Hvor længe skal basen være åben?
Fra : Anders Olsen

Dato : 19-04-01 10:21

Hej NG

Jeg har en db-app, som skal køre mens der arbejdes på pc'en. Så slog
det mig om der er fordele/ulemper ved at have TDatabase'n connected
hele tiden eller om man skal disconnecte hvis den har stået åben et
stykke tid...

-Diffust spørgsmål, i know men alligevel...

/ao

Fra : Thomas Due

Dato : 20-04-01 07:29

Hej,

Når det er en lokal database er der sådan set ingen grund til at lukke
forbindelsen til databasen, da der jo så ikke er noget netværk som bliver
belastet.

Det vil dog nok være en god ide at pakke alt hvad du foretager dig ind
i transaktioner, hvis du har den mulighed. Så er du sikker på at alt hvad
du foretager dig bliver registreret i databasen. Eller med andre ord, du
skal sørge for at alt hvad du foretager bliver "commited" når du er færdig.

Hvis dit program pludseligt gik ned, så ville du ellers risikere at miste
alt
det der var sket i databasen siden du startede.

Mvh
Thomas

Fra : Kurt Bilde

Dato : 20-04-01 11:48

Hej Anders og Thomas !

Thomas Due wrote:

> Hvis dit program pludseligt gik ned, så ville du ellers risikere at miste
> alt det der var sket i databasen siden du startede.

Hvis man arbejder med lokale Paradox tabeller vil de være en god ide at bruge
en dbiSaveChages(TTable.Handle); i afterpost eventen på tabellen for at undgå
omtalte !

-Kurt

Fra : Thomas Riedel, LogiH~

Dato : 20-04-01 12:11

Eller sætte
LOCAL SHARE=TRUE

i bdeadministrator / configuration / system / init

Det giver ingen mærkbare ændringer i afvklingshastighed.

--
Thomas Riedel, LogiHouse
Kurt Bilde <kub@sam.sdu.dk> skrev i en