Forsikring af Kadet 1,3s fra 83
Fra : Tubii

Dato : 12-12-03 12:04

Hej er der ikke en af jer som kan sige mig hvor jeg kan få forsikret en bil
billigt.

Når man er 21, og kun har haft bil i 1år.
Eller det vil sige jeg har haft mc, og den gav jeg kun 2500kr for.

Jeg har en Kadet 1,3s fra 83, med automat gear.
Men det billigste jeg kan finde er åp 7000kr når man bor i århus.
Og det er selvfølig kun ansvar.
Det synes jeg er temlig mange penge, efter som jeg ikke endgang har givet
det for bilen.

Håber der er en eller anden som kender et sted hvor det er billigere.

Mvh Denis

Fra : peter

Dato : 12-12-03 12:53

Hvad du har givet for din egen bil er irelevant, da den skade den kan lave
på modpartens bil, som er det du betaler for, er den samme..

Hvis man endelig skulle følge den tankegang, burde man egentlig betale mere,
når der eks. ikke er abs på bilen og andet moderne sikkerhedsmæssig hjælpe
elektronik..

Fra : Thomas

Dato : 12-12-03 14:54

Så kan man jo blive ved. Hvorfor skal elitebilister så slippe billigere?
for hvis de laver en skade koster den nok det samme som hvis en ung rod
laver en skade. Nu er hans kadett måske 150-200 kg lettere end en
tilsvarende bil idag, og vil derfor ikke lave så stor en bule, hvis han
rammer.

Mvh

Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-12-03 20:17

"Thomas" <bambanos@hotmail.com> skrev :

>Så kan man jo blive ved. Hvorfor skal elitebilister så slippe billigere?
>for hvis de laver en skade koster den nok det samme som hvis en ung rod
>laver en skade.

Det er jo ren og skær kalkulation udfra ting som uheldsrisiko etc.

(Og så har en elitebillist nok også spyttet lidt flere penge i kassen
end end ny billist har)

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-12-03 15:07

> Men det billigste jeg kan finde er åp 7000kr når man bor i århus.
> Og det er selvfølig kun ansvar.
> Det synes jeg er temlig mange penge, efter som jeg ikke endgang har givet
> det for bilen.

Jeg synes at 7000 lyder ganske fornuftigt. Jeg har i hvert fald ikke hørt om
andre på din (vores) alder der har fået det billigere... (Bor også i Århus)

Det er surt :(

/Kasper Hansen

Fra : Tubii

Dato : 12-12-03 16:12

> [...]
om
> andre på din (vores) alder der har fået det billigere... (Bor også i

Det skal jo så lige siges at det er når jeg så også tegner indbo forsikring
det samme sted.
og fordi jeg har medlem af noget som giver 18% hos topdanmark, men synes
aligvel det er dyrt.

Hvis jeg nu ikke havdet det der, koster det oppe over de 8500kr.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 12-12-03 17:09

Jeg mener at jeg gav 11.500 hos tryg forsikring for min colt 1.3 (var 19 på
det tidspunkt). Det var også incl. "mægderabat"... Det var muligvis ikke det
billigste sted, men de plejer vist at være rimelige når det gælder unge.

/Kasper Hansen

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-12-03 17:19

Husk du kan overføre ancinitet fra din MC-kørsel

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Thomas

Dato : 12-12-03 17:41

Kommer vist meget an på selskabet. Jeg mener at man kan ved Topdanmark

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-12-03 10:13

Har endnu ikke hørt nogen hvor man ikke kunne. Ellers er det bare at finde
et andet selskab...

Fra : Tubii

Dato : 13-12-03 15:47

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Husk du kan overføre ancinitet fra din MC-kørsel
>
> --
> Mvh.
> Henrik
>
> Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Det er kun nogle steder, men har jeg også gjort, men det giver kun 1år, da
jeg kun har ejet en i et år.

For selv om jeg har kørt bil/mc hver dag i flere år vil de jo ikke tælle det
med når jeg ikke står som ejer/bruger.

Fra : Henning

Dato : 12-12-03 19:49

On Fri, 12 Dec 2003 12:04:23 +0100, "Tubii" <denis@SLETtubii.dk>
wrote:

>Hej er der ikke en af jer som kan sige mig hvor jeg kan få forsikret en bil
>billigt.

www.respekt.dk i samarbejde med Alka.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Tubii

Dato : 13-12-03 15:59

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> www.respekt.dk i samarbejde med Alka.
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Lyder da faktis ok, selv om ALKA er dyrt for unge, fik slet ikke nogle
priser da jeg ringede til dem.
Hun sagde jeg skulle prøve nogle andre, også nævnte hun en hel masse.

Men kursuset kunne da være en løsning men det koster også lige 2750kr for
mig når jeg ikke bor i vejle amt.

Også har jeg lige udregnet på deres hjemmeside det koster mig 15000 -
16000kr hos alka, så hvis jeg får 50%
er det stadig 7000 - 8000kr.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-12-03 12:51

> [...]
> det for bilen.
>
> Håber der er en eller anden som kender et sted hvor det er billigere.

HEjsa

Prøv hos Aros forsikring, de var meget billige da jeg skulle forsikre min
første bil

Martin