Julegaveide
Fra : Marianne

Dato : 21-12-03 22:17

Hej

Hvis der er nogen af jer, der mangler en ide til en julegave (evt. til jer
selv?), så vil jeg varmt anbefale Annette Ilfeldt: Fedmens psykologi. Det er
en fremragende bog, hvis man altså hører til de, der fornemmer at de spiser
for meget på baggrund af psykologiske eller eksistentialistiske grunde. Jeg
mener, den har været omtalt før, men så vidt jeg kan se ikke for nyligt.

Jeg har nu arbejdet on and off med bogen i godt en måned, og efter ganske få
dage, kunne jeg fornemme en klar forskel i mit spisemønster. Det går
selvfølgelig op og ned, men det helt vidunderlige er, at mit fokus har
flyttet sig fra kontro og at 'tage sig sammen' til en noget bedre
fornemmelse for at være sulten/mæt.

Det har desuden den fordel, at jeg nu godt kan tabe mig vha nogenlunde
almindelig mad og ikke længere behøver tænke i kalorier i voldsom grad. Jeg
spiser ganske vist nogenlunde sundt i forvejen, men altså for meget af det

Hvad man skal gøre? Jeg er 'kun' kommet ca. 1/3 ind i bogen mht at lave
øvelserne, men indtil videre handler det primært om vejrtrækningsøvelser og
at skrive dagbog om morgenen. Resten af øvelserne arbejder jeg lidt med i ny
og næ, men jeg venter en stund med at gå videre mere systematisk.

Det tager til gengæld tid! Ca 1/2-time til 3 kvarter om dagen, hver dag, og
ekstra, hvis man også gerne vil lidt motion (hvilket jeg gerne vil). Alene
at få det passet ind i et stramt program + få tid til at lave lødig mad, er
en udfordring.

Vægttabet bliver til i snit 400 g om ugen, hvilket jeg er fint tilfreds med,
julefrokosterne, glöggen og æbleskiverne mv taget i betragtning.

Blot en ide til efterfølgelse, hvis man er løbet sur i kure og piller.

mvh
Marianne