CPU kontra grafikkort - how low can you go~
Fra : HCH

Dato : 19-04-01 10:01

Da jeg ønsker at spille nogle af de nye grafiktunge spil er det nødvendigt
at opgradere mit grafikkort. Mit spørgsmål går på om det vil være overkill
at købe et Geforce2 GTS til min Athlon/500, eller om jeg skal holde mig til
MX?

Er der nogen der generelt har testet hvor hurtig en CPU der "kræves" for at
køre de nye grafikkort (Geforce2, Kyro, Radeon)??
Jeg ved godt at det altid er godt med en rigtig hurtig GPU men der må da
være en grænse for hvor lavt i CPU-ydelse man kan gå før det også begynder
at trække på GPU-ydelsen?

Jeg har iøvrigt fundet et godt tilbud på et Prolink Pixelview Geforce 2 GTS
64 mb DDR ram + TV-Out (2100 kr.).
Er der nogen der har erfaringer med dette kort??

mvh
hchhimself

Fra : Lars Jacobsen

Dato : 19-04-01 13:30

Hej

www.tomshardware.com er der en test der sammenligner CPU´ere fra 800 Mhz
og op...konklusionen er vist at til 3D gaming er det primært grafikkortet
der sætter grænserne.

Om det også gælder med en 500 Athlon er et godt spørgsmål (kan du ikke
clocke den lidt? For 150,- hos www.Atmax.dk fik jeg min 700@850)

Lars