Skift af tandrem på Fiat Bravo
Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 15-12-03 22:21

Overvejer at anskaffe mig en Fiat Bravo...

Den har kørt 95.000 km og skal derfor ganske snart have skiftet tandrem....

Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

/Anders

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 22:24

> Overvejer at anskaffe mig en Fiat Bravo...
>
> Den har kørt 95.000 km og skal derfor ganske snart have skiftet
tandrem....

> Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

Til en Tipo koster det 1.400,- i stumper + arbejdsløn hos Fiat i Åbenrå

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas

Dato : 15-12-03 22:26

Kommer vist meget an på motoren. Er det en 5 cylindret, skal du vist have
10-15000 op af lommen motoren skal vist helt ud. Men almindeligvis
koster det ikke meget. Mener det kostede et par tusinde inkl remstremmer for
min Fiat Duna

Mvh

Thomas

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 15-12-03 22:44

Der er tale om en Bravo 1.4 sx 3dr fra 1997...

/Anders

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 15-12-03 22:54

"
> [...]
> 10-15000 op af lommen motoren skal vist helt ud. Men almindeligvis
> koster det ikke meget. Mener det kostede et par tusinde inkl remstremmer

Sådan behøver det ikke være mere. Flere Fiat forhandlere har fundet ud af at
skifte tandremmen på en 5 cylindret moter uden at skille hele bilen ad. Fiat
i Lemvig har været i Jyllandsposten med en pris på under kr. 4000.

Men jeg ville nu nok spørge mig for, før jeg afleverede kareten til en
tandremsoperation.

mvh
Mogens

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-12-03 22:50

"Anders T. Pedersen" <torstens@postkasse.net> skrev i en meddelelse
> [...]
tandrem....

> Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

Jeg ved ikke om det er hos forhandler eller privat, men så vidt jeg ved er
det købers marked. Stod jeg i den situation ville jeg prøve at få sælger til
at udføre den operation for egen regning.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 15-12-03 22:51

> [...]
tandrem....

> Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

På min Multipla 1,6 kostede det godt kr. 3000 hos Fiat i Esbjerg.

mvh
Mogens

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 16-12-03 08:38

Tak for de fine svar.....

Jeg er nu ikke nærvøs for at komme med et bud på den Fiat Bravo....

/Anders

Fra : Bo Dudek

Dato : 16-12-03 08:47

[...]

Fiat i Vejle skulle have 3500,- alt incl. for en Fiat Brava, så vidt
jeg husker...

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Leif pedersen

Dato : 16-12-03 17:10

> [...]
tandrem....

> Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

Jeg gav 3300 kr. for 1 år siden.

Leif

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 16-12-03 18:08

Har lige været i kontakt med Fiat Fr-Havn....

De sku have knapt 2k for det, så det må siges at være rigtigt rigtigt
billigt...

/Anders

Fra : bme

Dato : 16-12-03 18:37

> Har lige været i kontakt med Fiat Fr-Havn....

Jamen, Helge Andersen er også et udmærket værksted.

> De sku have knapt 2k for det, så det må siges at være rigtigt rigtigt
> billigt...

Har du prøvet Laur. Jensen (fiat) i hjørring. De gamle bruger ham til begge
biler (Saab 9000 og bravo), og servicen og værkstedet er bare
110....111....112% iorden.

/bo

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 19-12-03 11:20

> Hvad koster sådan en ret på et autoriseret værksted..??

Jeg gav 3200 kr. i sidste uge, for komplet remskift i min brava 1,6.....det
koster nok ca. det samme for dig...

--
Mvh,
Lars Bjerregaard