grafikbibliotek
Fra : Thomas Bentzen

Dato : 12-12-03 09:31

Hej alle.

Jeg skal bruge en billedkomponent som på forholdsvis nem vis kan hjælpe
mig med at resample (skalere) div. grafikformater (jpeg, png). Er der
nogen der har et godt bud?

Jeg har prøvet med JAI, men dens asynkrone arkitektur gør at den ikke er
velegnet til min applikation.

På forhånd mange tak.

Herlige hilsner
Thomas Bentzen

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Mikkel Nielsen

Dato : 15-12-03 17:30

Kig lige på JAI igen ... hvis den ikke er velegnet til din applikation så
finder du aldrig noget der er ... du kan få JAI til alt :)

V.H.

Mikkel Nielsen
Vejle

newsrz169bn5ypgw2w@news.tbbe.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 16:18

"Thomas Bentzen" <thomas@tbbe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der har et godt bud?
>
> Jeg har prøvet med JAI, men dens asynkrone arkitektur gør at den ikke er

Jeg kender ikke noget til JAI, men for lang tid siden da jeg skulle lave
noget med billeder brugte jeg noget som hed ImageMagick, og Java-api'en som
hed JMagick. En mulighed?

Peter

Fra : Thomas Bentzen

Dato : 17-12-03 08:35

Ja, hvis jeg kun skulle deploye på linux, men det er desværre ikke
tilfældet.
ImageMagic er et C bibliotek til generel billedmanipulation, man kan tænke
på det som Photo Shop på kommandolinien , det er et totalt sejt
bibliotek, man altså kun på linux.

Som Mikkel også skrev så kan JAI alt, så det ender nok med det er det jeg
bruger.

Tak for hjælpen alligevel og glædelig jul.

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-12-03 18:11

Thomas Bentzen wrote:

> [...]
> ImageMagic er et C bibliotek til generel billedmanipulation, man kan
> tænke på det som Photo Shop på kommandolinien , det er et totalt sejt

ImageMagick findes altså også i en windows udgave.
http://imagemagick.org/www/archives.html

mvh
JS