Fiat Uno Turbo for 50.000?
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-12-03 00:26

Kære NG

Jeg har lige siddet og læst det nyeste Vmax ( ja jeg ved godt nogle
herinde mener at det ikke er et rigtigt bilblad og vi kunne blive ved
)

Men efter at have læst det er det at jeg sidder tilbage med et rimeligt
"stort" spørgsmål.

På side 62 i dette blad beskriver de en Fiat Uno Turbo som samlet kun
har kostet 50.000

dvs 50.000 for både insdkøb, afgift, renovering og deslige.

Men er det overhovedet realistisk eller har ejeren af bilen måske været
nogle rimelige heftige rabatter et eller andet sted?.

Det skal lige siges at bilen det præcist drejer som er en Fiat Uno Turbo
1,4 i.e. Racing fra 1991.
For hvis at det kan lade sig gøre for den smule penge så kan man få en
pæn ok hurtig bil billigt.
Flemming Jacobsen

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 01:11

Thunderbird [7100] wrote:
> På side 62 i dette blad beskriver de en Fiat Uno Turbo som samlet kun
> har kostet 50.000

Da det er min kammerat Jimmy's bil kan jeg da komme
med lidt kommentarer

> Men er det overhovedet realistisk eller har ejeren af bilen måske
> været nogle rimelige heftige rabatter et eller andet sted?.

Det er særdeles realistisk, dog har Jimmy selv lavet ALT
undtagen rust og maling. Og han er perfektionist, så alt
han laver er bare SKIDE godt.

Da jeg har et nærmere kendskab til bilen kan jeg fortælle
at det efter min og andres (Der kender bilen) mening er
Danmarks flotteste og mest velholdte Uno Turbo.
Jimmys bil ses her:
<http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10034>

Der ud over kan jeg da fortælle at Anders Møller som også
skriver her i gruppen har en 93'er Racing der så vidt jeg
husker står ham i under 35.000 og også er utroligt flot, velholdt
og velkørende. Den er ligeledes importeret fra Tyskland.
Se Anders' bil her:
<http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3689>

Min egen Uno Turbo er fra 86 men opgraderet med alt undtagen
sæder og karosse til en 91'er og den står mig i 35.000 med
195/40-16" dæk på 7*16" aluer plus Brembo skiver og klodser.
Min bil ses her:
<http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4143>

Så jo, det kan lade sig gøre. Og ja, de rykker alle 3 pænt godt

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-12-03 02:29

> [...]
><http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4143>
>
>Så jo, det kan lade sig gøre. Og ja, de rykker alle 3 pænt godt

Begyndte lige at blive lidt så nervøs da at jeg fik læst de første
linier. Var så småt begyndt at afffinde mig med tanken om at med min
begrænsede viden ud i det automobile. At jeg nok måtte affinde mig med
at det i hvertfald det meget lange stykke hen af vejen var et værksted
der skulle lave arbejdet.

For så vidt jeg ved kommer man ikke ret langt for 50.000 kr hvis at man
involverer værksted og deslige. Men da jeg så at både din og Anders
Mølllers bil lå på en lavere kr værdi begyndte jeg at slappe af igen.

Men hvad ville sårn en Uno egt ligge i hvis at man skulle importerer
den, afgift og man så skulle have et værksted til at sætte den i stand
og noget i den stil. Kan 35.000-50.000 så satdigvæk slå an eller snakker
vi så om en helt anden prisskala her?.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 14-12-03 07:21

> [...]
> og noget i den stil. Kan 35.000-50.000 så satdigvæk slå an eller
> snakker vi så om en helt anden prisskala her?.

Så vidt jeg ved har Anders ikke gjort noget ved sin. Jeg fik en tur kort
tid efter han hentede den i Tyskland og den ser sgu fin ud den bil han har
fundet. Hvis Johns pris for den bil holder, så koster det altså ikke mere
end 35.000 kr.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 10:50

Thomas Krath wrote:
> [...]
> kort tid efter han hentede den i Tyskland og den ser sgu fin ud den
> bil han har fundet. Hvis Johns pris for den bil holder, så koster

Man kan "sagtens" finde fine eksemplarer der nede til den pris,
der kan selvfølgelig være småting der skal laves, men en ting er
sikkert, man skal være MEGET hurtig når de gode biler
annonceres på www.mobile.de og www.autoscout24.de for
de er LYNhurtigt væk.

Anders har lavet meget få ting ved sin og den er som du siger
rigtig fin.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-12-03 15:20

On Sun, 14 Dec 2003 10:49:50 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>de er LYNhurtigt væk.
>
>Anders har lavet meget få ting ved sin og den er som du siger

OK, nu har jeg så godtnok ikke lige råd til en bil endnu, men efter at
have læst den artikel blev jeg da noget overrasket. Men har da seriøst
overvejet det.
Men jeg får nok bare en del problemerr med at finde en i tyskland da mit
tysk aldrig har været særligt godt
Flemming Jacobsen

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 13:31

> [...]
> den, afgift og man så skulle have et værksted til at sætte den i stand
> og noget i den stil. Kan 35.000-50.000 så satdigvæk slå an eller snakker

Og når du så mangler lidt inspiration til hvordan din bil skal se ud eller
IKKE se ud kan du jo kigge lidt her
http://www.sportbilen.se/link_out.php?link_id=2206&link_url=http://62.127.255.50/kalender/lazzat/reportage.asp?id=168&typ=1

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 14:01

Brizz wrote:
> Og når du så mangler lidt inspiration til hvordan din bil skal se ud
> eller IKKE se ud kan du jo kigge lidt her

Ja, den er godt nok ikke for køn, så vi må håbe på den er hurtig

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 14-12-03 14:06

John Sahl wrote:

> Ja, den er godt nok ikke for køn, så vi må håbe på den er hurtig

He-he...

Helt enig..

--
Jan W Nielsen
Vectra 2.0

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 14:43

> Ja, den er godt nok ikke for køn, så vi må håbe på den er hurtig

Ja så man ikke når at se hvor grim den er...
nu sidder man jo næsten og far lidt drenge røvs lyster når man læser om uno
turbo. Hvad kan den egentlig? er den så sjov eller hvad?

Mvh Brian
....der er godt tilfreds med sin passat 1.9 tdi
---
www.gronaerten.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-12-03 14:58

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev :

>Hvad kan den egentlig? er den så sjov eller hvad?

Kan du forestille dig en Morris Møjskot med ild i røven ?

Så har du Uno Turbo

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 14-12-03 15:18

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Kan du forestille dig en Morris Møjskot med ild i røven ?
>
> Så har du Uno Turbo

LOL

Hørte for nogen tid siden et ejer til en unoturbo omtale bilen som: " en
gokart med karrosseri og turbo. Tilføj så NOS til blikæsken så kan den sgu
køre fra stort set hvad som helst. ISÆR til prisen"

Det er jo nok ikke helt løgn.

Henrik

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 15:44

> [...]
> gokart med karrosseri og turbo. Tilføj så NOS til blikæsken så kan den sgu
> køre fra stort set hvad som helst. ISÆR til prisen"

Nej men regn lige lidt på hvor mange timer du løbende skal ligge i garagen
og skrue uno turbo fordi den har brækket 2 ventiler og et stempel og lejer
og , og, og, osv...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 15:51

Brizz wrote:
> Nej men regn lige lidt på hvor mange timer du løbende skal ligge i
> garagen og skrue uno turbo fordi den har brækket 2 ventiler og et
> stempel og lejer og , og, og, osv...

Rolig nu, min motor har rundet 200.000km, jeg har selv haft
den siden 174.000km og der har ikke været nogen af de nævnte
problemer, faktisk er den ikke så dum, med mindre man kører
den som en totalt nar.

Og tænk igen lidt over hvor meget "fun power" du får for
få penge.

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 15:52

> [...]
> den som en totalt nar.
>
> Og tænk igen lidt over hvor meget "fun power" du får for

Ja det er sisme fristende...har ikke lige kunnet finde nogen herovre i
sweden..men kender heller ikke nogen private salgsside ala bilbasen eller
dba.dk

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 16:03

www.bilweb.se eller find den i Tyskland

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 16:08

> www.bilweb.se

Ja her var 0 biler

eller find den i Tyskland

og det flipper forsikringen over herovre.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 16:34

Brizz wrote:
> Ja her var 0 biler

Ja, jeg slog også lige op for at tjekke, de er meget sjældne.

> eller find den i Tyskland
>
> og det flipper forsikringen over herovre.

Flipper er vel så meget sagt, men jeg har godt hørt at
importerede biler skulle være dyrere. Men du kan vel
nøjes med en ansvarsforsikring?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 18:29

On Sun, 14 Dec 2003 15:52:21 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>.men kender heller ikke nogen private salgsside ala bilbasen eller
>dba.dk

Jow, jow -> Bilbasen på svensk er: www.autoo.se

1 stk identificeret i Örebro
Skattad o bes. SoV däck. Taklucka, elhissar. En bil med drag i, bara
tuta och kör. 15000 eller bud, måste bort innan jul.

Pris: 15000:- svenske kroner !

/Mogens

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 18:44

> Jow, jow -> Bilbasen på svensk er: www.autoo.se

og det fortæller du først nu. så var der jo ikke nogen grund til jeg købte
hos en forhandler sidste gang. Men har bare ikke kunnet finde nogen private
handels steder...
takker

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 19:08

On Sun, 14 Dec 2003 18:44:04 +0100, "Brizz" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>og det fortæller du først nu.

Jeg har først fundet den ved et tilfælde i sidste uge.

/Mogens
Tidligere: '92 AR 75 3.0 V6 m/>200 hk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 17:09

Henrik Mortensen wrote:

> Hørte for nogen tid siden et ejer til en unoturbo omtale bilen som: " en
> gokart med karrosseri og turbo.

Nu må jeg hellere høre ejerne, men er den ikke for blød i
karrossen til at være "gokart"?? Med et passende bur i, tror jeg
på den..

> Tilføj så NOS til blikæsken så kan den sgu
> køre fra stort set hvad som helst. ISÆR til prisen"
>
> Det er jo nok ikke helt løgn.

Selv uden den økonomiske indgangsvinkel, så skal man vist have fat
i noget ret potent for at hængte en trimmet Uno Turbo af, det er
jo den gamle med vægt/effektforholdet igen. Tager man så økonomien
med ind og kigger på "smæk for skillingen", så bliver den da
næsten helt umulig at være i selskab med..

Standard vejer sådan en vel omkring de 800 kg og har lige over 100
hk, det giver 8 kg/hk. Let trimmet ryger den hurtigt under 6
kg/hk, nogen der kender andre 6 kg/hk biler i uno prislejet?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Henning E

Dato : 14-12-03 17:17

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Standard vejer sådan en vel omkring de 800 kg og har lige over 100
> hk, det giver 8 kg/hk. Let trimmet ryger den hurtigt under 6
> kg/hk, nogen der kender andre 6 kg/hk biler i uno prislejet?

Jada, en 86-87 saab 9000 2.0 turbo
1325 kg og 175 hk
2 modstande og lidt lodning i en boks senere = 220-230 hk.

Torben E.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 18:26

Henning E wrote:

> Jada, en 86-87 saab 9000 2.0 turbo
> 1325 kg og 175 hk
> 2 modstande og lidt lodning i en boks senere = 220-230 hk.

Okay, jeg vidste ikke den var så billig.. Selv har jeg tænkt noget
i retning af en Alfa 75 3.0, den har lige under 200 hk til ca.
1200 kg og hvis man ikke er alt for kræsen så kan de fås for "uno
turbo pris". Driftsomkostningerne er dog nok noget højere..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 18:35

On Sun, 14 Dec 2003 18:25:46 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>1200 kg og hvis man ikke er alt for kræsen så kan de fås for "uno
>turbo pris". Driftsomkostningerne er dog nok noget højere..

Prøv at forklare dig lidt om emnet...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 19:31

Mogens Knudsen wrote:

> Prøv at forklare dig lidt om emnet...

Tjaae, når jeg kigger på det brormand bruger på sin bil, så
formoder jeg at en Uno Turbo er noget billigere at holde kørende.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 20:29

On Sun, 14 Dec 2003 19:30:52 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Tjaae, når jeg kigger på det brormand bruger på sin bil, så
>formoder jeg at en Uno Turbo er noget billigere at holde kørende.

OK - laver han ikke noget selv?
Jeg synes ikke, bilen er markant dyr at holde kørende. Man skal jo
lige sammenligne med, hvad der er tale om hér. Min en Uno må
nødvendigvis alt andet lige være billigere...

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 20:35

Mogens Knudsen wrote:
> Jeg synes ikke, bilen er markant dyr at holde kørende. Man skal jo
> lige sammenligne med, hvad der er tale om hér. Min en Uno må
> nødvendigvis alt andet lige være billigere...

Det ville være mærkeligt andet i al fald.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 21:28

Mogens Knudsen wrote:

> OK - laver han ikke noget selv?

Nope, indtil han har fået endeligt afgjort om der må lægges en 24v
motor i, kører han alt på aut. service.

> Jeg synes ikke, bilen er markant dyr at holde kørende. Man skal jo
> lige sammenligne med, hvad der er tale om hér. Min en Uno må
> nødvendigvis alt andet lige være billigere...

Okay, hvad var det så jeg skulle forklare når vi begge intuitivt
mener at Uno'en må være billigere??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 14-12-03 21:49

On Sun, 14 Dec 2003 21:28:21 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Okay, hvad var det så jeg skulle forklare når vi begge intuitivt
>mener at Uno'en må være billigere??

At din brors bil er "dyr" at holde kørende, fordi han ikke laver noget
selv, hvilket derfor ikke behøver at være tilfældet for andre ejere,
dog ud fra det faktum, at en Uno nødvendigvis vil ha' et højere
reservedelsprisindeks end Alfa, hvilket dog ikke pr. automatik
betyder, at man får brug nogen reservedele, hvorfor bundlinien
alligevel godt kan se fornuftig ud for nogle :) -> moi.

/Mogens

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 17:37

Thomas Strandtoft wrote:
> Nu må jeg hellere høre ejerne, men er den ikke for blød i
> karrossen til at være "gokart"?? Med et passende bur i, tror jeg
> på den..

2 styk tårnstivere hjælper en del, med et bur bliver den sgu
stiv som et bræt Jeg får speciallavede rustfri tårnstivere
til min inden foråret og aludrengene kommer på igen.

Men allerede nu, med min sænkede undervogn og 195/40-16"
ligger den altså ret godt på vejen.

> [...]
> med ind og kigger på "smæk for skillingen", så bliver den da
> næsten helt umulig at være i selskab med..

Men ret så sjov

Du kan da få en bette tur, selv om den er på vinterdæk.

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 17:37

> Men ret så sjov

Men hvordan er sådan en så når man måler 194cm i højden? kan det overhovedet
lade sig gøre?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 17:46

Brizz wrote:
> Men hvordan er sådan en så når man måler 194cm i højden? kan det
> overhovedet lade sig gøre?

Jeg er kun 174cm så der bliver jeg dig svar skyldig
Find evt en almindelig Uno og prøv ad, man kan jo
skifte sæderne til nogle mere raceragtige og vinde en
del cm på den måde.

(En af mine kammerater som er knap 2 meter havde for
nogen år siden en Morris Mascot, det så sjovt ud, men
han nød det)

Fra : bme

Dato : 14-12-03 18:06

> Men hvordan er sådan en så når man måler 194cm i højden? kan det
overhovedet
> lade sig gøre?

havde en 91'er uno og er 194 cm høj, det kunne sagtens lade sig gøre, men
det var ikke superkomfortabelt. Pedalerne sidder for tæt på og rattet for
langt væk. Det plejer også at blive omtalt "gorillasyndromet".

/bo

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 18:13

bme wrote:
> [...]
> men det var ikke superkomfortabelt. Pedalerne sidder for tæt på og
> rattet for langt væk. Det plejer også at blive omtalt

Uden at vide det kan det måske afhjælpes med et mere
sportsligt sæde?

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 18:16

> Uden at vide det kan det måske afhjælpes med et mere
> sportsligt sæde?

Om ik andet, så for lirets skyld

Mvh Brian
....som husker sin hvide kadett E st.car med røde sparco skål sæder der kan
ses på hjemmesiden.
---
www.gronaerten.dk

Fra : bme

Dato : 14-12-03 21:51

> Uden at vide det kan det måske afhjælpes med et mere
> sportsligt sæde?

Næppe, det ændrer ikke på det grundlæggende at rattet sidder for langt væk i
forhold til afstanden til pedalerne

/bo

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 18:35

bme wrote:

> havde en 91'er uno og er 194 cm høj, det kunne sagtens lade sig gøre, men
> det var ikke superkomfortabelt. Pedalerne sidder for tæt på og rattet for
> langt væk. Det plejer også at blive omtalt "gorillasyndromet".

Har det ikke meget med siddestilling at gøre?? Jeg sidder temmelig
"lodret" og ikke længere fra pedalerne end mine ben aldrig er
udstrakte, så selv om Alfa har ry for "gorillastilling" så har de
altid passet mig perfekt. Det er selvfølgelige også muligt jeg
bare er bygget som en gorilla, hvem ved??

Jeg kunne forestille mig at hvis man har den der "omvendt
kasket"-siddestilling, med ryglænet vandret og liggende under
rattet, så bliver der hurtigt for kort til pedalerne og for langt
til rattet..

--
Hygge..
Thomas

Fra : bme

Dato : 14-12-03 21:55

> [...]

> kasket"-siddestilling, med ryglænet vandret og liggende under
> rattet, så bliver der hurtigt for kort til pedalerne og for langt

hark, host sprutte (du skylder mig en aftørring af min skærm), DER BLEV IKKE
LEGET BRIAN I MIN UNO, det var jo kun en 45ie, og så skulle den ged vist
være barberet.

jeg sad altid så lodret jeg kunne (lofthøjden satte begrænsningen), men mine
ben var ikke særligt strakte. I poloen jeg havde, var pedalerne længere ud
mod fronten i forhold til rattet, hvilket gav en noget bedre kørestilling.

/bo

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 23:03

bme wrote:

> [...]
> mod fronten i forhold til rattet, hvilket gav en noget bedre kørestilling.

Så er det nok bare mig der har gorillaform..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-03 18:29

John Sahl wrote:

> Men allerede nu, med min sænkede undervogn og 195/40-16"
> ligger den altså ret godt på vejen.

Er din undervogn ikke nærmere hævet, således at resten af bilen
kommer tættere på asfalten??

> Men ret så sjov

Det kan jeg sagtens forestille mig..

> Du kan da få en bette tur, selv om den er på vinterdæk.

Cool, det må vi lige finde ud af, jeg er dog lidt ophængt i den
kommende uge, så hvis jeg må have det til gode??

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-03 18:54

Thomas Strandtoft wrote:
> Cool, det må vi lige finde ud af, jeg er dog lidt ophængt i den
> kommende uge, så hvis jeg må have det til gode??

Selvfølgelig, det er jo en travl tid ,-)

Fra : Frederik

Dato : 14-12-03 23:44

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Selvfølgelig, det er jo en travl tid ,-)
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Jeg vil da godt ofre mig i den gode sags tjeneste.

Jeg er 198 cm høj og vejer 96-100 kg. alt efter foderstand.

Så hvis I forærer mig en Uno Turbo, så prøver jeg at sidde i den.

Hvad siger I til det, drenge.

Mvh.

Frederik

Fra : Brizz

Dato : 14-12-03 23:52

> Jeg vil da godt ofre mig i den gode sags tjeneste.
>
> Jeg er 198 cm høj og vejer 96-100 kg. alt efter foderstand.
>
> Så hvis I forærer mig en Uno Turbo, så prøver jeg at sidde i den.
>
> Hvad siger I til det, drenge.

Siger det til det at jeg er 194cm men vejer lidt mere end dig...dvs der er
mere "eksperiment" i det med vægt/hk i det for mig...ergo. Det er MIG der
skal have bilen

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Frederik

Dato : 14-12-03 23:59

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message

> [...]
> mere "eksperiment" i det med vægt/hk i det for mig...ergo. Det er MIG der

Du går altså efter kvalitative cm

Lad os se efter julen.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-12-03 07:38

Brizz wrote:

> Siger det til det at jeg er 194cm men vejer lidt mere end dig...dvs der er
> mere "eksperiment" i det med vægt/hk i det for mig...ergo. Det er MIG der
> skal have bilen

Jeg må også have en for at vi kan finde ud af om det kun er folk
med gorillabygning der sidder fornuftigt i dem..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 15-12-03 10:40

On Mon, 15 Dec 2003 07:37:52 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg må også have en for, at vi kan finde ud af, om det kun er folk
>med gorillabygning, der sidder fornuftigt i dem..

Jeg er 2 meter i højden og har ejet een !!

/Mogens
'95 Alfa Romeo 164 Q4 (nuværende)
'93 Alfa Romeo 164 QV 24V - 232 hk
'92 Alfa Romeo - 232 hk