? billig varevogn/van, hvad skal jeg kigge~
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-12-03 09:56

Hej gruppe

Jeg er på jagt efter en billig varevogn eller van. Den skal både være billig
i indkøb og billig i vægtafgift, forsikring, drift osv. Kort sagt er det
ligemeget hvordan den ser' ud, bare den ikke er dyr, men hvad kan jeg kigge
på og hvad skal jeg gå milevidt uden om?

Rinnie Ilsøe

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-12-03 10:12

Jeg har gode erfaringer med Opel. Har haft 3 kadetter og nu 1 stk Astra.
Astra'en købte jeg for 1½ år siden til 16kkr. Er nu synet igen uden
anmærkninger, og jeg tror den kan klare et syn mere, uden rustproblemer. Den
har nu kørt 335.000 km og kører stadig fint, olieforbrug er der næsten intet
af.
Min Volvo-van har nu også været billig i drift. Den bruger dog lidt mere
benzin. Hvis dit km-behov er lille, ville jeg gå efter en større som fx.
Volvo, der får du mere bil for pengene og de er i lav kurs. Jeg gav 10kkr
for en som havde gået 160.000, fra '88, med servicebog. Og fuldstændig
rustfri, med undtagelse af et lille hjørne i bagklappen. Den regner jeg med
at have i mange år...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:brekcu$bfq$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 10:14

> [...]

>ligemeget hvordan den ser' ud, bare den ikke er dyr, men hvad kan jeg kigge
>på og hvad skal jeg gå milevidt uden om?

Du opstiller nogle selvmodsigende krav ;)

der er vidst nogenlunde frit valg på alle hylder indenfor de specs du
oplister

disse (og sikkert en masse andre) :
Kadett Van , Toyota Van , Sierra Van - er vel relativt billige i
indkøb og drift - fælles for alle er det røde spøgelse.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-12-03 11:11

Tak for jeres svar. Det kunne godt være en Kadett Van ikke ville være dum at
kigge efter da det er en bil vi også selv kan lave, hvilket jo godt kan være
ret praktisk med den slags bil! - Så var det måske oven i købet værd bare
med det samme at kigge efter en alm. Stc. da vi jo så bare kan slå sæderne
ned når hundene skal med. Bilen er mest tænkt til udstillings-brug med 2-3
store hunde, men efter som vi har 3 børn også ville det jo være rart at
kunne bringe dem med i bilen. Vi har ellers med stor fornøjelse nu levet
uden bil i 1 år!

Rinnie

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 12:18

> [...]
kigge
> på og hvad skal jeg gå milevidt uden om?

tja........stort set ALLE varevogn skal man ikke kigge på klappen, da det
ALLE plejer at have seriøse rustskader når de er blevet et par år

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 12:24

tja........stort set ALLE varevogne skal man ikke kigge på bagklappen, da
de
ALLE plejer at have seriøse rustskader når de er blevet et par år