Office og ordbøger
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-04-01 07:48

Emnet har været bragt op nogle gange. Her nogle iagttagelser til
belysning af sagen:

I onlinehjælpen til Word står der, at Toolsmenuen skal indeholde et
punkt, der hedder "Language". Det passer ikke!
Punktet findes under Preferences > Spelling & Grammar.
Den samme fejlinformation findes desværre i MacWorld Office 2001 Bible.
Det er åbenbart en ommøblering i programmet, som er blevet slemt
forkludret i flere henseender.
Når jeg har hentet en tekst ind i Word via OmniPage Direct Input, vil
Word insistere på engelsk stavekontrol uden hensyn til Default valg af
sprog eller mine aktuelle krav om dansk stavekontrol og uanset, at
OmniPage også har været sat til dansk. Hvis jeg kopierer teksten over i
Tekst og lyd og tilbage til et nyt Word-dokument, kan jeg endelig få den
accepteret som dansk.

-----
Forresten: er der nogen der har observeret en opdateret
PageMaker-oversætter til Word? jeg er træt af at skulle gemme mine
dokumenter i gammelt format.

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-04-01 08:19

In article <1es3s04.wl2wdqxysyc8N%ossmidt@post11.tele.dk>,
ossmidt@post11.tele.dk (Ove Steen Smidt) wrote:

> I onlinehjælpen til Word står der, at Toolsmenuen skal indeholde et
> punkt, der hedder "Language". Det passer ikke!

Så er din installation defekt!

Åben Tools-menuen og se hvad linje 5 hedder.

Ok, den hedder faktisk "Language..."

--
MVH
Martin Edlich (0)

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-04-01 08:40

Martin Edlich [newsspam2@mail.edlich.dk] skrev:

> MVH
> Martin Edlich (0)

Glæder mig til den går i minus... hvad sker der så, udover den nye
verdensorden naturligvis (og noget med Whiskey)?

MVH Jonas
--
OK, so what's the speed of dark?
- Steven Wright

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-04-01 22:47

In article <B70462F4.4125%=are.you@ready.dk>,
Jonas Voss <=are.you@ready.dk> wrote:

> Glæder mig til den går i minus... hvad sker der så, udover den nye
> verdensorden naturligvis (og noget med Whiskey)?

Må hellere skynde mig at svare inden den går i minus.

Den nye verdensorden _er_ indledt, den nye leder er kommet til verdnen i
et orgie af blod og skrig, tro mig det bliver omvæltende (i hvert fald
for mig).
Kort sagt er Edlich klanen netop blevet sikret sin videreførelse med et
stk søn, der med sine gråblå øjne allerede har taget et overblik over
sine fremtidige undersåtter.

Whiskey er forresten noget man drikker når der ikke er mere Whisky (og
det er der).

--
MVH
Martin Edlich (0)

Fra : Jonas Voss

Dato : 19-04-01 22:54

> [...]

> Kort sagt er Edlich klanen netop blevet sikret sin videreførelse med et
> stk søn, der med sine gråblå øjne allerede har taget et overblik over

Goddaaaamn!!! Tillykke (Papa) Edlich, i sandhed en ny verdensorden

MVH Jonas
--
When I was crossing the border into Canada, they asked if I had any firearms
with me. I said, "Well, what do you need?" -- Steven Wright

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-01 03:43

Hej Martin

TILLYKKE!!!!!!!!!!!!

mvh. Erik Richard

Martin Edlich wrote:

> [...]
> Kort sagt er Edlich klanen netop blevet sikret sin videreførelse med et
> stk søn, der med sine gråblå øjne allerede har taget et overblik over

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-01 18:30

In article <3ADFA232.2023A616@mail1.stofanet.dk>,

> TILLYKKE!!!!!!!!!!!!

Tak!

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-04-01 13:10

> Den nye verdensorden _er_ indledt, den nye leder er kommet til verdnen i
> et orgie af blod og skrig, tro mig det bliver omvæltende (i hvert fald for
> mig).

Mange gange tillykke, fanme!

Jeg gik faktisk og bryggede på en teori om, at din nedtælling rimede på
graviditet og unger, men holdt mig tilbage af frygt for at træde klodset
eller spille falsk eller overgjort anti-tabu-agtig eller whatnot. Dette
på trods af din åbenhed ift. "historien om vore kære børn, Andreas og
Benjamin" - eller måske lige netop derfor (om du forstår?). Tja bom...

Men altså: Tillykke til hr. Edlich & familie! Nu begynder du sikkert
snart at spøge i
overgaar-alt-apples-legetoej> eller noget.

-j

PS: Teknisk spørgsmål: Er det ikke ret usædvanligt at synkronisere
fødseler med doktorens spådomme (termin eller hvad det nu hedder?)?

--
Boligløs pr. 1.04.01. Søger lejlighed i København.
Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-01 18:28

In article <1es61ar.os0mxp12mg6tuN%janus@netcetera.dk>,
janus@netcetera.dk (Janus Sandsgaard) wrote:

> Mange gange tillykke, fanme!

Takker

> [...]
> på trods af din åbenhed ift. "historien om vore kære børn, Andreas og
> Benjamin" - eller måske lige netop derfor (om du forstår?). Tja bom...

Du har altså været inde og læse om Christoffers storebrødre - glæder mig
at høre.

> Men altså: Tillykke til hr. Edlich & familie! Nu begynder du sikkert
> snart at spøge i
> overgaar-alt-apples-legetoej> eller noget.

Computere bliver nok først interessante igen når sønnike skal begynde at
lære at bruge dem.
Det ser forrsten ikke ud til at TDC har den ng, det må jeg gøre noget
ved for navnet er bestemt meget sigende

> PS: Teknisk spørgsmål: Er det ikke ret usædvanligt at synkronisere
> fødseler med doktorens spådomme (termin eller hvad det nu hedder?)?

Når man først har afleveret et par børn i den evige vuggestue, så får
man en lidt speciel behandling, i dette tilfælde var det et planlagt
kejsersnit.
14 dage kan fandme være længe at vente.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-04-01 14:52

Hej....

...Ja! - og dér skal man vælge sprog, _før_ man vælger ordbøger......!!! -
Ellers risikerer man, at de ikke skifter, når man skifter sprog.

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 19-04-01 21:16

> [...]
> K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> Edwin Rahrsvej 20.3.03, DK-8220 Brabrand, Denmark
> Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
> Mobile phone: (+45) 4082 6109, E-mail: <kml.ers@mail1.stofanet.dk>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> - Software - For Theological Education - And For Physical Impaired
> - Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The World
> - Nisus Email, A Revolution In Emailing - Visit: <http://www.nisus.com>
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Javel, så er den altså defekt. Tak for tippet. For hos mig hedder linje
5 "Word count". Guderne må vide, hvordan det kan gå til. Så vil jeg bede
om et råd om, hvordan der kan bødes på det. Jeg installerede Office 2001
uden først at fjerne Word 6.01, bl.a. for at bevare de gamle ordbøger.
Men Word 6.01 laver nu en del ravage. Når jeg vil åbne et dokument, der
er oprettet i den nye Word, prøver MacLink at oversætte det til Word
6.01. Kan jeg fjerne Word 6.01 via en deinstallering fra de gamle
disketter således, at jeg kun bevarer det, som Office 2001 skal bruge?
Skal jeg deinstallere Word fra 2001, før jeg geninstallerer? Og kan jeg
i øvrigt gøre alt dette, uden at de øvrige dele af Office berøres? (Jeg
er hundeangst for at ødelægge noget i Entourage).

Venlig hilsen
--
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 19-04-01 23:54

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> i øvrigt gøre alt dette, uden at de øvrige dele af Office berøres? (Jeg
> er hundeangst for at ødelægge noget i Entourage).

Eller du kunne gøre følgende:

Tools > Customize > Toolbars fanen: Marker "Menu Bar" og klik på Reset
knappen, så skulle menuerne gerne vende tilbage på plads.

Med Commands fanen er det muligt at tilpasse menuerne efter eget ønske
samt tildele menuemnerne tastaturgenveje. Der kan meget vel være sket et
lille uheld med din installation, så der er blevet ændret ved
standardopsætningen.

PS: Hvis man selv vil tilføje "Language" menuemnet, så er det så viist,
at emnet under Commands hedder "Set Language", hmm....

Thomas Tvegaard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-04-01 08:51

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> [...]
>
> PS: Hvis man selv vil tilføje "Language" menuemnet, så er det så viist,
> at emnet under Commands hedder "Set Language", hmm....

Det, som man - såvidt jeg kan se - har mulighed for at ændre - med
"Customize", er opbygningen af værktøjslinierne (Toolbars) med
overfloden af knapper, hvis betydning, placering og udseende ingen
djævel kan lære udenad. Det er rigtigt, at man kan oprette en knap, der
hedder "Set language". Jeg har endnu ikke (og jeg har forsøgt mange
gange) fundet nogen adgang til at ændre på de rigtige menuer.
Jeg har også forsøgt med ændring af "Appearance".

Ove Steen Smidt

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-04-01 10:05

Ove Steen Smidt [ossmidt@post11.tele.dk] skrev:

> [...]
> gange) fundet nogen adgang til at ændre på de rigtige menuer.
> Jeg har også forsøgt med ændring af "Appearance".

Hej Ove

Du åbner customize, og inde i fanebladet "Toolbars" sætter du flueben udfor
"Menu Bar" (hvis der ikke allerede er flueben), dette skulle bringe en
"dummy" af menu bar frem. Dernæst klikker du på commands-fanebladet og
vælger tools i kategori-vinduet. I højre vindue finder du set language,
trækker op til dummy'en og smider den der hvor du gerne vil have den, så
skulle det fungere

MVH Jonas
--
What do batteries run on?
­ Steven Wright

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-04-01 09:21

> [...]

> vælger tools i kategori-vinduet. I højre vindue finder du set language,
> trækker op til dummy'en og smider den der hvor du gerne vil have den, så

Tak, nu kom den.
Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : N/A

Dato : 20-04-01 12:54

Fra : Pete

Dato : 20-04-01 12:54

> [...]

> Kort sagt er Edlich klanen netop blevet sikret sin videreførelse med et
> stk søn, der med sine gråblå øjne allerede har taget et overblik over

Tillykke med det Edlich!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-04-01 18:29

In article <B705F003.66A8%pete@hldns.com>, Pete <pete@hldns.com> wrote:

> Tillykke med det Edlich!