Atkins - YES!
Fra : Helle [4550]

Dato : 20-12-03 16:25

Jeg har sløset med Atkins-kosten, den har stået lidt for meget på
pizzahurtigmad, brunkager og æbleskiver, gløgg og andet decemberhygge, det
hævner sig, og jeg har taget et par kilo på. SURT!!

Nå, men så gik jeg på induktion igen fra i mandags og vupti har jeg tabt 2,5
kg igen. Jeg fortsætter med induktion en uges tid endnu. Undlader kartofler
med videre juleaften, og brødet til julefrokosten. Jeg er igen helt hooked
på Atkins! SKØNT!!

Atkins er virkelig en nem måde at tabe sig på!

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-03 20:29

"Helle [4550]" <hellesSLET@rudekuvert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på Atkins! SKØNT!!
>
> Atkins er virkelig en nem måde at tabe sig på!

Hej Helle og andre

Jeg er selv blevet nysgerrig efter denne Dr. Atkins kur og har derfro
bestilt bogen "Robert C. Atkins: Dr. Atkins hurtige og nemme kogebog" Kender
du/I den? Er den god?

Indtil jeg modtager bogen vil jeg da gerne hvis du/I vil forklare mig hvad
induktion perioden er for en størrelse?

Mvh
HP

Fra : Helle [4550]

Dato : 20-12-03 21:37

> Indtil jeg modtager bogen vil jeg da gerne hvis du/I vil forklare mig hvad
> induktion perioden er for en størrelse?
>
> Mvh
> HP

Ganske enkelt et par uger, hvor du kun indtager 20 gram kulhydrater om
dagen. Resten af din mad skal komme fra fedt og proteiner. Denne fase er de
første 2 uger, derefter skruer du stille og roligt op for kulhydraterne
igen, indtil du finder dit niveau.
De to uger med 20 g kulh. pr. dag er for at "lære" kroppen, at den skal
bruge dit kropsfedt som brændstof i stedet for kulhydrater.

Du kan læse mere på http://atkins.com eller du kan spørge løs her i gruppen.
Jeg tror, at der er en del, der har langt større indsigt og erfaring end
mig.

Helle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 26-12-03 14:12

[Helle [4550] | Sat, 20 Dec 2003 16:25:03 +0100]

>Atkins er virkelig en nem måde at tabe sig på!

Ganske enig. Jeg har dog besluttet at tage nogle ugers pause her i
julemåneden; det straffer naturligvis at gå beserk at slet ikke have
nogle grænser for hvad og hvor meget man spiser, men det kan jo ikke
komme som nogen overraskelse.

Når jeg er på kur (og på Atkins) er jeg rigtig godt til at holde stand
og ikke "falde i", så derfor tager jeg også disse uger uden nogen form
for skam, fordi jeg ved at jeg den 5. januar starter igen på Induction.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk