Mercedes i bund :o)
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 10:56

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2183942/

Spørgsmål: Hvor tilfreds er De med Deres bil og Deres værksted? 40.000
tyskere har givet karakter fra 1 til 5, hvor 1 er bedst
1. Toyota 1,17
2. Subaru 1,30
3. Honda 1,33
4. Mazda 1,41
5. Nissan 1,45
6. Mitsubishi 1,48
7. Suzuki 1,50
8. Porsche 1,53
9. Saab 1,56
10. Daihatsu 1,57
11. Volvo 1,58
12. BMW 1,58
13. Hyundai 1,58
14. Jaguar 1,62
15. Citroën 1,64
16. Lada 1,66
17. Kia 1,66
18. Skoda 1,67
19. Lancia 1,69
20. Daewoo 1,71
21. Peugeot 1,76
22. Ford 1,80
23. Seat 1,83
24. Renualt 1,86
25. Alfa Romeo 1,86
26. Audi 1,87
27. MG Rover 1,88
28. Opel 1,92
29. Chrysler 1,96
30. smart 2,04
31. Fiat 2,05
32. VW 2,07
33. Mercedes 2,13
34. Land Rover 2,32

Godt nok viser listen ikke om Mercedes er en dårligere bil end Fiat men
"kun" at en tysk Mercedes ejer er mere utilfreds med sin taxa end en tysk
fiat ejer er med sin

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 11:16

On Sun, 21 Dec 2003 10:56:08 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Godt nok viser listen ikke om Mercedes er en dårligere bil end Fiat men
>"kun" at en tysk Mercedes ejer er mere utilfreds med sin taxa end en tysk
>fiat ejer er med sin

Nej, den fortæller ikke en pind. Man kan jo ikke mixe de 2 spørgsmål
til een samlet besvarelse. Dumt, IMO...

Gå ind på www.adac.de og se, hvorledes MB ligger i andre sammenhæng
(Pannenstatistik (fejl på vognen)).

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 18:52

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Nej, den fortæller ikke en pind. Man kan jo ikke mixe de 2 spørgsmål
> [...]

Kunne jeg overtale dig til at poste et link?

Kan ikke finde det.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 19:03

"Frederik" <tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Kunne jeg overtale dig til at poste et link?

> [...]

Findes det findes det her:
Auto Und Motorrad
- Fahrzeugmängel
-- Pannenstatistik. (Pannen = uheld, driftstop)

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 19:06

On Sun, 21 Dec 2003 18:51:54 +0100, "Frederik"
<tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote:

>Kunne jeg overtale dig til at poste et link?
>Kan ikke finde det.

Test -> mehr zu Themen (i højre side)

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 20:20

> Test -> mehr zu Themen (i højre side)
>

> /Mogens

Så vidt jeg kan se, ligger MB da stadig væsentligt dårligere end Toyota,
oder?

Mfg.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 21:06

On Sun, 21 Dec 2003 20:20:22 +0100, "Frederik"
<tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se, ligger MB da stadig væsentligt dårligere end Toyota,
>oder?

Ved det ikke - jeg så på Oberklassen, hvor MB var nr. 3, efterfulgt af
Opel Omega som nr. 4 og Volvo sidst.

Mig interesserer den slags ikke, idet en MB selvfølgelig står højt på
ønskelisten. Har man først prøvet at eje/køre sådan een, ved man hvad
det handler om. Jeg har!

/Mogens

Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 21:59

> [...]
>
> Mig interesserer den slags ikke, idet en MB selvfølgelig står højt på
> ønskelisten. Har man først prøvet at eje/køre sådan een, ved man hvad

Det er vi absolut helt enige om.

Imidlertid kan vi vel godt blive enige om, at det ville være rart, hvis
mercedes lå højere i undersøgleserne?

Mvh.

Frederik

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 22:05

On Sun, 21 Dec 2003 21:58:34 +0100, "Frederik"
<tanja.korfitsen@kabelnettet.dk> wrote:

>Det er vi absolut helt enige om.
>Imidlertid kan vi vel godt blive enige om, at det ville være rart, hvis
>mercedes lå højere i undersøgleserne?

Jow, jow - det kan vi da.

Særligt Pannenstatistik er væsentligt i denne her forbindelse, IMO.
Dén afspejler jo alle de bilister, der i løbet af året har fået hjælp.
Dog -> når jeg tænker på alle de km, jeg i år har lagt på de tyske
motorveje, er der dælme ikke mange MB'er mellem de "nødstedte", jég
har mødt. BMW var i flertal - bemærkelsesværdigt mange BMW'er holdt
inde ved i nødsporet...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 23:20

> [...]
> motorveje, er der dælme ikke mange MB'er mellem de "nødstedte", jég
> har mødt. BMW var i flertal - bemærkelsesværdigt mange BMW'er holdt

Nå har du også observeret det?
Jeg ser faktisk også med (alt for) ofte mellemrum BMW'er som holder i
autobahns nødspor.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-12-03 23:23

On Sun, 21 Dec 2003 23:19:52 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Nå har du også observeret det?
>Jeg ser faktisk også med (alt for) ofte mellemrum BMW'er som holder i
>autobahns nødspor.

Jep - påfaldende mange i år. Både i den hede sommer, men også i for-
og eftersæson'en

/Mogens

Fra : Rene´

Dato : 21-12-03 23:20

Nu er der jo også en del mere mekanik i en mercedes end i en typisk toyota
carina. nej tag cyklen så slipper du for at komme med på listen.

Fra : Frederik

Dato : 21-12-03 23:26

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message
> Nu er der jo også en del mere mekanik i en mercedes end i en typisk toyota
> carina. nej tag cyklen så slipper du for at komme med på listen.

Det fremføres ofte som argument også af mig selv.

Imidlertid tvivler jeg på, om det er helt rigtigt.

I "gamle dage" var en Mercer jo meget skrabet, og en typisk toyota gli jo
ret veludstyret.

I dag er de jo begge proppet med teknik. Forleden sad jeg med i en Corolla
Verso (bvadr) med navi, air-con, sædevarme etc, etc.

Så jeg synes egentlig bare, at man må give Toyota, at de altså evner at lave
driftsikre biler.

Og stik mig så en alfa, det er en mandebil.

Mvh.

Frederik

Fra : Rene´

Dato : 22-12-03 09:19

nej det passer vist ikke helt det med der er mere teknik/mekanik i en toyota
end i en mercedes i hvert fald ikke hvis vi taler samme årgang.