Pæreskift på Volvo v40 '96
Fra : Lars

Dato : 13-12-03 08:20

Hej gruppe,
mine foreste gule blinklyspærer lyser efterhånden mere hvidt end gult, og
skal derfor skiftes. Men i en ledig stund forleden, kom jeg til kort. Jeg
kan skisme ikke se hvordan jeg kommer ind til dem! Jeg kan kun åbne til
selve lygterne......?
Skal blinklysglasset af udefra? hmmmm...! Spørg dk.fritid.bil - de har
løsningen

Fra : GiWeo

Dato : 13-12-03 10:00

Hejsa

Hvad står der i instruktionsbogen om pæreskift ???

--

Lars Engelhardt - webmaster@linkssiden.dk
Din startside: http://www.linkssiden.dk ??

Fra : Lars

Dato : 13-12-03 14:04

Ikke noget vedr. blinklys - men jeg har fået skiftet dem nu Der sad en
lille skrue under skærmene, og så var det jo ligetil!

Takker - Lars

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 19:27

> mine foreste gule blinklyspærer lyser efterhånden mere hvidt end gult, og
> skal derfor skiftes.

Volvo er da også lidt speciel, de fleste biler jeg kender skal da blinke
orange

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 19:32

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Volvo er da også lidt speciel, de fleste biler jeg kender skal da blinke
>orange

ahem :

6.04.002
RETNINGSVISERBLINKLYGTER (FORBLINKLYGTER, BAGBLINKLYGTER OG
SIDEBLINKLYGTER)

(1)Retningsviserblinklygte:

a)Skal afgive lys af gul farve.
^^^^

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 19:39

> ahem :
>
> 6.04.002
> RETNINGSVISERBLINKLYGTER (FORBLINKLYGTER, BAGBLINKLYGTER OG
> [...]

Jeg må sgu til brillemanden for de biler jeg kender har orange glas
www.bilbasen.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 21:41

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jeg må sgu til brillemanden for de biler jeg kender har orange glas
>www.bilbasen.dk

Så er vi jo nok mange der kan følges ad - selvom der står "gul farve",
så synes jeg da også det ser noget orange ud.
De specielle "gule" lamper, Scorpio og Sierra bruger i de hvide
forblink, er efter min bedste overbevisning orange
( http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.htm ved siden af hunden )