/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Cableconnect på stofanettet
Fra : JP


Dato : 13-12-03 19:11

Hej
Jeg vil gerne have cableconnect til koble på stofanet ved opstart af min
bærbar pc. Programmet er i startup folderen osv og logger godtnok på stofa
ved opstart, hvorefter det logger af igen næsten med det samme. Jeg bruger
ip : 192.168.30.2, port 259 og angiver brugernavn og kodeord cableconnect's
settings.
Hvorfor virker det ikke?
/JP




 
 
Bertel Lund Hansen (13-12-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-12-03 20:15

"JP" <@> skrev:

>Jeg vil gerne have cableconnect til koble på stofanet ved opstart af min
>bærbar pc. Programmet er i startup folderen osv og logger godtnok på stofa
>ved opstart, hvorefter det logger af igen næsten med det samme.

Har du andre computere koblet på end den bærbare?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

JP (13-12-2003)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 13-12-03 22:32

Hej Bertel

> Har du andre computere koblet på end den bærbare?

Ja, jeg har flere computere som jeg skifter imellem. Det virker fint ved at
skifte ledning til kabelmodemet osv. Jeg kobler mig så bare på ved at bruge
http://signon.stofanet.dk , som så bare logger en af pc'erne af hvis en
anden pc skal på ....

Af og til kører der ics på min stationære, så både den stationære og bærbare
kan være på nettet samtidig gennem en switch, hvilket er fint nok til alm
surf osv. men ikke til online spil på ics "klienter" da der ofte kræves ip
for at det virker.
Stofa vil sikkert gerne have at jeg betaler et familieabonnement da jeg har
flere computere, men indtil videre bruger jeg mest kun en af mine pc'er ad
gangen...
/JP




Bertel Lund Hansen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-12-03 09:25

"JP" <@> skrev:

>Ja, jeg har flere computere som jeg skifter imellem. Det virker fint ved at
>skifte ledning til kabelmodemet osv. Jeg kobler mig så bare på ved at bruge
>http://signon.stofanet.dk , som så bare logger en af pc'erne af hvis en
>anden pc skal på ...

Det lyder sært at du så skulle have problemer. Virker
CableConnect på de andre computere?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

JP (14-12-2003)
Kommentar
Fra : JP


Dato : 14-12-03 10:55

> Det lyder sært at du så skulle have problemer. Virker
> CableConnect på de andre computere?

Jeg har testet cableconnect på min stationære, og problemet er det samme.
/JP



Bertel Lund Hansen (14-12-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 14-12-03 12:15

JP skrev:

>Jeg har testet cableconnect på min stationære, og problemet er det samme.

Jeg har aldrig haft problemet. Jeg kører Stofanet og bruger netop
Cableconnect når jeg skifter computer.

Hvis ikke du selv har sat CC forkert op, kan jeg ikke forklare
problemet ud over at du har kuk i dit system.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Nicework (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Nicework


Dato : 16-12-03 09:41

Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele tiden.
www.stofanet.dk
"JP" <@> skrev i en meddelelse
news:3fdb5636$0$27313$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej
> Jeg vil gerne have cableconnect til koble på stofanet ved opstart af min
> bærbar pc. Programmet er i startup folderen osv og logger godtnok på stofa
> ved opstart, hvorefter det logger af igen næsten med det samme. Jeg bruger
> ip : 192.168.30.2, port 259 og angiver brugernavn og kodeord
cableconnect's
> settings.
> Hvorfor virker det ikke?
> /JP
>
>
>



Martin Moller Peders~ (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 16-12-03 12:28

In <9yzDb.60905$jf4.3468713@news000.worldonline.dk> "Nicework" <Blaster@sol.dk> writes:

>Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele tiden.
>www.stofanet.dk

Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din MAC-adresse kan jeg
aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Mvh
Martin



Jacob Riis (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Riis


Dato : 16-12-03 13:03


"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:brmq7r$5b1$1@news.net.uni-c.dk...
> In <9yzDb.60905$jf4.3468713@news000.worldonline.dk> "Nicework"
<Blaster@sol.dk> writes:
>
> >Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele
tiden.
> >www.stofanet.dk
>
> Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din
MAC-adresse kan jeg
> aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.
>
> Mvh
> Martin

Nu er jeg ikke ekspert så du må lige rette mig hvis jeg tager fejl. Men jeg
troede at en MAC adresse var et unikt nummer som netkort har. Og hvis det er
farligt som du skriver hvorfor kan jeg så ikke få fat i din MAC adresse hvis
du ikke er "always online"

--
Jacob



Peter B. Juul (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 16-12-03 13:33

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> writes:

> Nu er jeg ikke ekspert så du må lige rette mig hvis jeg tager fejl. Men jeg
> troede at en MAC adresse var et unikt nummer som netkort har.

Det er det også. Men Det er jo stadig noget software, der styrer det
og på mange netkort kan man sige "Du har også lige den her
MAC-adresse, forresten".

--
Peter B. Juul, o.-.o "Får kan ikke lide at blive slået med en pind."
The RockBear. ((^)) -Marianne Juul, 2003
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Bertel Lund Hansen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 16-12-03 13:50

Martin Moller Pedersen skrev:

>Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din MAC-adresse kan jeg
>aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Jeg har været på tofanet herhjemmefra med mindst fire forskellige
netkort.

Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
bestenmt sæt ledninger og ikke efter hvilket udstyr der
tilfældigvis er sluttet til.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Moller Peders~ (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 16-12-03 15:14

In <pmvttvgto5nkcgola5u88n4e15spc1s2hu@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

>Martin Moller Pedersen skrev:

>>Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din MAC-adresse kan jeg
>>aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

>Jeg har været på tofanet herhjemmefra med mindst fire forskellige
>netkort.

og ?

>Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
>bestenmt sæt ledninger og ikke efter hvilket udstyr der
>tilfældigvis er sluttet til.

Det er ikke rigtigt. De taksterer efter hvem de tror du er. Derfor
skal man logge ind. Ved kabeltv kan man ikke se hvor signalerne kommer fra
modsat ADSL.

Du kan evt. bruge at logge ind med dit eget brugernavn og password paa en
anden stofanet forbindelse og download en masse.
Bagefter vil http://opslag.stofanet.dk/ vise at du har downloadet
og ikke den person, hvis forbindelse du har laant. Det samme er tilfaeldet med
Always-On og en MAC-adresse er nemt at snyde med.

Mvh
Martin

Martin Højriis Krist~ (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 16-12-03 16:25

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:pmvttvgto5nkcgola5u88n4e15spc1s2hu@news.stofanet.dk...
> Jeg vil tro at de takserer efter den trafik der løber i et
> bestenmt sæt ledninger

Alle kunder på samme head-end sidder elektrisk set på det samme sæt
ledninger

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



lars@zulfo.dk (16-12-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 16-12-03 18:40

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:brmq7r$5b1$1@news.net.uni-c.dk...
> In <9yzDb.60905$jf4.3468713@news000.worldonline.dk> "Nicework"
<Blaster@sol.dk> writes:
>
> >Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele
tiden.
> >www.stofanet.dk
>
> Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din
MAC-adresse kan jeg
> aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

Hels så simpelt er det selvfølgelig ikke, heldigvis.

> Mvh
> Martin

Lars B



Martin Moller Peders~ (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moller Peders~


Dato : 16-12-03 20:44

In <3fdf4395$0$25818$ba624c82@nntp03.dk.telia.net> <lars@zulfo.dk> writes:

>"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
>news:brmq7r$5b1$1@news.net.uni-c.dk...
>> In <9yzDb.60905$jf4.3468713@news000.worldonline.dk> "Nicework"
><Blaster@sol.dk> writes:
>>
>> >Hvorfor ikke bare bruge stofa allways on, så er modemet online hele
>tiden.
>> >www.stofanet.dk
>>
>> Der er sikkerhedsproblemer i always on. Hvis jeg faar fat i din
>MAC-adresse kan jeg
>> aendre min MAC-adresse til den og saa betaler du for mig.

>Hels så simpelt er det selvfølgelig ikke, heldigvis.

Du har maaske noget inside-viden ?

Well, maaske skal vi ogsaa sidde paa som ø, men så virker mit trick
ihvertfalde. Og man kan jo lytte paa netvaerket efter MAC-adresser.

/Martin


kaare (19-12-2003)
Kommentar
Fra : kaare


Dato : 19-12-03 18:26

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> wrote in message
news:brnn9i$es0$1@news.net.uni-c.dk...
> Du har maaske noget inside-viden ?
>
> Well, maaske skal vi ogsaa sidde paa som ø, men så virker mit trick
> ihvertfalde. Og man kan jo lytte paa netvaerket efter MAC-adresser.

Inside viden? Ansat måske?

Ikke desto mindre er det næppe så nemt som du beskriver. Udover at man skal
være tilsluttet samme bydel, og køre på samme frekvenser, så I loopes ind
til samme interface... skal du formåe at læse en mac adresse fra en anden
bruger i noget trafik der transporteres med en anden type protocol.
.... jeg ville nok være lidt imponeret.

Det havde nok været nemmere at du kende mac adressen på en bestemt bruger
(fysisk set den) og at brugeren bruger always-on ... og derefter er så
heldig at du lige tilfældigvis er tilsluttet systemet på samme sted. Men det
ville nok også næppe være tilfældet.

Selvfølgelig ville det nok kunne lade sig gøre. Hvis du var dygtig og
heldig... lad os sige at du knækker muligheden og læser brugernes mac
adresser i trafikken. Så kommer problemet med at finde ud af hvilken af mac
adresserne (vel hurtigt nogle tusinde) der bruger always on. Det kan
selvfølgelig sagtens lade sig gøre. Med samme stædighed kunne jeg også
hurtigt blive rig, lækker og få en fantastisk kæreste...
.... alligevel sidder jeg stadig her foran maskinen og fatter ikke at jeg
orkede at skrive dette indlæg.


Kaare, out...



Martin Højriis Krist~ (19-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-12-03 19:15

"kaare" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse
news:brvcc8$2j5f$1@news.cybercity.dk...
> Det havde nok været nemmere at du kende mac adressen på en bestemt bruger
> (fysisk set den) og at brugeren bruger always-on ... og derefter er så
> heldig at du lige tilfældigvis er tilsluttet systemet på samme sted. Men
det
> ville nok også næppe være tilfældet.

Er det så sjældent at naboer mødes og sætter deres maskiner sammen?

> Så kommer problemet med at finde ud af hvilken af mac
> adresserne (vel hurtigt nogle tusinde) der bruger always on.

Det tager ikke mange sekunder at flikke et script sammen der prøver dem en
ad gangen

--
Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



kaare (23-12-2003)
Kommentar
Fra : kaare


Dato : 23-12-03 02:39

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3fe3403f$0$30087$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Er det så sjældent at naboer mødes og sætter deres maskiner sammen?
>

Næh... men det er måske sjældent at naboerne kører på samme kanaler.

> Det tager ikke mange sekunder at flikke et script sammen der prøver dem en
> ad gangen

Næh... Scriptet er ikke noget problem... men problemet er at modemet låser
mac adressen hver eneste gang... og du så skal genstarte modemet...

.... nogle modemer er selvfølgelig hurtigere til at resette end andre... men
selv om det kun tager 30 sek + det manuelle arbejde... var det ikke noget
jeg gad at multiplikere med 1000 eller mere...

.... Men det er vel et spørgsmål om udholdenhed.

Kaare



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste