Afgift på import biler - hvad skal man reg~
Fra : Jan Holm

Dato : 16-12-03 01:16

Hej alle

Jeg regner med at importere en mercedes 190D fra Tyskland.
Hvis jeg nu finder en bil på http://www.mobile.de der koster xxx
hvad skal man så regne med i afgifter før den er på danske plader.
Jeg regner med at bruge omkring 80-100kkr på en bil og ville
gerne have et ca beløb for hvad den så kan koste i Tyskland.

Et eksempel, flot sort mercedes 190D 2,5 manuelt gear der har
gået 300.000 Årgang 91. I tyskland står den til 3000 Euro. Hvad
ville en sådan ca koste ialt når den står med danske plader

Erfaringer ?

Mvh
Jan Holm

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 02:30

> [...]
> gået 300.000 Årgang 91. I tyskland står den til 3000 Euro. Hvad
> ville en sådan ca koste ialt når den står med danske plader

Ingen ...... endnu...

3000Euro for 300.000km er for meget efter min mening - de kan have gået
meget mindre... Selvfølgelig er 90'er -> modellerne med planker på siderne -
men 300.000km er for langt alligevel (efter min mening).

http://www.mobile.de/SIDnEk4ckPx9rjZU8j2fFA6UA-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10L
searchPublicJ1071540583A1LsearchPublicCCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B56q-t-vMIMk
MoSm_xsO~BSRA6F150000E17200D190dD190DA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111
111129680362&top=10&

Her kan du se hvad afgiften ca. vil være.

http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm

Hvis det var mig ville jeg sigte efter en der var lidt ældre - havde gået
max. 150.000km og ellers levede op til de krav du nu måtte have. Hvis du
sætter dig i hovedet at importerer er det en god idee at have flere
forskellige biler at se på - hvis førstevalgt skulle vise sig at være noget
skrammel. Der er sider på nettet hvor du kan læse om erfaringer ved import
fra Tyskland - du kan jo lede lidt efter dem.

Hvis du nu finder ud af det er for svært at importerer og gerne vil have en
bil der er i orden - så har jeg en kontakt der gerne vil sælge sin
190E'er.... Den er godt nok benzin - men den er tysk import (afgift
betalt) - rustfri, lavt kilometer stand - og yderst velholdt (og orginal).

Mvh.
B. Madsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-12-03 07:14

On Tue, 16 Dec 2003 02:30:27 +0100, "[8700] Brian Mark Madsen"
<REMOVEbrianm@mobilixnet.dk> wrote:

[snip]
> [...]
>MoSm_xsO~BSRA6F150000E17200D190dD190DA0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111

Alt for langt link. mobile.de links kan kortes ned til:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111129680362

Eller du kan bruge de der tjenester, som laver en kortere links samt
viderestilling fra deres sider.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jan Holm

Dato : 16-12-03 09:12

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
> 3000Euro for 300.000km er for meget efter min mening - de kan have
> gået meget mindre... Selvfølgelig er 90'er -> modellerne med planker
> på siderne - men 300.000km er for langt alligevel (efter min mening).

Det var blot et eksempel, ikke noget konkret. Men når det er sagt vil
jeg gerne op i 90-91 modellerne. Mht. km tror jeg 200.000 er mit max.
Hvis den triller 1 mill så vil den holde en del år for mig.

> http://www.folmers-auto.dk/mb_afgift.htm

Tak for det, jeg skal regne med et sted mellem 40-50kkr i afgift.
Så kan jeg feks købe en 91' til 32000kkr = 4306 Euro. Afgift
48kkr ialt 80.000 kr

> Hvis du nu finder ud af det er for svært at importerer

Kender en der skal hjælpe mig med papiret, ellers tak.

Mvh
Jan Holm

Fra : Reino Andersen

Dato : 16-12-03 10:35

Brian Mark Madsen skrev:

> [...]
> 190E'er.... Den er godt nok benzin - men den er tysk import (afgift
> betalt) - rustfri, lavt kilometer stand - og yderst velholdt (og orginal).

Har du nogle oplysninger om bilen og evt. billeder?

--
Reino

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 14:28

Ja - jeg skal bruge din mail addresse.... send den til
brianm@REMOVEmobilixnet.dk

Husk af fjerne REMOVE

Mvh.
B. Madsen

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 14:33

Data'erne kommer også her:

Billeder i news:dk.binaer.motor under overskriften "Mercedes 190E"

Bilen er en Mercedes 190E 2.0 122 HK. Den har gået 180.000km og er fra 1983.
I 1999 blev den importeret fra tyskland med kun 1. ejer. Herefter blev den
købt af den nuværende ejer i 2001. Bilen er altid kørt pænt - er yderst
velholdt og fremstår helt orginal. Af udstyr kan nævnes følgende:

- 4-trins manuel gear,
- elektrisk soltag,
- servo,
- tonede ruder,
- c.lås,
- omdrejningstæller,
- el-spejl,
- Org. letmetalfælge med låsebolte,
- midterarmlæn

Bilens vægt er 1100kg - hvilket betyder lav vægtafgift. Den er sidst synet i
8 mdr '03 - uden anmærkninger overhovedet.
Bilen er guldmetallic - med basefarvet kabine (uden huller - eller fejl)

Bilens orginale papirer medfølger - også de tyske. Yderligere kan det
fremhæves at selv den orginale førstehjælpspakke stadig befinder sig i
bilens hattehylde - i intakt stand. Bilen er for nyligt blevet
pavabehandlet - hvilket ikke dækker over rust i undervognen - der er helt
rusfri (som resten af bilen).Den er hverken sænket - har uorginal udstødning
på eller for den sags skyld spoiler.

Bilen står i København - og ved interesse kan sælgers telefonnummer
oplyses - så kan du selv tale med ham. Han er en flink gut der kan besvare
alle dine spørgsmål.

Det skal understreges at ovenstående ikke er salgs"gas" - men bilens stand.
Det kan siges at ejeren er Mercedes kyndig - og kiggede på adskillige biler
før han besluttede sig for denne.

Alt i alt en bil som lever op til sit rygte - kvalitet.

Jeg skal beklage den dårlige kvalitet af billederne - digital kameraet som
de er taget med - er ikke godt.

Prisen er kr. 49.000,-

Mvh.
B. Madsen