Kondom
Fra : Gismo

Dato : 17-12-03 22:35

Man kan købe et cover i nylon til bilen for at beskytte mod
solen,rim på ruderne o.s.v. kan lakken tåle det.

Gismo.

Fra : Michael Olesen

Dato : 18-12-03 11:54

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Man kan købe et cover i nylon til bilen for at beskytte mod
> solen,rim på ruderne o.s.v. kan lakken tåle det.

Jeg har kun haft gode erfaringer med mine overtræk...

Jeg har haft (har stadig men står nu indenfor) en rød Toyota Celica 2.0 GTi
fra 1988 stående med overtræk i 7 år på åben parkeringsplads og den fejler
meget mindre i lakken end tilsvarende Celica'er fra den årgang - samt, at
den ikke er falmet af sollyset. Min nye Celica 1,8 VVT-i fra 2000 står også
med et overtræk på en ligeså åben parkeringsplads...

Dog skal det siges, at jeg er temlig påpasselig med ikke at tage overtrækket
på bilen, hvis bilen er møghamrende beskidt og/eller det blæser _MEGET_...
så det lægger lidt op til at man skal vaske sin bil tit

Fordele, som jeg oplever ved overtræk:
Sommer: ingen solfalmning, mindre varm kabine, bliver ikke støvet så
hurtigt, fugleklatter og andet skidt kommer ikke i kontakt med lakken

Vinter: Skal ikke skrabe ruder om morgenen, meget let at få snefri

Ulemper: træls at håndtere, når den er våd. Kræver et sted, hvor man kan
hænge den til tørre, for den er ikke synderligt smart at have i
bagagerummet, når den er våd.

/mic

Fra : Henning

Dato : 18-12-03 16:48

On Wed, 17 Dec 2003 22:35:16 +0100, "Gismo" <baatnakkedummy
@hotmail.com> wrote:

>Man kan købe et cover i nylon til bilen for at beskytte mod
>solen,rim på ruderne o.s.v. kan lakken tåle det.

Noget helt andet - har nogen erfaringer med disse overtræk og
p-vagterne? Hvad gør de, for at tjekke, at bilen har p-billet eller
anden tilladelse, sat p-skiven korrekt osv. Står der nogen steder i
p-regulativerne(?) at man ikke må tildække bilen? Hvis jeg dækkede min
bil til, ville jeg som selvfølge sætte en hængelås på snorene i
bunden, så man ikke bare lige kunne løbe med overtrækket

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 16:58

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:

> [...]
>anden tilladelse, sat p-skiven korrekt osv. Står der nogen steder i
>p-regulativerne(?) at man ikke må tildække bilen?

der står at P-skiven skal være anbragt i synligt i forruden, så hvis
du dækker forruden, skal du sørge for et hul, vindue, whatever så
p-skive eller billet kan ses udefra.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Henning

Dato : 18-12-03 23:05

On Thu, 18 Dec 2003 16:58:25 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>der står at P-skiven skal være anbragt i synligt i forruden, så hvis
>du dækker forruden, skal du sørge for et hul, vindue, whatever så
>p-skive eller billet kan ses udefra.

Hvor vil p-vagten placere bøden - hvordan vil han aflæse
nummerpladen

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Leonard

Dato : 19-12-03 00:01

Henning <newsmail@mailme.dk> wrote:

>Hvor vil p-vagten placere bøden - hvordan vil han aflæse
>nummerpladen

Jeg er ret sikker på at hvis bilen er parkeret på off. vej, så skal
nr-pladen kunne aflæses, og kan ikke det, så er bilen vel at betragte
som skrot, der skal fjernes.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 19:53

> der står at P-skiven skal være anbragt i synligt i forruden, så hvis
> du dækker forruden, skal du sørge for et hul, vindue, whatever så
> p-skive eller billet kan ses udefra.

Hvordan kan p-vagten se gennem en til-iset rude?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-12-03 20:20

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hvordan kan p-vagten se gennem en til-iset rude?

<< grumble.wav >>

Han sætter da bare et kryds i "ulæselig p-skive" - eller hvad det nu
var der stod på billetten ;(

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 20:23

> << grumble.wav >>
>
> Han sætter da bare et kryds i "ulæselig p-skive" - eller hvad det nu
> var der stod på billetten ;(

godt jeg ikke bor i "kødbenhavn"

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-12-03 20:40

>godt jeg ikke bor i "kødbenhavn"

Hehe - du skal være mere glad for at du ikke arbejder hos Parkering
København, når jeg ankommer , medbringene den famøse parkometerbillet,
og meget højlydt foreslår dem at ansætte folk der kan læse og forstå
dansk ;)

(Eventuelt benytte noget andet end frikadeller til at pudse briller
med)