Bedst med lydløs
Fra : Aragorn24

Dato : 21-12-03 23:52

Jeg har fået til opgave af finde det hurtigste kort med en orginal passiv
køler på fra fabrikken, hvad skal jeg anbefale? det kommer til at sidde i et
kabinet med rigtig godt airflow, det skal bare være godt og lydløst, maxpris
2000kr.

Ingen projekter med køle udskiftning mm, det skal bare købes og sætte i
maskinen.

--
Mød mig på: www.pcsalg.webbyen.dk

Fra : MO

Dato : 22-12-03 10:41

Hvis der er meget airflow i din vens kabinet, vil jeg tro at de blæsere der
sørger for arflowet vil overdøve gpu blæseren næsten lige meget hvor lydløse
hans kabinetkølere er. jeg har ihvertfald aldrig kunne høre min gpu blæser
selvom jeg skruer mine 2 papst 80 mm. ned på 5 V.
Men det er naturligvis blot min erfaring.
Så vidt jeg ved så er de eneste gpu blæsere der virkeligt larmer idag, dem
der sidder på de tidlige udgaver af FX grafikkortene.

mvh.

MO

Fra : Brian Lund

Dato : 23-12-03 09:18

> [...]
> Så vidt jeg ved så er de eneste gpu blæsere der virkeligt larmer idag, dem
> der sidder på de tidlige udgaver af FX grafikkortene.

Jeg kender nu flere folk med larmene GPU-kølere, bla. en ven med et GF4
TI4600...

Da jeg købte mit Radeon 9500 Pro (Sapphire) støjede blæseren også en smule,
så jeg monterede den Zalman jeg havde liggende og flyde ;)

Og havde jeg ikke gjort det er jeg sikker på at jeg kunne have hørt kortet
nu, min PC er meget støjsvag, min harddisk larmer "så meget" at det
irriterer mig, jeg vil gætte på 25 dB...

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 22-12-03 14:06

"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
maxpris
> 2000kr.
>
> Ingen projekter med køle udskiftning mm, det skal bare købes og sætte i

Hvis det skal være totalt lydløst til den pris, er der vel kun Sapphire's
Radeon 9600 Pro Ultimate. Det bruger en passiv køler med heatpipe,og koster
1700,-.

Venlig hilsen
Henrik