Essentielt i en værktøjskasse?
Fra : -V-

Dato : 15-12-03 00:57

Værktøjskasse - hvad skal der i?

Efter at have været strandet i en værktøjskrævende situation i min faders
bil, for derefter at finde ud af at der absolut intet brugbart var, har jeg
indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.

Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

-V-

Fra : //zigge

Dato : 15-12-03 01:33

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.
>

> Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

Det er ligegyldigt hvor meget værktøj man har med så mangler man altid
noget, men mit bud vil være et af de der sæt med 50-100 dele hvor der er
lidt tænger, skruetrækkere, topnøgler og en hammer osv.
Ud over det er det væsentligt at der er ståltråd, strips, gaffatape,
ledning, gaffatape et stykke kraftigt plastik og mere gaffatape...
Er det som min bil en "fransker" er det rart at have et sæt tox-nøgler og
umbraco-nøgler også - og noget gaffatape.

Mvh
//zigge

Fra : Jasper Norman

Dato : 15-12-03 02:29

Eller en mobiltlf. med nummeret til Falck indkodet

/Jasper

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-12-03 01:57

Jasper Norman wrote:
> Eller en mobiltlf. med nummeret til Falck indkodet

Amatør! Alle der kører Harley Davidson¨kan nummeret uden af.
Jeg har testet på et par kammerater

mvh
Henning

Fra : Uffe Ravn

Dato : 16-12-03 02:45

Inden Hans Paulin kommer forbi, vil jeg sige at strips og gaffa er et
must.

Mvh.

Fra : Hans Paulin

Dato : 16-12-03 08:16

Uffe Ravn skrev:

> Inden Hans Paulin kommer forbi, vil jeg sige at strips og gaffa er et
> must.

....hey!

....hva har du gang i!?

....men ganske rigtigt: kører man Ford (Mondeo) lader det til at være en
go' idé...

(...må hellere lægge en rulle ud i GSien, inden jeg bliver ramt af
nemesis...)

Hans

Fra : Leonard

Dato : 16-12-03 09:39

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Amatør! Alle der kører Harley Davidson¨kan nummeret uden af.

Det er sg* også nemt at huske 70 10 20 30, det er jo næsten den mest
kendte bade-remse-sang i kort udgave
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-12-03 00:18

Leonard wrote:
> Det er sg* også nemt at huske 70 10 20 30, det er jo næsten den mest
> kendte bade-remse-sang i kort udgave

Haløjsa Leonard! Du har aldrig fortalt om din HD. Fortæl fortæl.

mvh
Henning

Fra : Leonard

Dato : 17-12-03 09:43

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> wrote:

>Haløjsa Leonard! Du har aldrig fortalt om din HD. Fortæl fortæl.

Jeg har aldrig haft og får nok heller aldrig en HD.
Jeg har skruet i en engang og det var rigeligt
- det var en gammel misligholdt 1000 Sporster.

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 12:41

> [...]
> Er det som min bil en "fransker" er det rart at have et sæt tox-nøgler og
> umbraco-nøgler også - og noget gaffatape.

hehe, min værkstøjkuffert vejer over 15 Kg ....man skulle jo nødigt mangle
noget.
ud over det du nævner vil jeg sige strips, gaffatape, polygriptang,
stålbørste, strips, gaffatape, sikringer, pærer, kniv, og så lige et par
strips og gaffatape.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-03 12:47

Tom wrote:
> ud over det du nævner vil jeg sige strips, gaffatape, polygriptang,
> stålbørste, strips, gaffatape, sikringer, pærer, kniv, og så lige et
> par strips og gaffatape.

Du glemte strip og gaffatape. Det er jo essentielt.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-03 09:46

-V- wrote:
> [...]
> var, har jeg indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.
>

> Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

Min erfaring siger at det er meget svært at gardere sig, ment på den måde at
man kan jo ikke have alt værktøj med.
Jeg plejer at have en lille værktøjskasse, som indeholder et par
skruetrækkere (i forskellige størrelser), et lille topnøglesæt (med
tændrørsnøgle), et unbracko sæt, fast nøgler (stjerne/gaffel) fra 8 - 17 mm,
en papegøje/vandpumpe tang, skævbider samt lidt diverse spændebånd,
bolte/skruer og møtrikker i div. størrelser, strips, tape, sikringer + lidt
pærer.
Med det er "man" godt hjulpet.

Værktøjs behovet kan dog variere fra bil til bil, så tjek om der kræves
noget specielt til netop din fars bil.

Ellers har jeg et Falck abb. og det koster under 50 kr. pr. md. så det kan
varmt anbefales.

--
Mvh Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : TG4600

Dato : 15-12-03 11:33

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message
> [...]
> indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.
>

> Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

For lige at supplere de øvrige indlæg...
Indholdet af værktøjskassen kommer i stor grad også an på hvem der skal
bruge det og hvad det er for en bil. Hvilket også er afspejlet indlæggene
fra zigge / Jasper / Per. I min gl. LR (fra 1980) havde jeg en STOR
værktøjskasse som Zigge + Per. I dag hvor jeg kører ældre Nissan/ nyere
Suzuki - personbiler handler det mere om startkabler, tændrørsnøgle +
telefon...

Fra : Per Wildau

Dato : 15-12-03 12:22

-V- wrote:
> Værktøjskasse - hvad skal der i?
>
> Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

Jo, nu skal du bare høre:

Klik på dette link:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4644

... og på "Verktygstips".

McPer

Fra : //zigge

Dato : 15-12-03 14:04

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> Jo, nu skal du bare høre:
>
> Klik på dette link:
>
> http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=4644
>
> .. og på "Verktygstips".

He! TV-kokken fra muppetshow har fået nyt job efter de stoppede serien...
Når nu det hele startede med julegave ideer, så vil jeg da stadig foreslå et
"kuffertsæt", og et stykke gammelt vandrør. Sådan ca. har jeg selv startet
min værktøjssamling, ved at købe et billigt sæt værktøj og så udskifte de
ting der ikke holdt med dyrere kvalitets produkter.

Mvh
//zigge

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 15-12-03 16:15

I bagagerummet forfindes: Reservehjul + donkraft (sjovt nok ingen hjulnøgle
Hurraaa for VW)+ Værktøjssæt fra harald nyborg m. 105 dele oder soo (129kr)
+ gaffa + strips også self fastmonteret biltlf. og falck aboment (ikke til
at undvære uden hjul nøgle)

Skal måske lige siges at der er tale om en taxa

I min egen ligger der noget der ligner 25kg værktøj fordelt på 2 kasser men
nærmest al i + mobil og falck abb.

Erik Elbarto
"Alt under 150HK er for kvinder"
Mercer E270 CDI ~173 HK

Fra : Per Wildau

Dato : 15-12-03 19:37

//zigge wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse

> He! TV-kokken fra muppetshow har fået nyt job efter de stoppede
> serien...

LOL McPerson

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 19:06

Hæfteplaster, siliconegummi og en stump ledning.

Jeg har repareret flere biler med det............

M.v.h. Ole

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-12-03 09:46

On Mon, 15 Dec 2003 00:56:55 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

> [...]
>indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.
>

>Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

Som andre har nævnt: Strips! Er skide godt når konen har smadret
kofangeren - igen! - så ophænget på siden er knækket. Aternativer: Lade
den sidde løs, ny kofanger (NIX) eller strip den fast. Jeg valgte det
sidste. Så kan den også komme i vaskehal.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : -V-

Dato : 16-12-03 14:15

-V- wrote:
> [...]
> faders bil, for derefter at finde ud af at der absolut intet brugbart
> var, har jeg indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.

Jeg takker for alle de oplysende svar.

Spørgsmålet kommer sig af, at jeg i følgeskab med min fru moder havde været
til skovlø i Hillerød et sted.

Bilen (Merc 123-serie 300 D, ´'94 svjh) holdt med parkeringsbremse med
snuden mod et stengærde, og passede sig selv.
Da vi skulle afsted skulle min føromtalte fru moder udløse
parkeringsbremsen, og hev godt fat.

"Åh nej, det er løgn" lød det, da hun sag med håndtaget i hånden.
Udløserkablet med den lille banjo på enden var hoppet ud af fræsningen på
håndtaget, så det kunne hives ud uden modstand.

Ikke noget problem, tænkte jeg. Der ligger sgu nok en masse grej i
bagagerummet.
Det gjorde der også, bare ikke noget der kunne bruges til rep: en
cykelanhænger, to golftasker med indhold, et sæt lokkeduer, to par
gummistøvler, en sydvest, et par waders, et sæt nødsignalpatroner, en
termokande, en håndfuld 12'er haglpatroner, diverse remme og snore, en kam
og en cykelpumpe.
Intet ellers.

Det endte med at vi ringede til Falck, som kunne få den dertil indrettede
pal ud af låsepositionen vha. en skruetrækker. Det tog ca. 8 sek.

-V-

Fra : //zigge

Dato : 16-12-03 15:50

> [...]
> gummistøvler, en sydvest, et par waders, et sæt nødsignalpatroner, en
> termokande, en håndfuld 12'er haglpatroner, diverse remme og snore, en kam

Prøvede i at opsende nødraketter før i ringede til Falck?

Mvh
//zigge

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-12-03 16:08

"//zigge" <ziggeOVERFLOEDIGT@privat.dk> wrote in message news:3fdf1ba1$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøvede i at opsende nødraketter før i ringede til Falck?

hehe

/Jakob

Fra : -V-

Dato : 16-12-03 21:28

//zigge wrote:
> Prøvede i at opsende nødraketter før i ringede til Falck?

Du siger sgu noget.....

-V-

Fra : Leonard

Dato : 16-12-03 21:50

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote:

>et sæt nødsignalpatroner, en
>termokande, en håndfuld 12'er haglpatroner,

Husk at der skal være kaffe på kanden ellers er den jo ikke til noget.
Resten er vel standardudstyr

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-12-03 09:09

> [...]
> indset at det er den eneste rigtige julegave til ham.
>

> Hvad bør man have i sit bagagerum for at kunne klare det meste?

"Inflatable blond chick" til at stoppe mekaniker John der kommer lige forbi,
2 Carlsberg til at gøre det hele "meget hyggeligere".

Eller kør i en Lamborghini/Maserati eller andet som enhver mekker med
respekt for sig selv vil anse for en ære at få lov at skrue i.