skærmopløsning
Fra : Brian Kjær

Dato : 11-12-03 21:04

Hej

Hvad gør man for at en side kan vises i både 800 x 600 og 1024 x768? Jeg har
en ide om at lave 2 sider. En i den ene opløsning og en i den anden
opløsning og så har jeg hørt noget om et java script der kan læse brugerens
opløsning og så linke til den side der har den rette opløsning, uden at
brugeren opdager noget.

Er der dogen der kender til dette javascript og i så fald, hvordan gør jeg
og hvor får jeg fat i det?

Mvh.

Brian Kjær

---

Fra : Michael Banzon

Dato : 11-12-03 22:07

"Brian Kjær" <info@billig-hjemmeside.dk> skrev:
> Er der dogen der kender til dette javascript og i så fald, hvordan gør jeg
> og hvor får jeg fat i det?

Det er der garanteret nogen der kender noget til, men chancen for at du
finder dem her er minimal! Når du ønsker at finde ud af noget om Java Script
bør du spørge i den dertil oprettede newsgroup. Denne gruppe omhandler
det rigtige programmeringssprog Java.

I øvrigt er det nok en god idé at læse om de enkelte nyhedsgrupper, samt
følge
med i et stykke tid, inden at du/man skriver i disse...

Held og lykke / God vind i sejlene...

--
Michael Banzon
http://michael.banzon.dk/

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 11-12-03 22:54

Den 11-12-2003 21:04, skrev Brian Kjær:

> [...]
> brugeren opdager noget.
>
> Er der dogen der kender til dette javascript og i så fald, hvordan gør jeg

Javascript hører til i: dk.edb.internet.webdesign.clientside

Men ang. dit spørgsmål, så ville jeg ikke bruge den løsning du søger.
Jeg ville lave designet skalerbart, ellers skal du også tage højde for
1280x1024 og andre opløsninger. Hvad hvis brugeren ikke har javascript
slået til? Får han så en tom side? En tredje side?

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/