Få lidt sjov ud af en Corolla..?
Fra : SheltieRunner

Dato : 17-12-03 21:46

Hello NG;

Jeg er den "heldige" ejer af en Toyota Corolla 1,3, Årg. 88,
og da den kun har gået knap 150K, kunne jeg godt tænke mig at lave lidt
sjovt ved den...

Er der nogen der ved om man kan få en dobbelt Weber karburator til denne
Corolla model,
og hvad ydelse og pris er i denne sammenhæng..?

Eller skulle jeg ombygge motoren, så den bliver med injection..?

( 88´ corolla er lidt død i forhold til min sidste Sharan TDII )

// P. Lauridsen

Fra : Jonas R.

Dato : 17-12-03 22:06

SheltieRunner wrote:
> Hello NG;
SNIP

Du kan så vidt jeg husker få en org. 1.3L turbo motor med 115 hk eller også
er det en 1.5 L turbomotor med 135 hk...

Snak evt. med www.motorimport.dk eller www.turbomotor.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 17-12-03 22:25

On Wed, 17 Dec 2003 22:06:29 +0100, "Jonas R."
<corolla.turboNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

>Du kan så vidt jeg husker få en org. 1.3L turbo motor med 115 hk eller også
>er det en 1.5 L turbomotor med 135 hk...
>Snak evt. med www.motorimport.dk eller www.turbomotor.dk

Men som du ved: et projekt kun for entusiaster!

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4
'91 Opel Omega 3000 24V (til salg)

Fra : Jonas R.

Dato : 17-12-03 22:33

Mogens Knudsen wrote:
SNIP
> Men som du ved: et projekt kun for entusiaster!

Jeps, dog holder de org. turbomotorer, iforhold til eftermonteret. Men en
starlet med en 1.5L turbo og så lige skruet op til 1.8 bar, er imo ret
grinern...Er turbomotors (Rene) egen bil :)