Gemmenløb at en træstruktur
Fra : Brian Kristensen

Dato : 13-12-00 20:54

Hej

Jeg skal gennemløbe en træstruktur fra top til bund i en given folder
(f.eks mine favoritter) og hver enkel foldernavn og url-fil skal
tilsvarende oprettes i en access database.

Mit problem er at jeg ikke finde ud af at styre mig igennen strukturen og
huske hvor lang jeg er kommet osv. Er der nogen i denne nyhedsgruppe der
ligger inde med et eksempel der kan hjælpe mig. Mit databasedesign er på
plads men jeg mangler et godt kodeeksempel på et gennemløb af en
træstruktur.

På forhånd tak.

BK

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 13-12-00 21:35

Brian Kristensen skrev:
> [...]
> tilsvarende oprettes i en access database.
>
> Mit problem er at jeg ikke finde ud af at styre mig igennen strukturen og

Svaret er: Rekursion.

Rekursion er nok den enkleste løsning, men der findes andre metoder.

Hvis dette ikke er nok, må du lige melde tilbage med den kode, som du bruger
til at tilvejebringe filnavne og biblioteksnavne, og til at putte dem i
databasen, og så vil jeg da gerne være behjælpelig med at "rekursivere"
det...

-------
Tomas

Fra : Brian Kristensen

Dato : 13-12-00 23:29

Løsningen er fundet hos 4guysfromrolla.com så tak for denne gang.

BK

Fra : N/A

Dato : 14-12-00 00:11

Fra : Dondata

Dato : 14-12-00 00:11

Jeg syntes da at det ville være interresant at se :)