Andet multimedie
bentjuul 3670
Illustrator tegning
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 21-12-03 01:23

Jeg bruger Illustrator for sjældent, derfor kan jeg ikke lige huske hvad
det er jeg gør forkert. Jeg er ved at lave en stregtegning der består af
lige linier i et net. Når jeg så vil tilføje en skrå linie fra et af
hjørnerne kommer bundfarven (hvid) frem som en trekant der dækker over
noget af det jeg allerede har tegnet. Er der nogen der kan hjælpe.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 02:37

(Hans Jørgen Hvid) wrote:

>Når jeg så vil tilføje en skrå linie fra et af
>hjørnerne kommer bundfarven (hvid) frem som en trekant der dækker over
>noget af det jeg allerede har tegnet. Er der nogen der kan hjælpe.

Uden selv at være illustrator-freak vil jeg gå ud fra at du har
"forlænget" den allerede eksiterende lige linie og samtidig valgt en
baggrundsfarve.
Jeg vil så gå ud fra at du kan splitte de 2 linier af, eller du kan
fravælge baggrundsfarven !?

Ved ik helt om mit svar kan bruges til noget, men om ik andet kan det
måske lede dig i den rigtige retning !? :)

MVH
Brian R

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 21-12-03 13:30

Brian R <> wrote:

> [...]
>
> Ved ik helt om mit svar kan bruges til noget, men om ik andet kan det
> måske lede dig i den rigtige retning !? :)

Tak for svaret. Det var knappen der sætter en rød streg over
baggrundsfarven, jeg havde glemt. Som jeg indledte går der måneder
imellem jeg bruger Illustrator og jeg laver hver gang den samme bummert.

Mvh
Hans Jørgen Hvid