Pulsur
Fra : Rene

Dato : 19-04-01 05:41

Hej Ng.

Jeg vil gerne købe mig et pulsur. Jeg havde forestillet mig at jeg via en
holder kunne have det på cyklen også have den mulighed at tage det af når
jeg skal ud og løbe.

Er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke?, man kan jo få dem fra 500
og op, kan man købe for billigt ?

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 19-04-01 10:46

> Er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke?,
Polar pulsure er markedets bedste efter min mening. Check evt.
www.science-sportsware.dk/dansk/hrm/polarhrm.htm

> og op, kan man købe for billigt ?
Både ja og nej. Går du ned i pris går du på kompromis med antallet af
funktioner. Men hvis du køber et Polar er du "home safe" hvad angår kvalitet
og robusthed selv med deres skrabede modeller (der dog vist noget med at de
mindre modeller ikke er så vandresistente, men jeg husker det ikke
nøjagtigt).
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Ole Steiness

Dato : 28-04-01 23:26

Cat Eye CC-HB100 giver dig for knap 800 kr. en god cykelcomputer og et
pulsur i samme model. Ellers kan du gøre som jeg: Brug et alm. pulsur fra
Polar, og spænd det på styret ved siden af cykelcomputeren.

Venlig hilsen Ole Steiness

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 29-04-01 14:51

> Cat Eye CC-HB100 giver dig for knap 800 kr. en god cykelcomputer og et
> pulsur i samme model. Ellers kan du gøre som jeg: Brug et alm. pulsur fra
> Polar, og spænd det på styret ved siden af cykelcomputeren.
Cat Eye laver nogle gode cykelcomputere, men jeg kender ikke deres pulsure.
Jeg ved dog at de forskere på Institut for Idræt der bruger pulsmålinger til
deres forsøg foretrækker Polar fremfor andre.

Se evt. www.motion-online.dk. Der er en test af polar pulsure. De personer
der har skrevet dette har lavet pulsmålinger i forsøg i mange år.
Lars Klingenberg
stud.scient. i idræt
[lklingenberg@ifi.ku.dk]

Fra : Boel

Dato : 21-06-01 23:29

> Er der nogle der kan anbefale et bestemt mærke?, man kan jo få dem fra 500
> og op, kan man købe for billigt ?

Jeg kan varmt anbefale Polar! Det fås ikke mere gennemført og pålideligt!

Ja, man kan godt købe for billigt!
Jeg købte engang et pulsur for 499,- i Bilka. Det var simpelthen for ringe.
Hvis jeg bare sad stille i en stol svingede det i et intarval på 30 slag i
minuttet!!! Jeg sad med fingeren på halsen og min puls lå helt fast på 60-62
bpm.

Jeg kan kun tilråde dig lige at ofre de sidste par hundrede for at få noget
der duer!
Du kan faktisk finde polar rigtig billigt på nettet! Prøv www.itbutikken.dk

Boel