Kørelys
Fra : Henrik Steffensen

Dato : 20-12-03 12:48

Hvad koster et "kørelys-sæt", som kan benyttes på min Audi A6/1995? Jeg
forestiller mig noget uoriginalt - det er der vel ikke nogen problemer med?

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 20:54

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad koster et "kørelys-sæt", som kan benyttes på min Audi A6/1995? Jeg
> forestiller mig noget uoriginalt - det er der vel ikke nogen problemer
med?

Har aldrig prøvet det på en Audi.
Men jeg har lidt erfaring fra VW, og de er jo lidt i familie.

Der skifter man den org, lyskontakt til en model med indbygget kørelys, og
montere en modstandsledning (så du forlænger levetiden på din pærer).
Den sidst bil jeg gjorde det på var en Passat, der købte jeg et org. kørelys
sæt ved VW for 375,- der var nødvendig ledning, stik og monteringsvejledning
med, det tog ca 1,5 time

Monteringsvejldningen lyder således (bare for at give et indtryk af
sværhedsgraden, for det passe sikkert ikke på audi'en):

Kontakt afmonteres.
Ledning 58L (grå/sort) og ledning 58R (grå/rød) tages ud af stik og sættes
på ledning 58 (grå/grøn)
Modstandsledning monteres fra TFL på den nye kontakt og sættes sammen med
ledning i multistik J/3 på centralelektrik.
Grå ledning i stik P på tændingskontakt afmonteres.
Ny kontakt monteres.

Der er jo også den gamle model med at fuske med et relæ og nogle ledninger
og strømtyve, men helt ærligt det ville være synd for en fin A6'er.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

Fra : Carsten Juul Jensen

Dato : 21-12-03 23:00

> "Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> med?
> >

> Har aldrig prøvet det på en Audi.
> Men jeg har lidt erfaring fra VW, og de er jo lidt i familie.

Hej!

Jeg ville godt dæmpe mit kørelys lidt mere på min 96 A4, ved du hvor den
"modstandsledning" ligger??

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 22:34

"Carsten Juul Jensen" <cjuul@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

Jeg

> Hej!
>
> Jeg ville godt dæmpe mit kørelys lidt mere på min 96 A4, ved du hvor den
> "modstandsledning" ligger??

Næhh desværre, men den er normalt omkranset af en tyk grå isolereing da den
jo afgiver varme.
Men mit bedste bud er at den er syet ind i det normale ledningsnet og er
umulig at finde uden et diagram.

Jeg er heller ikke klar over om alle modeller er udstyret med en
modstandsledning, eller om det kan være lavet
Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk
på en anden måde.

Claus Peteresen