Medarbejdere til fritids java projekt søge~
Fra : newsfan

Dato : 15-12-03 16:47

Kære håbefulde
fritids java-programmør eller
datamatiker-studerende med java som programmeringssprog,

Jeg har udviklet et bestillingssystem i java, som på nuværende tidspunkt er
blevet for stort
for 1 person at udvikle videre på, uden ekstern hjælp. Systemet er
interessant,
fordi det er i brug i en restauration i øjeblikket. Der er en del ting i
applikationen,
som mangler at være færdige, der er masser af ideer til funktioner i
applikationen.

Det er MFC-baseret og benytter de nyeste SWING teknologier, nogle nye
spændende java api'er, såsom JavaPOS og commapi'et. Der befinder sig en
MySQL
database under huden på programmet, hvor der lagres permanent data.

Der er fremtidsmuligheder mht at skræddersye applikationen til en specifik
branche.
Det færdige system sikrer en professionel måde at behandle kunder på og
der er store besparelser mht. det tidsmæssige forbrug i ordrebehandlingen.

Desværre kan jeg ikke tilbyde nogen løn, men til gengæld er der mulighed for
at udvikle en masse i java og møde personer (mig indtil videre), som har en
stor java interesse og mener at java effektivt kan udnyttes til
professionelle
formål. Desuden er der mulighed for at bygge et projekt op, med store
fremtidsperspektiver i.

Se umiddelbare screenshots af applikationen på
http://www.hjemliebe.dk/jposordersystem.php
Her findes også en beskrivelse af features.

Skriv gerne direkte til mig for mere information.
cg

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 16-12-03 01:50

Mon ikke du leder efter dk.opslag.stillinger?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-12-03 07:22

Nikolaj Hansen skrev:

>Mon ikke du leder efter dk.opslag.stillinger?

Nej, det må være dk.opslag.stillinger.ulønnede.

--
Bertel

Fra : Thomas Winterberg

Dato : 16-12-03 10:40

Måske kunne du kigge på følgende link:

http://www.ofbiz.org/

og lave dit projkt til open source. For ellers tror jeg ikke du får nogen
til at arbejde gratis for dig,

mvh

Thomas Winterberg

Fra : newsfan

Dato : 16-12-03 20:47

Jeg skal have nogle til at arbejde med på projektet,
fordi det er en god ide, med muligheder i.

Fra : Kristian Thy

Dato : 16-12-03 21:12

newsfan uttered:
> Jeg skal have nogle til at arbejde med på projektet,
> fordi det er en god ide, med muligheder i.

Jamen, så lad os da se koden. Så kan vi jo bedre selv vurdere om det
er noget der er værd at bruge vores tid på.

\\kristian
--
Linux like tee-pee: No windows, no gates, Apache inside

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:27

Du kunne bare tage koden og skride og lade mig være i stikken.
Det ønsker jeg ikke, men derimod nogle mennesker der kunne
tænke sig at være med til at kode på min ide ... jeg giver ikke
kode væk til mennesker jeg ikke helt ved hvem er.

Du kunne jo stjæle ideen. Er det det du vil?

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:30

Sidste kommentar skal ikke opfattes negativt !!!

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 16-12-03 21:47

> Jeg skal have nogle til at arbejde med på projektet,
> fordi det er en god ide, med muligheder i.

Jeg ville aldrig forære dig min arbejdskraft uden at være sikker på at få et
eller andet igen.

Det behøver ikke være penge, det kunne f.eks. også være muligheden for, og
retten til, selv at udnytte koden/programmet senere.

/Anders

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:28

Ingen skal tage min ide, men til gengæld vil jeg gerne have nogle
til at tage del i ideen og dermed hjælpe et projekt igang.
Et projekt med muligheder i.

Hvorfor skulle jeg forære koden væk og dermed basis for
at stjæle ideen fra mig?

Folk tænker jo meget på sig selv.

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 17-12-03 16:37

> Ingen skal tage min ide, men til gengæld vil jeg gerne have nogle
> til at tage del i ideen og dermed hjælpe et projekt igang.
> Et projekt med muligheder i.

Det lyder da også som en god ide.

> Hvorfor skulle jeg forære koden væk og dermed basis for
> at stjæle ideen fra mig?

Så vidt jeg ved, er en af ideerne med open source, at alle der deltager i et
projekt får del i hinnandens arbejde. Jeg er ikke så meget inde i de enkelte
licenser, men er det ikke noget med, at hvis jeg vælger at videreudvikle på
et projekt, så skal jeg aflevere mine rettelser tilbage til projektet? Det
afhænger muligvis af den enkelte licens.

> Folk tænker jo meget på sig selv.

Derfor gælder det da også om at sikre sig selv bedst muligt. Det gælder både
dig, men også dem som evt. vil hjælpe med at videreudvikle din ide.

Hvis du virkelig vil have folk til at hjælpe dig, så var det måske en god
ide at sætte dig lidt ind i forskellige licensformer og muligheder.

/Anders

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:46

Du siger noget!
Hvor finder jeg ud af noget mere vedr. open source? Ved du tilfældigvis det?
Det ser ud som om jeg skal gøre det til open source under en eller anden
licens, det er nok den vej jeg skal gå nu.
Mvh
cg

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 17-12-03 16:49

> [...]
> Det ser ud som om jeg skal gøre det til open source under en eller anden
> licens, det er nok den vej jeg skal gå nu.

http://mirror.opensource.dk/ ser ud til at være et udmærket startsted. Jeg
ved desværre ikke særlig meget om det selv.

/Anders

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:52

Tak for hjælpen.
Det er den vej jeg skal.

Fra : Filip Larsen

Dato : 17-12-03 17:16

"newsfan" skrev

> Hvor finder jeg ud af noget mere vedr. open source?

Den praktiske del af et open source projekt kan med fordel håndteres af
steder som fx Sourceforge (http://sourceforge.net), hvilket normalt er
gratis og gør det muligt for folk over hele verdenen at arbejde sammen
under rimelig kontrollerede forhold.

På den anden side skal man nok ikke "offentliggøre" sin kode på den måde
den indeholder en god ide man ønsker at "beskytte".

Mvh,
--
Filip Larsen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-12-03 18:31

"newsfan" <farmer_joe41@hotmail.com> writes:

> [...]
> tilfældigvis det? Det ser ud som om jeg skal gøre det til open
> source under en eller anden licens, det er nok den vej jeg skal gå

Hvis du gerne vil undgå at folk tager dit projekt og ikke giver noget
tilbage skal du bruge Gnu Public License (GPL). Se http://www.gnu.org
for mere information.

Vær dog opmærksom på at folk stadig har ret til at videreudvikle på
dit program uden at offentliggøre deres ændringer så længe de ikke
distribuerer programmet. Se min post andetsteds i tråden.

- Jacob Atzen

Fra : Jesper Matthiesen

Dato : 21-12-03 13:55

> [...]

> et projekt, så skal jeg aflevere mine rettelser tilbage til projektet? Det
> afhænger muligvis af den enkelte licens.

Netop. GNU public license, til eksempel, er en licens der sikrer at en
givent open source projekt ikke kan benyttes kommercielt andre steder. Mvh
Jesper

Fra : karsten

Dato : 21-12-03 14:10

On Sun, 21 Dec 2003 13:54:46 +0100, Jesper Matthiesen wrote:
> [...]

Du skal aflevere din rettelser, hvis du distribuerer programmet.

> Netop. GNU public license, til eksempel, er en licens der sikrer at en
> givent open source projekt ikke kan benyttes kommercielt andre steder.

Der er intet i GPL, der forhindre at det kan bruges kommercielt. Til
eksempel kan nævnes kiss dvd/divx afspiller, linksys, windriver, tivo,
ibm med flere. Hvad de ikke kan, er holde ændringer tilbage, da de
distribuerer koden (da den er under gpl).

Mvh
Karsten

Fra : Kristian Thy

Dato : 17-12-03 17:04

newsfan uttered:
> Hvorfor skulle jeg forære koden væk og dermed basis for
> at stjæle ideen fra mig?

For at få flere til at gide arbejde ulønnet med den.

> Folk tænker jo meget på sig selv.

Ja, for eksempel ved ikke at ville opensource deres projekter. Jeg
mener ikke at du skal give koden til *mig*, jeg mener at du skal give
koden til alle dem der lyster, og så kan de gøre med den hvad de vil
så længe de overholder licensbetingelserne, fx GPL eller BSD-licensen:

http://opensource.org/licenses/bsd-license.php
http://opensource.org/licenses/gpl-license.php

\\kristian
--
A beard is the ultimate symbol of a man's rebellion
against polite society and personal grooming. It's a

Fra : Jacob Atzen

Dato : 17-12-03 18:29

Kristian Thy <thy@it.edu> writes:

> [...]
> koden til alle dem der lyster, og så kan de gøre med den hvad de vil
> så længe de overholder licensbetingelserne, fx GPL eller BSD-licensen:

For at opsummere:

GPL : Hvis du videreudvikler på et GPL projekt må du ikke "lukke"
koden. Du må gerne holde dine ændringer for dig selv, men du må ikke
distribuere binære kopier (aka. oversatte programmer) uden samtidig at
stille kildekoden til rådighed. Altså: hvis du har brugt GPL kode i
dit program og distribuerer det så skal du stille kildekoden til alle
dele af programmet til rådighed.

BSD : Gør hvad du vil. Du er ikke tvunget til noget som
helst. F.eks. har Microsoft brugt BSD kode i flere af deres produkter.

- Jacob Atzen

Fra : karsten

Dato : 21-12-03 13:15

On Wed, 17 Dec 2003 16:28:15 +0100, newsfan wrote:

> Ingen skal tage min ide, men til gengæld vil jeg gerne have nogle
> til at tage del i ideen og dermed hjælpe et projekt igang.
> Et projekt med muligheder i.

Den har du vist lige givet væk - selv om jeg tvivler på at et
bestillingssystem er en ny ide.

> Hvorfor skulle jeg forære koden væk og dermed basis for
> at stjæle ideen fra mig?

Det skal du skam heller ikke.

> Folk tænker jo meget på sig selv.

Som de skal og bør. Hvis du vil have nogen til at hjælpe, skal du nok ud
med lidt mere end "arbejdet bærer lønnen i sig selv". Umiddelbart vil et
partnerskab eller en åben licens(som fx. gpl) give noget til de, der
måtte ønske at deltage.

Anyways, held og lykke med projektet!

Fra : newsfan

Dato : 17-12-03 16:36

Jeg ville gerne lige tilføje,
at hvis der skal være ret til at udnytte koden,
så bliver det en fælles ret, ikke noget med at tage
til sig selv her!

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 17-12-03 18:08

newsfan wrote:

> Jeg har udviklet et bestillingssystem i java, som på nuværende tidspunkt
> er blevet for stort
> for 1 person at udvikle videre på, uden ekstern hjælp.
[...]

Hvorfor ikke danne et interessentselskab?

--
Jonas Kongslund

Fra : newsfan

Dato : 20-12-03 16:27

hvad er det?

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-12-03 17:45

newsfan wrote:
> hvad er det?

Siden du mener der er potentiale i dit produkt så kunne du jo prøve at danne
egen virksomhed sammen med en eller to partnere, der er i stand til at
hjælpe med den daglige udvikling. Et interessentskab (ikke
interessentselskab som jeg skrev før) er en virksomshedstype hvor alle
deltagere hæfter direkte og solidarisk med hele deres formue for selskabets
forpligtelser. Den vil være velegnet til dit formål.

--
Jonas Kongslund

Fra : Thomas Winterberg

Dato : 19-12-03 12:03

newsfan prøv at kigge på følgende hjemmeside:

http://www.java.net/index.html

Dette er en hjememside dedikeret til Java open source. Tilmeld dig og du kan
så bagefter oprette dit projekt, lave en beskrivelse af det og så håbe på at
der er nogen der tilmelder sig dit projekt.

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-12-03 15:42

Thomas Winterberg uttered:
> newsfan prøv at kigge på følgende hjemmeside:
>
> http://www.java.net/index.html

Hvad er der nu galt med SourceForge? De har trods alt over syv
millioner page views om dagen... :)

\\kristian
--
Those of you who think you know everything
are very annoying to those of us who do.

Fra : newsfan

Dato : 20-12-03 16:27

også et godt argument!

Fra : newsfan