Lys under bilen
Fra : Jakob

Dato : 17-12-03 12:51

Hvordan ser loven lange arm på, at man har monteret neonrør under sin bil?
Det er et rør, der ikke kan ses hverken for- eller bagfra, men som lyser ned
på vejen under forkofangeren.

Skulle der være noget i vejen for det? Sikring og sikker montering er der
sørget for.

Hav en god jul!

Jakob

Fra : Chr. L.

Dato : 17-12-03 12:50

"Jakob" <jakob_2004@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> på vejen under forkofangeren.
>
> Skulle der være noget i vejen for det? Sikring og sikker montering er der

UHA...der er så meget galt med bilen at du må have lys montert under den?
.

Chr.

Fra : John Sahl

Dato : 17-12-03 12:55

Jakob wrote:
> Skulle der være noget i vejen for det? Sikring og sikker montering er
> der sørget for.

Det er nogo, ulovligt i DK.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 17-12-03 17:18

> Det er nogo, ulovligt i DK.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Det er IKKE ulovligt at montere det

Det er heller ikke ulovligt at have tændt ....Når bilen er pakeret
Men det er TEMLIG ulovlig at køre med det tændt

Erik Elbarto

Fra : Morten Juel

Dato : 17-12-03 19:20

> Det er IKKE ulovligt at montere det
>
> Det er heller ikke ulovligt at have tændt ....Når bilen er pakeret
> Men det er TEMLIG ulovlig at køre med det tændt

hmm er du sikker på at det er lovligt at ha monteret ??

og er du sikker på at det er lovligt at ha det tændt når bilen står stille
??

Mvh
Morten

Fra : Babba-Papa

Dato : 17-12-03 22:53

Der var engang en bruger ved navn "Morten Juel" <hehe(indsæt
selv@her)starchild.dk> der skrev:

>hmm er du sikker på at det er lovligt at ha monteret ??
>
>og er du sikker på at det er lovligt at ha det tændt når bilen står stille
>??

Så længe at han holder i garagen med lukket port, tror jeg ikke
at politissemændene - og -konerne brokker sig....*G*
Men selv dér er jeg ikke sikker.
- -
Babba-Papa

Ja til "sjove" børn - Ja til Atomkraft !
Døden væk fra vejene ? - Kør på fortorvet !

Fra : Leonard

Dato : 17-12-03 23:54

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Det er IKKE ulovligt at montere det
>
>Det er heller ikke ulovligt at have tændt ....Når bilen er pakeret
>Men det er TEMLIG ulovlig at køre med det tændt

(1) Et køretøj må kun være forsynet med påbudte eller tilladte lygter
til belysning. Lygter til belysning omfatter følgende lygtearter:
Fjernlyslygte - pkt. 6.02.002 Nærlyslygte - pkt. 6.02.003 Tågeforlygte
- pkt. 6.02.004 Baklygte - pkt. 6.02.005 Søge-/arbejdslygte - pkt.
6.02.00

Der er ikke lygter til belysning, med mindre det kan kaldes
arbejdslygter.

(1) Et køretøj må kun være forsynet med påbudte eller tilladte lygter
til markering. Lygter til markering omfatter følgende lygtearter:
Positionslygte - pkt. 6.03.002 Baglygte - pkt. 6.03.003
Markeringslygte - pkt. 6.03.004 Tågebaglygte - pkt. 6.03.005
Nummerpladelygte - pkt. 6.03.006 Parkeringslygte - pkt. 6.03.007
Sidemarkeringslygte - pkt. 6.03.008 Særlige lygter til markering -
pkt. 6.03.009

Her er der heller ikke rigtig nogen lygter der passer på beskrivelsen.

Så, nej jeg tror heller ikke det er lovligt ...
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Morten Vinding Niels~

Dato : 18-12-03 00:24

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Her er der heller ikke rigtig nogen lygter der passer på beskrivelsen.
>
> Så, nej jeg tror heller ikke det er lovligt ...

Med mindre du kan argumenter for at det er "udstignings lys" lige som mange
biler har i dørene?

/Morten

Fra : Jensn

Dato : 18-12-03 08:28

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fjernlyslygte - pkt. 6.02.002 Nærlyslygte - pkt. 6.02.003 Tågeforlygte
> - pkt. 6.02.004 Baklygte - pkt. 6.02.005 Søge-/arbejdslygte - pkt.

Hvis man ofte taber sine nøgler ved ind- og udstigning, så kan det vel
betegnes som "søgelygte"

Mvh.
Jensn

Fra : Søren Christensen

Dato : 18-12-03 18:27

> [...]
> 6.02.00
>
> Der er ikke lygter til belysning, med mindre det kan kaldes

Det kan de vil også i tilfælde af noget skulle gå i stykker under bilen og
der skal
arbejdes på sagen... :)

Venligst

Fra : Fam. Olsen

Dato : 18-12-03 19:53

"Søren Christensen" <Soren_HelskovFjernmig@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe1e4bd$0$27363$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Det kan de vil også i tilfælde af noget skulle gå i stykker under bilen og
> der skal
> arbejdes på sagen... :)

Aha, mekanikerlys. Det må jeg ønske mig til jul.

MVH Niels