Søgning efter hyperlinks i binære meddelel~
Fra : Lars

Dato : 13-12-03 23:58

Hvad er det der gør at OE søger efter links i meddelelser som forsøges
kombineret og afkodet?

I det hele taget ville en forklaring af selve processen ved kombination og
afkodning bekomme mig vel.

Lars

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 14-12-03 14:42

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev:

> Hvad er det der gør at OE søger efter links i meddelelser som
> forsøges kombineret og afkodet?

At programmet er defekt.

> I det hele taget ville en forklaring af selve processen ved
> kombination og afkodning bekomme mig vel.

Med et program, der virker korrekt vil de enkelte indlæg, der
indeholder tekst, blive kombineret, hvorefter teksten vil blive omsat
til den oprindelige binære fil.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Lars

Dato : 15-12-03 22:40

> [...]
>
> Med et program, der virker korrekt vil de enkelte indlæg, der
> indeholder tekst, blive kombineret, hvorefter teksten vil blive omsat

Det var vel nok et informativt indlæg som gjorde mig virkelig klog på
virkemåden af binære grupper.
Det her skal opfattes en smule ironisk.

Lars

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 16-12-03 09:12

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev:

> Det var vel nok et informativt indlæg som gjorde mig virkelig klog på
> virkemåden af binære grupper.
> Det her skal opfattes en smule ironisk.

Ja det kunne jeg næsten se. Hvad vil du helt specifikt vide?

Årsagen til, at indlæg i de binære grupper skal kodes når de sendes til
grupperne er, at nyhedsgrupper er et tekstmedie. Det er derfor
nødvendigt at kode de binære filer i et tekstformat. Når man vil hente
disse kodede filer fra nyhedsgrupperne er det nødvendigt at få dem
lavet om til de oprindelige filer. Det er det afkodningsprocessen
klarer.

Årsagen til, at binære filer ofte er delt i en masse bidder er, at de
fleste internetudbydere har en grænse for, hvor store indlæg må være.
Kodede binære filer er ofte større end denne grænse og derfor er det
nødvendigt at dele dem op i flere dele. Når man ønsker at hente filerne
er det selvfølgelig nødvendigt at samle dem igen (kombiner i Outlook
Express).

At Outlook Express søger efter hyperlinks også i binære grupper skyldes
en fejl i programmet. Du kan delvist omgå det ved at sortere de binære
grupper efter subjekt og når du finder en fil du vil have ned på din
egen computer starter du med at markere den sidste del af filen, holder
shift nede og markerer den første del af filen.

Man kan også få andre programmer end Outlook Express, der er noget
nemmere at gå til når det drejer sig om binære filer, idet disse
programmer selv samler de enkelte dele i de binære filer.

--
Morten http://miljokemi.dk