Relæ på Escort
Fra : Brian

Dato : 20-12-03 12:28

Hejsa

Jeg har et relæ der snakker lidt, på en gammel Escort fra '89. Det sidder på
en sort bøjle, der hænger under instrumentbordet så man kan komme til det
uden at skille bilen ad. Jeg har kigget lidt i Haynes for at finde ud af
hvad relæet er til, jeg har nemlig ikke kunnet se/mærke nogen forskel, når
det klaprer. Ifølge Haynes er der mulighed for op til seks relæer placeret
under instrumentbordet, jeg har kun den ene siddende. Relæerne skal ( hvis
de ellers er der ;)) stå for: " Speed sensor, diode assembly, fuel-injection
system, heated windscreen and dim-dip lighting system".
Udfra at min er en gammel 1.6 motor uden sprøjt, kan et par af dem jo
udelukkes. Min forrude har ikke varmetråde, så det er næppe det. Dim-dip
ligthing system, er vel til skift mellem langt og kort lys ? Det virker
ihvertfald fint, og der er som sagt ikke noget at se, når relæet snakker. Så
er der diode assembly tilbage.... hvad er det så ? Engelsk-Dansk ordbogen
der følger med Hayens, giver ikke en forklaring på det.

Håber nogen har en idé, ellers bliver det relæ snart aflivet på meget grum
vis.... så kan vi måske få ro!

/Brian