Ny pc hakker når man spiller WarCraft
Fra : jfo

Dato : 21-12-03 17:13

Hej.

Vi har lige købt en ny PC, men den kan ikke engang spille juniors spil uden
at hakke i både billede og lyd.
Hvad kan der være galt?

Spillet hedder : 'WarCraft Reign of Chaos'

Pc'en :
Dell Inspiron 5150 med :
Intel Pentium 4 processor 3,06 GHz
256MB DDR RAM
24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD
nVidia GeForce FX GO 5200, 64MB DDR
Windows XP
--
Br. JFO

Pictures from The Faroe Islands:
www.faroeislands.dk

Fra : Fax_Modem

Dato : 21-12-03 17:27

Har i installeret Direct X og alle de senestre drivere?

/Fax_Modem

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 21-12-03 17:50

Kan se det er en bærbar - de er altså ikke skabt til spil - hvis det er
ydelsesmæssigt som et standard FX5200 så er det langsom - faktisk under
hastigheden på et gammelt geforce 2 pro.

Men prøv at kør en windows update og få direct x 9b på, går ud fra du kører
XP.

MVH Niels

Fra : Ivan G

Dato : 21-12-03 23:20

256Mb ram er da usansynligt lidt til en så kraftig maskine, og så til XP.
TSK TSK endnu en af Dells genistreger.....smid du 256 eller 512 mere i,
opdater driverne til de sidste nye, så har du løst problemet....

Fra : Henning B.

Dato : 22-12-03 17:37

Jeg kan kun gi Ivan ret,256 er da latterligt lidt til så stor en maskine.
Det er med garanti det største problem for at køre det spil ordentligt.

MVH Henning

Fra : Olesen

Dato : 22-12-03 17:56

"Henning B." <brockhoffFJERNDETTE@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan kun gi Ivan ret,256 er da latterligt lidt til så stor en maskine.
> Det er med garanti det største problem for at køre det spil ordentligt.
>
> MVH Henning

256 er en smule i underkanten, da ram er billige.

Jeg tror dog ikke yderligere 256 vil få spillet til
at køre mere glidende, da den hakken du har,
i såfald sku' være foresaget af, at maskinen
skriver til swapfilen på disken, hvilket jeg ikke
tror den gør. Lyser harddisklampen unormalt
meget mens du spiller ????

Jeg tror det er softwarerelateret.
Hvad med andre spil, kører de ?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 22-12-03 19:08

Olesen wrote:
> [...]
> i såfald sku' være foresaget af, at maskinen
> skriver til swapfilen på disken, hvilket jeg ikke
> tror den gør. Lyser harddisklampen unormalt

Vrøvl med jer allesammen. De skal bare lade være med at spille på den
når den kører på batteri.

Og det hedder "mere RAM" og "RAM er billigt", ikke "flere RAM" og "RAM
er billige".

RAM = Read Only Memory = Hukommelse. Man siger jo heller ikke "flere
hukommelse" vel.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-12-03 18:38

On Sun, 21 Dec 2003 17:12:50 +0100, "jfo" <hemmelig@hemmelig.com>
wrote:

>Hej.
>
>Vi har lige købt en ny PC, men den kan ikke engang spille juniors spil uden
>at hakke i både billede og lyd.
>Hvad kan der være galt?

Prøv at hente den nyeste driver til dit grafik kort på www.nvidia.com

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : jfo

Dato : 23-12-03 20:41

"Martin Schultz" <news2003@crunzh.invallid> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Besøg http://www.adsltips.dk for guider til
> ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Hej alle sammen.

Jeg installerede nyeste patches til WinXP samt DirectX og de nyeste driver
til grafik-kortet. Nu ser det faktisk ud til at virke.
Men jeres råd om mere RAM har jeg overvejet.
Er jeg sikker på at vinde noget ved at udvidde fra 256 til 512 ?

Tak
-JFO

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 23-12-03 21:39

jfo wrote:

Snip

> [...]
> Men jeres råd om mere RAM har jeg overvejet.
> Er jeg sikker på at vinde noget ved at udvidde fra 256 til 512 ?

Du vil utvivlsomt få glæde af mere RAM. Der er en tydelig forskel bare
ved daglig brug af Windows XP med 512MB frem for 256. Og i mange nyere
spil vil du f.eks bemærke at load-tiderne bliver betydeligt kortere.

Ærgeligt at det ikke var strømstyringen den var gal med, jeg syntes
ellers det var et ret godt bud!

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : jfo

Dato : 24-12-03 00:30

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Is this a christmas sig or an OE bug?
> Replace efternavn with my last name to send mail.

Sorry...det glemte jeg helt at skrive.
Jeg har deaktiveret al strømstyring når pc kører på lysnettet. Så du kan
godt have haft ret