Problemer med at poste til TDC news-server
Fra : BlackChart

Dato : 20-12-03 09:28

Hvordan kan det være at jeg ligepludselig (igår) ikke kunne poste via TDC
news-serveren mere, jeg ved godt at der findes en tele.internet.news-service
gruppe som passer bedre, men den kan jeg bare ikke tilgå fra denne server :(

Jeg bliver ved med at få flg. fejl fra den:

Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'testes', Konto:
'news.tele.dk', Server: 'news.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server:
'441 437 EMP (phl)', Port: 119, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 441,
Fejlnummer: 0x800CCCA9

Og det er samme fejl fra dtext.news.tele.dk

Nogen der har en løsning på problemet??

--
Mvh. Morten Trab
Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-03 12:56

"BlackChart" <blackchart@clara.co.uk> skrev :

>Outlook Express kan ikke sende meddelelsen. Emne 'testes',

Hvis du ikke poster til en testgruppe (news:dk.test -
news:tele.test f.eks.), så vil indlæg med test i emne blive
afvist.
--
med venlig hilsen Knud
Bruger du Outlook Express?

Fra : BlackChart

Dato : 20-12-03 14:11

> Hvis du ikke poster til en testgruppe (news:dk.test -
> news:tele.test f.eks.), så vil indlæg med test i emne blive
> afvist.

Det er uanset emne og gruppe...Der er ALT der er lukket af for :(

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-03 14:17

BlackChart skrev i et indlæg på usenet:
> Det er uanset emne og gruppe...Der er ALT der er lukket af for :(

Der er ikke og har ikke været problemer her med TDC's servere.....

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : BlackChart

Dato : 20-12-03 14:32

> Der er ikke og har ikke været problemer her med TDC's servere.....

Påstår jeg skam heller ikke...
Jeg har nemlig testet fra en anden linie, og der er ingen problemer...
Problemet er at MIN linie er blevet blokeret i news-serveren, men hvorfor,
ved jeg ikke...

Alle (4) de maskiner jeg har her på LAN kan ikke poste via
dtext.news.tele.dk eller news.tele.dk...

Jeg kan poste til en lokal news-server, men den kan heller ikke sende vidre,
den får også bare EMP fra dtext.news.tele.dk...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 15:15

BlackChart skriblede:
> Svar venligst kun i NG, med mindre det er MEGET vigtigt.
> Ved mail, slet REMOVE i min adresse.

Hvor står det "remove", nå pyt med det
for nu er adressen vel allerede "høstet"

--
/Gevaldi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-03 17:19

Gevaldi skrev i et indlæg på usenet:
> Hvor står det "remove", nå pyt med det
> for nu er adressen vel allerede "høstet"

Næh - den er vist lige smuttet i farten

Den har jeg også prøvet at lave ifm udskiftning af en PC - og ja - der
kom pludselig en masse spam

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-12-03 17:16

BlackChart skrev i et indlæg på usenet:
> Jeg har nemlig testet fra en anden linie, og der er ingen problemer...
> Problemet er at MIN linie er blevet blokeret i news-serveren, men
> hvorfor, ved jeg ikke...

Du har vel ikke tilfældigvis skiftet udbyder, så du ikke kobler op via
TDC mere ?

Har du prøvet at slette serveren og oprette den igen og genindlæse alle
grupper ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : BlackChart

Dato : 20-12-03 22:27

> Du har vel ikke tilfældigvis skiftet udbyder, så du ikke kobler op via
> TDC mere ?

Nopes...Har kun en inet-adgang (TDC bredbånd)...

> Har du prøvet at slette serveren og oprette den igen og genindlæse alle
> grupper ?

Jep...Ca. 5 gange... :(

--
Mvh. Morten Trab
Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-03 21:49

> Hvis du ikke poster til en testgruppe (news:dk.test -
> news:tele.test f.eks.), så vil indlæg med test i emne blive
> afvist.

i en test gruppe go dav doo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-12-03 22:04

<XNEWS> skrev :

>i en test gruppe go dav doo

Hvor ser du at indlægget er forsøgt postet i en testgruppe?

Det fremgår ikke hvilken gruppe, der er forsøgt postet til i
fejlmeddelelsen.

Det står ej heller andetsteds i spørgsmålet.
--
Knud

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 20-12-03 13:05

Knud Gert Ellentoft, du skrev:

> Hvis du ikke poster til en testgruppe (news:dk.test -
> news:tele.test f.eks.), så vil indlæg med test i emne blive
> afvist.

Det er forhåbentlig en joke.

--
Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-12-03 13:20

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> skrev :

>Det er forhåbentlig en joke.

Det har ihvertfald været sådan, men det lader til at det ikke
gælder nu.

Men TDCs filtrering er vist heller ikke så striks, spm den har
været.
--
Knud