Chip tunning
Fra : Jan

Dato : 20-12-03 18:29

Hej
Jeg er den lykkelige ejer af en Mercedes c 220CDI, jeg overvejer at
chipe den, men ved ikke hvilken type jeg skal vælge. Har du gode
erfaringer men det ??

Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-12-03 19:08

"Jan" <jgf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er den lykkelige ejer af en Mercedes c 220CDI, jeg overvejer at
> chipe den, men ved ikke hvilken type jeg skal vælge. Har du gode
> erfaringer men det ??

Jeg mener at en chiptuning, som bliver lavet på et rullefelt, er det bedste.
Her bliver chippen tilpasset 100 % til netop din bil/motor.

En tuning med en boks, er et alternativ, men den hæver blot nogle værdi til
en anden standard - den er ikke tilpasset DIN bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Rene´

Dato : 20-12-03 19:54

Jeg har selv en 220cdi som jeg har fået boks i, jeg kan varmt anbefale en
boks for den kan du tage med over i hvilke som helst anden mercedes cdi
motor, den skal blot stilles til den model som den skal i. den boks jeg har
i ryger bilen heller ikke. jeg gav 5000kr for den og det er godt givet ud,
jeg kan enda sige at mit brændstof forbrug er blevet noget mindre, og jeg
kan love dig for at det virker med hensyn til drejnings moment og heste, jeg
kan sige dig at jeg har kørt om kap med en 300 TD (177hk) og den kunne jeg
følge med op til ca 205-210 stykker.
hvis du bor i nærheden af løgstør kan du komme og prøve min boks, inden du
køber en selv.
MVH Rene´

Fra : Jan

Dato : 21-12-03 00:06

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message news:<7Y0Fb.4558$K81.3900@news.get2net.dk>...
> [...]
> følge med op til ca 205-210 stykker.
> hvis du bor i nærheden af løgstør kan du komme og prøve min boks, inden du

Tak for tilbudet, men jeg bor på sjælland. Hviken type er det du har
lagt i . Hvor har du købt den? Det lyde jo meget godt.

Mvh/Jan

Fra : claus b. p.

Dato : 21-12-03 01:02

"Jan" <jgf@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er den lykkelige ejer af en Mercedes c 220CDI, jeg overvejer at
> chipe den, men ved ikke hvilken type jeg skal vælge. Har du gode

Hej Jan.

Har så'n en med en "Kitpower" box. Det er særdeles velfungerende. Importøren
er også meget hjælpsom i tilfælde af problemer, så den kan anbefales.

/Claus

Fra : Rene´

Dato : 21-12-03 13:39

Mit modul hedder sandco og kan købes og omprogrameres hos Kj-biler Løgstør
98672244

Fra : Jan

Dato : 21-12-03 20:10

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message news:<HvgFb.3292$wd7.2220@news.get2net.dk>...
> Mit modul hedder sandco og kan købes og omprogrameres hos Kj-biler Løgstør
> 98672244

Hej Rene´

Dem vil jeg prøve at ring til i morgen.

Go´ jul

Fra : Jan

Dato : 21-12-03 20:21

"Rene´" <virker@ikke.dk> wrote in message news:<HvgFb.3292$wd7.2220@news.get2net.dk>...
> Mit modul hedder sandco og kan købes og omprogrameres hos Kj-biler Løgstør
> 98672244

Jeg glemte lige at spørge, hvordan er det med montage, skal der
klippes i nogle ledninger?, eller skal den bare lige sættes mellem et
stik ?

Jan

Fra : Rene´

Dato : 23-12-03 14:52

Den er meget let at sætte i.

tag de 4 skruer oven i motor dækslet og tag stikket at fordelerrøret som
sider på brændstofrørerne sat boksen imellem.
så er du ude at køre igen, hvis du kommer forbi løgstør kan jeg sætte den i
gratis. ellers gør kj-biler det nok også gratis.

Fra : Rene´

Dato : 26-12-03 22:36

Med dette modul ryger min bil overhoved ikke, hvis du køre med campingvogn
opad en kæmpe bakke hvor bilen virkelig får kniven så ryger den en lille
smule , men det tror jeg også den gør uden modul, jeg har så købt et
KN-filter så den kan få noget luft. det er nemlig tit her fejlen ligge når
at man giver en motor mere brændstof, skal man jo også huuske at den skal
have mere luft for ikke at ryge.

Med hensyn til fyret, bygger KJ-biler også det om så du får en lille
fjernbetjening så du kan starte fyret når du vil. jeg mener det koster
omkring 2000kr med montering. men hvis du er fingersnil kan du selv bygge
det langt billigere, f.e.k en fjern betjening fra t-hansen til 200 kr og et
timer relæ til yderliger 200 kr og så skal du bruge bilens restvarme system
til at styre varmeblæser+vandpumpe, jeg kan sige dig at du skal skilde
varmekontrol panelet ad for at lodde inden i hvor der skal laves lidt
fix/faxerier. men hvis du har mod på det er du kørenes for under 500kr men
du kan også brænde nallerne ved selv at rode med bilens elektronik.

MVH Rene´