Readline på inputstream - skip?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-12-03 14:00

Hej!

Jeg har to Java-programmer (server og klient) som kommunikerer via sockets. Der
er sat input- og outputstreams op, så jeg kan kommunikere mellem dem. Det
irriterer mig dog at programmet venter på input, når jeg laver en
"inputstream".readln()... Kan man ikke lave noget snildt kode, så man kun
checker om der er karakterer ventende og hvis ikke, så springe videre med det
samme?

Der stadig hentes en hel linje af gangen hvis/når systemet er færdigt med at
modtage en.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 19-12-03 17:52

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> checker om der er karakterer ventende og hvis ikke, så springe videre med

Har du prøvet at kikke på de nye muligheder for non-blocking I/O som er
kommet med java.nio?

Du kan evt. læse denne artikkel:
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-04-2003/jw-0411-select.html

/Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-12-03 17:59

Hej!

"Anders K. Olsen" wrote:

> Har du prøvet at kikke på de nye muligheder for non-blocking I/O som er
> kommet med java.nio?

Det ser da ok ud, men kan man virkeligt ikke lave noget smart med den alm.
readln?
Det ville være _noget_ nemmere....

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
http://www.schradertegner.dk/radioer

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 28-12-03 18:05

> Hej!

> Det ser da ok ud, men kan man virkeligt ikke lave noget smart med den alm.
> readln?

Ikke så vidt jeg ved, hvis det skal være ikke-blokkerende.

> Det ville være _noget_ nemmere....

Er Java NIO svært at bruge? Der er selvfølgelig lidt arbejde i at bruge det,
og hvis du allerede har skrevet det andet program...

/Anders

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-12-03 18:15

Hej!

"Anders K. Olsen" wrote:

> Er Java NIO svært at bruge? Der er selvfølgelig lidt arbejde i at bruge det,
> og hvis du allerede har skrevet det andet program...

Jeg er mere "bekymret" for kompatibiliteten. Mit program skulle helst (ogsp)
virke på tidl. udgaver af Java.

Fra : Doberspand

Dato : 27-02-04 17:51

Kim Voss Schrader wrote:

> Hej!

> Det ser da ok ud, men kan man virkeligt ikke lave noget smart med den alm.
> readln?
> Det ville være _noget_ nemmere....

Mener at der er en ready metode der retunerer true/false alt efter om du
den er klar til at give dig en hel linje og derved ikke stoppe hele
programmet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-02-04 19:17

Hej!

Doberspand wrote:

> Mener at der er en ready metode der retunerer true/false alt efter om du
> den er klar til at give dig en hel linje og derved ikke stoppe hele
> programmet.

Hvor findes denne metode?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Doberspand

Dato : 27-02-04 21:23

> Hvor findes denne metode?

Den findes i et BufferedReader objekt, er det da ikke den du bruger
readLine på?