flere reset knapper i form
Fra : Atte André Jensen

Dato : 20-12-03 13:52

Hejsa

Jeg har et textarea som jeg gerne vil kunne udfylde med forskellige
predefinerede tekster. Er det muligt at have flere resetknapper, som så
hver fylder en bestemt tekst tilbage i textarea'et? Alternativt: er der
andre måder (heldt uden java* men gerne php)?
--
peace, love & harmony
Atte

http://www.atte.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-12-03 17:50

"Atte André Jensen" <atte@ballbreaker.dk> skrev i

> [...]
> hver fylder en bestemt tekst tilbage i textarea'et? Alternativt: er der
> andre måder (heldt uden java* men gerne php)?

Hvis du ønsker svar på noget vedrørende javascript (som er noget helt andet
end java) vil du få bedre svar ved at spørge i

Tilsvarende er den rigtige gruppe for php:

I denne gruppe beskæftiger vi os med html og css

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-12-03 23:29

Atte André Jensen skrev:

> Jeg har et textarea som jeg gerne vil kunne udfylde med forskellige
> predefinerede tekster. Er det muligt at have flere resetknapper, som så
> hver fylder en bestemt tekst tilbage i textarea'et?

Ja, med javascript, eller ved at linke til forskellige sider hvor
indholdet af textareaet er predefineret forskelligt. Sidstnævnte løsning
er dog ikke god (eller i hvert fald besværlig) hvis du skal bevare
brugerinput andre steder i formen.

> Alternativt: er der
> andre måder (heldt uden java* men gerne php)?

Til netop sådan noget her er javascript nu udemærket efter min mening.
Med PHP vil du have samme problem som ovenfor, du skal så til en ny
(version af) side(n), og evt. andet brugerinput skal sendes med.

Som Erik ganske rigtigt har skrevet skal du spørge i clientsidegruppen
efter uddybning af javascriptmulighederne.

mvh

Jesper Brunholm