Er min kobling slidt?
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 20-12-03 17:40

Hej allesammen.
Min Corolla fra 1988 er begyndt af opføre sig mærkeligt. Problemet er at den
begynder at trække selvom jeg kun løfter koblingspedalen en lille smule.
Den har kørt 253.000 km. og jeg tror selv at det er en slidt kobling, men kan det
være noget andet?

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.165.153.145)

Fra : ak

Dato : 20-12-03 18:07

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den har kørt 253.000 km. og jeg tror selv at det er en slidt kobling, men

Det lyder mere som om den mangler vædske, eller koblingshovedcylinderen er
defekt, men start med at tjekke vædske standen for koblingen, beholderen
sidder i fører siden helt oppe bag støddæmpertårnet, der et sort låg af
gummi der skal trækkes af.

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-12-03 13:35

> Den har kørt 253.000 km. og jeg tror selv at det er en slidt kobling, men
kan det
> være noget andet?

Hej

Slidt kobling ville opføre sig stik modsat - altså undlade at koble til før
pedalen er helt i top., eller ikke koble helt til (fedte)

Nu kender jeg ikke koblingen på en Toyota, men hvis den er med kabeltræk
lyder det som en simpel justering., hvis den er hydralisk, kunne det være en
utæthed, så du simpelthen mangler væske.

Men altså under alle omstændigheder en væsentlig nemmere (billigere) fejl at
rette.

hilsen

Kim Olsen
Citroen Xantia

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 13:52

> [...]
> Den har kørt 253.000 km. og jeg tror selv at det er en slidt kobling, men

Jeg skyder på at det er fordi en af trykskoene i koblingen er knækket.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK