Escape character + tabulator
Fra : André

Dato : 12-12-03 00:55

Skal skrive ut følgenden til skjerm, og gjør det med programmet under.
\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////
Det jeg lurer på er hvordan får jeg lagt inn en tabulator foran dette ?
\\\\\\\\\\\\\\\\////////////////

André
public class Backslash
{
//Kjører alle metoder og variabler static, så slipper man å opprette
objekter.

private static int MAX = 10;

public static void main(String[]args)

//Skriver ut 10 backslasher:
public static void backslash()
{
for (int i = 0; i <= MAX; i++)
{
System.out.print((char) (92));
}
}
//Skriver ut 10 "vanlige" slasher:
public static void slash()
{
for (int i = 0; i <= MAX; i++)
{
System.out.print((char) (47));
}
}
//"Setter sammen" metodene for å skrive / og \
public static void print()
{
backslash();
slash();
System.out.println();
}
}

Fra : kgc

Dato : 12-12-03 06:58

Hej

> Skal skrive ut følgenden til skjerm, og gjør det med programmet under.
> \\\\\\\\\\\\\\\\////////////////
> Det jeg lurer på er hvordan får jeg lagt inn en tabulator foran dette ?
> \\\\\\\\\\\\\\\\////////////////
Så vidt jeg husker, så er escape-koden for tabulator: \t, så prøv at
indsætte:

System.out.println("\t");

før backslash();

Mvh. Kasper

Fra : Thomas Korsgaard

Dato : 12-12-03 18:27

nej System.out.print("\t");

ellers hopper den jo til næste linie også..

Hilsen
Thomas Korsgaard