Svensk firmabil stadig bosiddende i Danmar~
Fra : Frederik

Dato : 10-12-03 18:50

Dette er også postet i dk.videnskab.jura

Hej Alle

Hvis man læser EF-Domstolens svar på det præjudicielle spørgsmål i Hans Van
Lent dommen:

DOMSTOLEN (Femte Afdeling)

vedrørende de spørgsmål, der er forelagt af Politierechtbank te Mechelen ved
kendelse af 11. juni 2001, for ret:

Artikel 39 EF er til hinder for nationale bestemmelser i en medlemsstat som
de i denne sag foreliggende, hvorefter en i medlemsstaten bosat arbejdstager
forbydes på dennes område at benytte et i en nabomedlemsstat indregistreret
motorkøretøj, som tilhører et i denne nabomedlemsstat etableret
leasingselskab, og som stilles til rådighed for arbejdstageren af dennes
arbejdsgiver, der ligeledes er etableret i nabomedlemsstaten.

Er der så noget i vejen for at overføre dette svar, der gjaldt
belgisk-luxembourgske forhold, til dansk-svensk ditto?

Mvh.

Frederik

Fra : Perpop

Dato : 11-12-03 07:54

> [...]
> leasingselskab, og som stilles til rådighed for arbejdstageren af dennes
> arbejdsgiver, der ligeledes er etableret i nabomedlemsstaten.

Hvad betyder det på dansk? - øhhh... Hvad er spørgsmålet?

> Er der så noget i vejen for at overføre dette svar, der gjaldt
> belgisk-luxembourgske forhold, til dansk-svensk ditto?

Jeg skal lige ha spørgsmålet igen

Vh. Per

Fra : Frederik

Dato : 11-12-03 15:18

"Perpop" <p.ladingNOSPAM@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> arbejdstager
> indregistreret
>
> Hvad betyder det på dansk? - øhhh... Hvad er spørgsmålet?

Belgien kunne ifølge EFD ikke kræve at en belgisk statsborger, der arbejdede
i Luxembourg men boede i Belgien og havde fået en leaset firmabil
indregistreret i Luxemboirg stillet til rådighed, skulle svare
registreringsafgift i Belgien.

Mit spørgsmål er så, om det gør sig gældende på samme vis mellem Dk og
Sverige? da jeg da så fluks vil søge ansættelse hos et Svensk firma, der
stiller en firmabil til rådighed.

Mvh.

Frederik

Fra : Perpop

Dato : 11-12-03 18:33

> [...]
>
> Mit spørgsmål er så, om det gør sig gældende på samme vis mellem Dk og
> Sverige? da jeg da så fluks vil søge ansættelse hos et Svensk firma, der

Hmm? - det lyder ellers lovende, men!!! - Det eneste jeg ved er, at man som
dansk statsborger bosiddende i Danmark, ikke må føre et udenlandsk
registreret køretøj - i Danmark vel at mærke, - der er jo ingen problemer
sålænge du bare bliver i sverige med bilen, men så ryger ideen ligesom
..... - Ellers skal der da være et helt specielt hul her, men næppe.

Jeg har ikke bedre bud

Venligst

Per