Mercedes 230E
Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-12-03 21:17

Jeg har netop afhentet mit nyindkøb - en Mercedes 230E årg. 1990. Dejlig
bil.
Der er et par forhold jeg gerne vil bede om nogle bud på.
De forreste tågelygter lyser ikke. Der er pærer i lygterne, og de ser ikke
ud til at være sprængt. Ligeledes ser sikringen ud til at være OK. Kan det
tænkes, at bilen ikke er "født" med tågelygterne men alene er forberedt for
installation?
I instrumentbordet er der et display, hvor der i alle andre Mercedeser jeg
har prøvet, er en udetemperaturmåler. Der er p.t. intet i displayet. Kan det
tænkes at der ikke er installeret en temperaturmåler, selvom
instrumentbordet er forberedt for det? I givet fald, hvor sidder føleren ude
ved den forreste kofanger?

På forhånd tak
Søren Jensen

Fra : flemming

Dato : 15-12-03 23:27

Prøv at dreje til pos.lys og træk i kontakten til lyset så skal tågelyset
virke

det kan ske at der ikke er monteret ude.temp
føler sider under foreste nummerplade
eller mener jeg at koden i servicebogen er 211

--
MOVE_hamselv1@t-online.de
www.kvik-rep.com

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-12-03 00:03

> Jeg har netop afhentet mit nyindkøb - en Mercedes 230E årg. 1990. Dejlig
> bil.

Helt sikkert - tilykke med den, den skal nok hold mange kilometer.

> [...]
> tænkes, at bilen ikke er "født" med tågelygterne men alene er forberedt

Lys kontakten har flere funktioner. Den kan trækkes ud i to hak. Første hak
er så vidt jeg husker tågelys bag - andet hak er tågelys både for og bag.

> [...]
> tænkes at der ikke er installeret en temperaturmåler, selvom
> instrumentbordet er forberedt for det? I givet fald, hvor sidder føleren

Ude temp. er ekstraudstyr - der kan sikkert tænkes det ikke er installeret.
Hvor meget der skal til for at installere det er mig usikkert - men spørg
ved Mercedes - de kan sikkert kan oplyse dig om det.

Mvh.
B. Madsen

Fra : claus b. p.

Dato : 16-12-03 20:34

> Lys kontakten har flere funktioner. Den kan trækkes ud i to hak. Første
hak
> er så vidt jeg husker tågelys bag - andet hak er tågelys både for og bag.

omvendt, 1. hak forreste tågelys, 2. hak både for og bag. (Brug det aldrig!)
Det er standard med tågelygter, men kan det tænkes at nogen har forsøgt at
koble dem som fast kørelys? Ellers kan det være et relæ der er stået af,
eller har dårlig forbindelse.

Tillyke med den.
/Claus

Fra : Hr. Jensen

Dato : 16-12-03 22:50

Tak for svarene. Dejligt med den hurtige og gode respons.

Søren