenlunde ens udgift.

Hvorfor fa'n skulle jeg så købe en gl. taxa, når en ny bil koster det
samme...? At eje en splinterny bil er jo også lidt værd, IMO -> dét
har jeg efterhånden prøvet nogle gange.

Hva' si'r I -> hvilke erfaringer har I gjort jer?
Har I, der har ejet en brugt MB, overhovedet opgjort det økonomiske
resultat efterfølgende?

Denne her trækker nemlig lidt:
http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,331842,306906,301745,331835,265956,272030,301748,301749,309013,309014,309015,231110,309016,311770,207170,340611,314962,322564,191652,190046,189772,242776,311768,299608,229641,308568,340608,340609,340610,294748,322565,296528,296527,296530,300248,322560,322562,311772,331829,331834,294749,306312,303002,247421,314965


/Mogens

 
 
Mark Sandberg (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-12-03 22:54


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hva' si'r I -> hvilke erfaringer har I gjort jer?
> Har I, der har ejet en brugt MB, overhovedet opgjort det økonomiske
> resultat efterfølgende?

MB har jeg tilgode lidt endnu. Men visse andre modeller kan nu også godt
være prisfaste. Selv har jeg sidst haft en bil fra 1Q1997 til 3Q2003.
Den blev købt hos en autoriseret BMW forhandler for 160K.
Dertil er brugt ialt 40K. på udgifter til vedligeholdelse, hvorefter bilen
er omsat til 180K.

En totaludgift til vedligeholdelse og afskrivning på 10% er vel ikk' så
ringe endda i de 78 måneder

/Mark.



Rene´ (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 21-12-03 23:23

Jeg har haft en mb 300 d i 5 år og kørt 150.000 km alt ialt har det kostet
mig 1,25 kr/km jeg kan lige sige at min ven købte en passat som kostede ham
over 4 kr/km



Mogens Knudsen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-12-03 23:25

On Sun, 21 Dec 2003 23:22:42 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:

>Jeg har haft en mb 300 d i 5 år og kørt 150.000 km alt ialt har det kostet
>mig 1,25 kr/km jeg kan lige sige at min ven købte en passat som kostede ham
>over 4 kr/km

Hvad er der inedholdt i dén pris?
Alle dine udgifter undtaget afskrivning?

Og hvilke data er der bag henholdsvis din bil og Passat'en
(fra start til slut -> km, årgang osv.)


/Mogens

Rene´ (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 22-12-03 09:16

Det var alt inklusiv tab, diesel,forsikring,vægtafgift,reservedele



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 09:21

On Mon, 22 Dec 2003 09:16:06 +0100, "Rene´" <virker@ikke.dk> wrote:

> Jeg har haft en MB 300 D i 5 år og kørt 150.000 km. Alt ialt har det kostet
> mig 1,25 kr/km - jeg kan lige sige, at min ven købte en passat, som kostede ham
> over 4 kr/km. Det var alt inklusiv tab, diesel, forsikring, vægtafgift, reservedele

Så din ven bekostede over 600.000 kr på at køre 150.000 km i
Passat'en? - (150.000 km x 4 kr = 600.000 kr)


/Mogens

Rene´ (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Rene´


Dato : 23-12-03 14:45

Nej det kan man ikke helt sige for han kørte kun 100.000 så den har kostet
ham 400.000 at have jeg syntes også det lyder helt vild, men han tabte
rigtig mange penge da han solgte den. og så har jo også nogle sindsyge
service priser på hans værksted, det skal så tilføjes at alt der gik i
stykker på min mercedes har jeg selv kunne skifte, så det bliver jo også til
penge.han fortalte mig at den havde kostet 216 kr at eje i døgnet. VILT...



Henrik B. (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-12-03 23:32

Mogens Knudsen wrote:
:: Denne her trækker nemlig lidt:
:: http://starmark.auto-
::
danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,33184
2,

Sørg for at sæderne er rep'et....

M.v.h.



Mogens Knudsen (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 21-12-03 23:35

On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Sørg for at sæderne er rep'et....

Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed
at dømme kan være "udsatte"?


/Mogens

Henrik B. (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 21-12-03 23:39

Mogens Knudsen wrote:
:: On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
::: Sørg for at sæderne er rep'et....
::
:: Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
:: mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed
:: at dømme kan være "udsatte"?

Det er generelt. De holder ikke meget mere en 100k km,, før du sidder i
bunden af bilen. Det er en arv fra den tidligere 300 (og 190). Ved ikke
hvorfor de ikke kan finde ud af at lade sædebundene så de kan holde.

En kollega havde en sådan E (har nu skiftet den ud med en nyere C), som også
var helt færdig i sæderne.

M.v.h.



Lau (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Lau


Dato : 22-12-03 15:06



> Det er generelt. De holder ikke meget mere en 100k km,, før du sidder i
> bunden af bilen. Det er en arv fra den tidligere 300 (og 190). Ved ikke
> hvorfor de ikke kan finde ud af at lade sædebundene så de kan holde.
>

De kan sagtens holde til mere. Jeg har nu min anden 300D - første havde gået
510000km og denne 233000 km. Begge førersæder er/har været super. Men
korrekt der er problemer på det område. Jeg mener der findes 2 typer af
sæder, de bløde og de hårde (taxa-versionen). De hårde kan klare mosten, de
bløde klapper efter ca150000 - 300.000 km

Vælg Merceren til enhver tid

vh
Lau



Henrik B. (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 22-12-03 20:45

Lau wrote:
:: De kan sagtens holde til mere. Jeg har nu min anden 300D - første
:: havde gået 510000km og denne 233000 km. Begge førersæder er/har
:: været super. Men korrekt der er problemer på det område. Jeg mener
:: der findes 2 typer af sæder, de bløde og de hårde (taxa-versionen).
:: De hårde kan klare mosten, de bløde klapper efter ca150000 - 300.000
:: km

Det er så ikke min erfaring. En tidligere arbejdsgiver havde netop en
frikørt taxa (190), som fik skiftet sædebund ved levering - og igen efter
knap 100.000 km. Ok han vejede også godt 100 kg, men burde ikke være noget
problem.

M.v.h.



Jesper Bach (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Bach


Dato : 23-12-03 09:30


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:3u7cuvkqi66o320esghvlbqljnor556orm@4ax.com...
> On Sun, 21 Dec 2003 23:32:29 +0100, "Henrik B."
> <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
>
> >Sørg for at sæderne er rep'et....
>
> Har du set den aktuelle bil, eller er det "bare" en generel
> mening/kommentar om, at sæderen efter al sandsynlighed
> at dømme kan være "udsatte"?
>
>
> /Mogens

Jeg vil mene helt generelt.

Det er dog ikke så dyrt igen, at få skiftet sædebunde/rygstykker ud. Evt.
kan man endda selv gøre det på en formiddag. Men mærkeligt nok har sæderne
været et problem på de fleste MB'er jeg har prøvekørt. Et sted prøvede
forhandleren endda at bilde mig ind at det var "helt normalt" at man sad
nede i bunden af bilen, med snuden på højde med underkanten af vinduet. Skal
dog lige siges at jeg mest har prøvet W123 og 190'ere.

Check evt :
http://interior.articles.mbz.org/seats/
http://www.worlduph.com/hubpageMERCEDES.htm

/Jesper



Mogens Knudsen (23-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-12-03 14:52

On Tue, 23 Dec 2003 09:29:41 +0100, "Jesper Bach"
<jesper.bach@nospam.12move.dk> wrote:

>Check evt :
>http://interior.articles.mbz.org/seats/
>http://www.worlduph.com/hubpageMERCEDES.htm

Nice, thanx :)


/Mogens

Mark Sandberg (21-12-2003)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 21-12-03 23:57


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her trækker nemlig lidt:
>
http://starmark.auto-danmark.dk/used_cars_post.asp?id=311772&next_prev=314957,295662,304932,331842,306906,301745,331835,265956,272030,301748,301749,309013,309014,309015,231110,309016,311770,207170,340611,314962,322564,191652,190046,189772,242776,311768,299608,229641,308568,340608,340609,340610,294748,322565,296528,296527,296530,300248,322560,322562,311772,331829,331834,294749,306312,303002,247421,314965

Dejlig bil den der, men vær opmærksom på de bagerste støddæmpertårne i den
model! Jeg havde for et par år siden en snak med en synsmand ved SBI om
netop den model. Han advarede mod rust og gennemtæringer i danske vogne der
kom ind til det 1. periodiske syn. Der havde han kasseret flere, grundet de
bagerste tårne, der var gennemtæret. Det har så været ´96 og '97 årgangene
han her talte om.........om det stadig er et problem, ved jeg ikke. Men den
nye 2000/2001 model, er vel modificeret af Mercedes på netop det
punkt...........må man gå ud fra.

/Mark.



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 00:27

On Sun, 21 Dec 2003 23:56:33 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Dejlig bil den der, men vær opmærksom på de bagerste støddæmpertårne i den
>model! Jeg havde for et par år siden en snak med en synsmand ved SBI om
>netop den model. Han advarede mod rust og gennemtæringer i danske vogne der
>kom ind til det 1. periodiske syn. Der havde han kasseret flere, grundet de
>bagerste tårne, der var gennemtæret. Det har så været ´96 og '97 årgangene
>han her talte om.........om det stadig er et problem, ved jeg ikke. Men den
>nye 2000/2001 model, er vel modificeret af Mercedes på netop det
>punkt...........må man gå ud fra.

Jep - men denne må jo ha' været forbi "hallen" no'en gange...


/Mogens

Elbarto Simsoniac (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Elbarto Simsoniac


Dato : 22-12-03 17:50

En god ven af familien har en MB 123 benziner fra 1977 (han havde den fra
ny)
Den har idag trillet 320.000 km med meget få værksteds besøg og satlige
services overholdt til dato

Citat fra min fra ham: "Det er dyrt at blive medlem af MB klubben men når
man så er der får man noget for sine penge"


Jeg ville nok holde mig fra frikørte taxaer da de 250.000 km den har kørt
sikkert er bykørsel som jo som bekendt er lidt håre ved bilen som landevejs
kørsel + indvendig er de tit og ofte "mærket" af de 40 personer der dagligt
hopper ind og ud af den.

Erik Elbarto



Jan Nielsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Nielsen


Dato : 22-12-03 18:47

Hej gruppe

Jeg har kun erfaring med C klassen, jeg havde en C250 uden turbo (113 hk
170nm), fra 1993 den havde kørt 317 kkm da jeg overtog den, og alle
bøsninger var skiftet i undervognen, samt hardy skiverne, bilen kørte fint,
og bar ikke præg af TAXA kørsel, men kunne knapt trække sig selv, og da vi
er campister gik det ikke.
Bilen blev solgt uden tab. efter 3 mdr

Min bror har haft 2 C250 men med turbo(150hk 280nm) det duer.

Der var engang noget der hed Diplomat modeller, de havde vist fået skiftet
alt indendøre incl rat og sæder, men det findes sikkert ikke længere

Jeg ville finde en 270 Cdi, den er godtnok kun 5 benet, men det er en mere
moderne motorkonstruktion, og også lidt billigere i grøn ejerafgift.

--
Mvh
Jan Nielsen

..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
www.fedebiler.dk



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 19:49

On Mon, 22 Dec 2003 18:47:06 +0100, "Jan Nielsen"
<jan@campingvognen.dk> wrote:

>Jeg har kun erfaring med C klassen, jeg havde en C250 uden turbo (113 hk
>170nm)

Duer ikke - for svag.

>Min bror har haft 2 C250 men med turbo(150hk 280nm)

Langt bedre.

>Der var engang noget der hed Diplomat modeller, de havde vist fået skiftet
>alt indendøre incl rat og sæder, men det findes sikkert ikke længere

Findes i princippet stadig: STARMARK Certificeringen
Hvad er der egentlig i det navn? Der er alting, hvis navnet er
STARMARK by Mercedes-Benz. STARMARK by Mercedes-Benz kan kun tilbydes
af 16 autoriserede Mercedes-Benz forhandlere i Europa! Vores bilhus er
faktisk det eneste i Skandinavien!

Før en brugt bil kan blive STARMARK certificeret, skal bilen igennem
en grundig inspektion og test på mere end 130 punkter. Først efter
bilen består disse krævende tests, kan bilen blive STARMARK
certificeret.

>Jeg ville finde en 270 Cdi

Jeg ville vælge 320 CDI...


/Mogens

Morten Fruergaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-12-03 20:11

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> >Jeg ville finde en 270 Cdi
>
> Jeg ville vælge 320 CDI...

Jeg ville vælge en 400 CDI... .-)



--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 20:41

On Mon, 22 Dec 2003 20:10:53 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jeg ville vælge en 400 CDI... .-)

Så mange børn har jeg ikke (findes vel kun i S- og ML-klassen)
Næh, også E-klasse:
Effekt: 260 hk
Moment: 560 Nm
Acc. 0-100: 6,9 sek.
Topfart: 250 km/t
Forbrug/EU: 10,6 km/l


/Mogens

Morten Fruergaard (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 22-12-03 21:24

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så mange børn har jeg ikke (findes vel kun i S- og ML-klassen)
> Næh, også E-klasse:
> Effekt: 260 hk
> Moment: 560 Nm
> Acc. 0-100: 6,9 sek.
> Topfart: 250 km/t
> Forbrug/EU: 10,6 km/l


I en ML selvfølgelig...
Og gerne i AMG dress....

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Andreas M. Hansen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 22-12-03 20:21

> Jeg ville vælge 320 CDI...
>

Sådan een har den lokale taxivognmand - fin vogn - bliver brugt som
limousine af fru Clausen (firmaets grand old lady) , den holder tit i
firmaet og venter på gæster foran receptionen. Den er pæn og magtfuld at
kigge på, MEN: jeg synes altså at man fornemmer et klart antiklimax når man
går forbi den når den holder med motoren gående i tomgang - den lyd hører
altså ikke til en bil i den klasse til den pris....
Man kan sikkert ikke høre den indendøre, men altså.....!
Mogens, du som er vant til italienske toner vil da ikke kunne leve med det ?

mvh

Andeas M. Hansen



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 20:29

On Mon, 22 Dec 2003 20:20:37 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

>Mogens, du som er vant til italienske toner vil da ikke kunne leve med det ?

He, he - man omstiller sig jo nok lynhurtigt til de nye vinde.


/Mogens

Jan Nielsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan Nielsen


Dato : 22-12-03 23:09

Jamen skal Alfaen sælges??
Jeg troede den skulle være "sommerbil" sådan ligesom mange af
"amerikanerdrengene" har en ekstra bil til at tage slæbet i vinterperioden


--
Mvh
Jan Nielsen

..:Hvis du kan lide biler, så smut forbi:.
www.fedebiler.dk



Mogens Knudsen (22-12-2003)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 22-12-03 23:22

On Mon, 22 Dec 2003 23:08:40 +0100, "Jan Nielsen"
<jan@campingvognen.dk> wrote:

>Jamen skal Alfaen sælges?

Næh, har jeg skrevet det?

>Jeg troede den skulle være "sommerbil" sådan ligesom mange af
>"amerikanerdrengene" har en ekstra bil til at tage slæbet i vinterperioden

Det er min Omega, der "ryger" først.


/Mogens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408692
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste