Sierra sp 1 : Blå røg...
Fra : Klaus Rytved

Dato : 12-12-03 22:11

Hejsa,
blå røg når den starter... lugter af olie...
På et eller andet tidspunkt skal topstykket gås efter og der skal nogle nye
pakninger i. Men er der noget simpelt og billigt jeg kan gøre indtil jeg har
fået sparet sammen til topstykkerenoveringen ?

Bedste hilsener,
Klaus

Ford Sierra CLX 1987

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-12-03 00:01

"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev :

>Men er der noget simpelt og billigt jeg kan gøre indtil jeg har
>fået sparet sammen til topstykkerenoveringen ?

Øehh ja - fylde mere olie på, når den trænger ;)

Fra : Aksel

Dato : 13-12-03 08:31

"Klaus Rytved" <klaus@rytved.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> fået sparet sammen til topstykkerenoveringen ?

Røgen skyldes at der trænger olie ned ved ventilstammerne, det skyldes at
"paraplyerne er blevet hårde, de kan skiftes uden at afmontere topstykket,
jeg mener det tager et par timer.

Hilsen Aksel