Mænd og rumfart...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-12-03 20:53

Hej i Gruppen!

Det virker jo egentlig helt oplagt, hvorfor især mænd er så besatte af
rumfart. I har sikkert alle sammen hørt den pseudo-freudianske påstand om
rumraketter som fallos-symboler, men har I egentlig tænkt over hvad sådan en
ekspedition (bemandet eller med robotter) umiddelbart minder om?

Er det mon dermed eet eller anden overført "forplantingsinstinkt", som
egentlig driver mandlige rumforskere?

"Vi skal besvangre planeter!" ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Per O. Madsen

Dato : 20-12-03 21:37

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe4a8a4$0$70005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> ekspedition (bemandet eller med robotter) umiddelbart minder om?
>
> Er det mon dermed eet eller anden overført "forplantingsinstinkt", som

Det gør forhåbentlig ikke ondt at have det sådan ?

Per O.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 20-12-03 21:47

Per O. Madsen wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:3fe4a8a4$0$70005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det gør forhåbentlig ikke ondt at have det sådan ?

Bestemt ikke. Tanken er da meget smuk og ophøjet. Også selv om vi
umiddelbart står over for noget, der nærmest ligner menneskelig
gruppevoldtægt af planeten Mars.

Måske skulle man stifte foreningen "Himmellegemernes beskyttelse"? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin Kristensen

Dato : 21-12-03 13:10

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> ekspedition (bemandet eller med robotter) umiddelbart minder om?
>
> Er det mon dermed eet eller anden overført "forplantingsinstinkt", som

Så forstår jeg bare ikke, at der er større interesse i at komme til Mars
end Venus.

--
Mvh. Martin Kristensen
I program my homecomputer

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-12-03 15:59

Martin Kristensen wrote:
> [...]
> message news:3fe4a8a4$0$70005$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Så forstår jeg bare ikke, at der er større interesse i at komme til

Venus er vist som de fleste smukke kvinder: Ætsende giftig. Atmosfæren på
Venus består vist for en stor dels vedkommende af svovlsyre i gasform, så
der er altså ikke lige noget særligt potentiale for at slå sig ned der.

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 21-12-03 16:17

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> wrote:

> Atmosfæren på Venus består vist for en stor dels vedkommende af svovlsyre
> i gasform

Overfladetemperaturen på Venus er på 750 K, svarende til 480°C. Det er
over blys smeltepunkt. Skyerne består i høj grad af smådråber af
svovlsyre.
--
Per Erik Rønne

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 20:54

In article <3fe5b535$0$69977$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk says...

> [...]
> Venus består vist for en stor dels vedkommende af svovlsyre i gasform, så
> der er altså ikke lige noget særligt potentiale for at slå sig ned der.

Hun er bare en større udfordring!