Ny pc hakker når man spiller
Fra : jfo

Dato : 21-12-03 17:28

Hej.

Vi har investeret i en ny pc. Når junior skal spille WarCraft hakker både
billede og lyd.
Hvorfor nu det? Er det nogle settings, drivere eller er pc'en bare noget
¤%&%¤¤#%/ ?

Spillet hedder : WarCraft Reign of Chaos

Pc'en er en : Dell Inspiron 5150
Windows XP
Mobile Intel Pentium 4 processor 3.06 GHz med Hyper-Threading.
256MB RAM
nVidia GeForce FX Go5200, 64 MB DDR
24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD

Er der nogle bud på hvad der er galt?

--
Br. JFO

Pictures from The Faroe Islands:
www.faroeislands.dk

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-12-03 17:44

jfo wrote:
> [...]
>
> Pc'en er en : Dell Inspiron 5150
> Windows XP
> Mobile Intel Pentium 4 processor 3.06 GHz med Hyper-Threading.

Prøv at slå alle strømbesparings-funktioner fra.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Jan Røhmer Christens~

Dato : 21-12-03 18:57

Du kan jo kigge på hvormeget FPS den har først.. Derefter om den køre med
DirectX eller openGL. Om den overhovedet har fundet grafik kort og den
slags.

Jeg mener der er et test program med i WC som du kan teste din skærm
opløsning med.
(Det er der ihvertfald i diabloII så mon ikke i WC)

Men det kan ALDRIG skade at opgrader din forskellige driver DirectX 9og
skærm driver.

Fra : jfo

Dato : 21-12-03 21:06

"Jan Røhmer Christensen" <janrcSLETMIG@fam-boesgaard.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe5de88$0$9736$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> (Det er der ihvertfald i diabloII så mon ikke i WC)
>
> Men det kan ALDRIG skade at opgrader din forskellige driver DirectX 9og

Tak for jeres svar, men:

> Du kan jo kigge på hvormeget FPS den har først..
Hvordan?
>Derefter om den køre med
> DirectX eller openGL.
Hvordan?
>Om den overhovedet har fundet grafik kort og den
Det har den vel. Spillet kører jo, men hakker og stammer lidt.?

Fra : Brian Lund

Dato : 21-12-03 21:28

> [...]
>
> Pc'en er en : Dell Inspiron 5150
> Windows XP
> Mobile Intel Pentium 4 processor 3.06 GHz med Hyper-Threading.

Nu er det jo ikke det bedste grafikkort i mands minde, men det burde nu
kunne trække warcraft 3, ihvertfald indtil der sker en masse på skærmen...
Det kan være grafikkortet/CPUen bliver for varm, og så clocker sig ned i
hastighed? - Det er set før :)

Brian

Fra : SpookiePower

Dato : 21-12-03 21:45

Hvis jeg nøjes med at installere min computer med den
medfølgende cd, så hakker skærmen lige meget hvad jeg
laver. Hvis jeg så opdatere til den nyeste skærmdriver,
så køre det flydende.

Fra : Henning B.

Dato : 22-12-03 17:40

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg nøjes med at installere min computer med den
> medfølgende cd, så hakker skærmen lige meget hvad jeg
> laver. Hvis jeg så opdatere til den nyeste skærmdriver,
> så køre det flydende.

256 mb ram er da latterligt lidt til så stor en maskine.
Det er med garanti det største problem for at køre det spil ordentligt.
Flere ram og opdaterede drivere vil med garanti løse det problem.

MVH Henning