anbefaling søges..
Fra : Decker

Dato : 15-12-03 00:30

Hejsa.

Jeg prøver at finde en bog/opslagsværk der giver mig et overblik over alle
standard klasserne i Java. Ikke noget vildt, men bare en beskrivelse af
klassen og dens funktioner.
Ved godt at jeg jo bare kan kigge på nettet for sådan en oversigt, men nogen
gange kan det være svært at finde en klasse når man ikke ved hvad den
hedder, men kun kender den funktion man ønsker af den. Desuden kan jeg godt
lide at have det i bogform (don't ask me why!)..Men jeg vil da også gerne
høre om evt. gode og overskuelige sider på nettet I bruger.

mvh og god jul..

Morten

Fra : Lars Dam

Dato : 15-12-03 08:01

On Mon, 15 Dec 2003 00:30:19 +0100
"Decker" <fjern_spam@spam_mdecker.dk> wrote:

> [...]
> lide at have det i bogform (don't ask me why!)..Men jeg vil da også gerne
> høre om evt. gode og overskuelige sider på nettet I bruger.

Du får et link alligevel:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/reallybigindex.html

> mvh og god jul..

Tak i lige måde.

> Morten

vh. ld

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-12-03 13:42

Decker uttered:
> Jeg prøver at finde en bog/opslagsværk der giver mig et overblik over alle
> standard klasserne i Java. Ikke noget vildt, men bare en beskrivelse af
> klassen og dens funktioner.

Jeg ved ikke om *alle* klasser er med, men "Java Precisely" af Peter
Sestoft er en glimrende opslagsbog. ISBN 0-262-69276-7

\\kristian
--
"There ain't no Devil, that's just God when he's drunk"
--Tom Waits, 'Heartattack & Vine'

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 15-12-03 16:40

"Decker" <fjern_spam@spam_mdecker.dk> wrote in message
> [...]
> standard klasserne i Java. Ikke noget vildt, men bare en beskrivelse af

Der er vel Java in a Nutshell (http://www.oreilly.com/catalog/javanut4/).
Jeg har 2. udgave (som dækker Java 1.1), og den indeholder en beskrivelse af
alle standard klasserne samt en liste af deres metoder. Dog ikke en
beskrivelse af alle metoderne, men det vil nok også fylde alt for meget.

/Anders