Ventilstøj på MB W124 300 TDT årg 1991
Fra : Holten

Dato : 12-12-03 20:09

Min næsten nye bil er sgu begyndt at støje fra ventildækslet (eller under
måske) og hos på MB værkstedet sagde man, at der skulle skiftes
ventilløfterne.

Kan det være rigtigt på sådan en "ny" vogn med kun 298.000 km på klokken.

Bilen har hele sit korte liv kørt på 0W30 olie, men sidst jeg fik skiftet
(v/290.000 km) blev der påfyldt 10W40 Shell helix plus diesel.

Kan det være årsagen ??

Min egen mekker prøver har i week-enden at skifte olie og filter, og vil så
igen påfylde 0W30 eller 0W40.

Støjen kommer først når motoren er varm, og har kørt i tomgang over 1 minut.

MVH

Holten

Fra : flemming

Dato : 12-12-03 20:14

jeg plejer at hælde 15-40 på mb diesel
netop pga løfterne

--
MOVE_hamselv1@t-online.de
www.kvik-rep.com

Fra : Holten

Dato : 12-12-03 20:23

"flemming" <hamselv1FJERNDETMEDSTORT@t-online.de> skrev i en meddelelse

> jeg plejer at hælde 15-40 på mb diesel
> netop pga løfterne

Vil det sige, at hvis den klaprer nu med 10-40, så vil det kun gøre ondt
værre med 0-30 eller 0-40 ??

MVH

Holten

Fra : flemming

Dato : 12-12-03 20:48

det er min erfaring
der sker ikke noget ved at kører på fed olie
de fleste biler med hyd.løfter kan snakke lidt hvis de ikke bliver smurt nok
og fed semi sync olie løber selvsagt langsommere end fuld sync