Teste klasser i forskellige underbibliotek~
Fra : Filip Skjerning

Dato : 16-12-03 18:09

Hej.
Jeg vil gerne lave en test-klasse, der kan teste forskellige klasser i
forskellige underbiblioteker på en gang - uden jeg behøver at kopiere
alle filerne over i samme bibliotek.
Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kalder en klasse i et
underbibliotek?

Venlig hilsen Filip

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-12-03 19:05

Filip Skjerning uttered:
> [...]
> alle filerne over i samme bibliotek.
> Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kalder en klasse i et

Det lyder som et godt tidspunkt at hilse på Mr. Ant og Mr. JUnit:

http://ant.apache.org
http://www.junit.org

JUnit er et glimrende test-framework (bare hvis du ikke gider
genopfinde hjulet), og ant kan køre buildscripts der kompiler filer i
alverdens biblioteker, kører testene på dem, laver javadoc og sætter
kaffe over imens.

\\kristian
--
To err is human. To moo, bovine.

Fra : Michael Banzon

Dato : 16-12-03 19:49

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev...
> og sætter kaffe over imens.

Eller henter Cola... ;-D

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-12-03 19:53

Michael Banzon uttered:
> Eller henter Cola... ;-D

Har de fået implementeret colahentning i ant?

<target name="getCoke"
description="fetch a coke for the tired programmer">
   <echo message="fetching a coke for the tired programmer"/>
   <getCoke src="vending_machine" price="14"/>
</target>

:)

\\kristian
--
I am in shape. ROUND is a shape.

Fra : Filip Skjerning

Dato : 16-12-03 22:50

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse

> [...]
> genopfinde hjulet), og ant kan køre buildscripts der kompiler filer i
> alverdens biblioteker, kører testene på dem, laver javadoc og sætter

Tja, det lyder lidt som "overkill" for både mit problem og mit niveau

Det, jeg efterlyser, er bare om man kan kalde klasser i andre
mapper/biblioteker end det, klassen er i. På samme måde som man benytter
klasser i samme bibliotek. Altså om man, når man kalder en klasse, kan
skrive en (relativ) sti med.

Ellers tak for henvisningen til de fine herrer. Dem må jeg vist hellere få
hilst på en gang.

- Filip

Fra : Søren Berg Glasius

Dato : 17-12-03 08:56

> Tja, det lyder lidt som "overkill" for både mit problem og mit niveau

JUnit er IMHO aldrig overkill! Det er et test-framework, som kan spare
dig en masse tid - i det lange løb.

Just my 2 cents worth,

MVH
Søren Berg Glasius

Fra : Peter Lind

Dato : 17-12-03 21:10

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> alle filerne over i samme bibliotek.
> Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kalder en klasse i et

Snakker du om directories eller packages?
Alle de klasser du vil bruge skal ligge i din classpath.
Hvis du har følgende directorystruktur:
+dk
|+filip

Så kan du fra din HovedKlasse blot kalde
dk.filip.hjælpeklasser.StringHjælp.testmetode()

Var det det du spurgte om?

Peter Lind