USB 1 og 2 - hvad handler det om?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-03 11:51

Jeg gentager hermed et ubesvaret spørgsmål fra forleden. Det er desværre
gået hen over hovedet på mig, hvad det gik ud på, da USB blev til noget
med forskellige generationer eller udviklingsstadier.
Jeg bruger et hav af USB-hardware med min PB G4 med OS X uden vide, hvad
det er. Noget af det er forholdsvis nyt, andet temmelig gammelt. Og jeg
har oplevet, at en hub ved navn roline UH-107 er holdt med at virke,
mens Sandberg-hubben, der heller ikke er ganske ny, fungerer.
Har det noget med USB 1 og 2 at gøre? Og hvor kan man få en forklaring
på sagen?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-12-03 12:08

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> mens Sandberg-hubben, der heller ikke er ganske ny, fungerer.
> Har det noget med USB 1 og 2 at gøre? Og hvor kan man få en forklaring

USB version 1 har en overførselshastighed på ca. 11 MB og USB 2 har ca
440 MB

USB 2 er bagud kompatibelt.

http://www.it-leksikon.dk/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-03 12:42

> USB version 1 har en overførselshastighed på ca. 11 MB og USB 2 har ca
> 440 MB
>
> USB 2 er bagud kompatibelt.
>
> http://www.it-leksikon.dk/

Tak. Jeg formoder så, at hvis USB 2-kapacitet skal være tilstede i en
given situation, så skal alle led i kæden være USB 2-baserede: den
eksterne enhed, computeren og Mac OS. - Hvad med kabler og hub?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Karl Antz

Dato : 20-12-03 12:47

> [...]

> given situation, så skal alle led i kæden være USB 2-baserede: den
> eksterne enhed, computeren og Mac OS. - Hvad med kabler og hub?

I det øjeblik der bare er ét led i kæden - også kabler og hub - som er
USB 1, falder overførselshastigheden i alle led til den lave hastighed.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 20-12-03 13:33

"Karl Antz" skrev 20.12.2003 12:47:

> I det øjeblik der bare er ét led i kæden - også kabler og hub - som er
> USB 1, falder overførselshastigheden i alle led til den lave hastighed.

USB-enheder kan jo nogle gange serieforbindes. I så fald kan man vel godt
forestille sig at man har USB2-hastighed i en del af kæden og USB1-hastighed
i en anden del. Eller hvad?

Ex: Computer(USB2)--Disk(USB2)--Kamera(USB1)
Så er der vel USB2-hastighed mellem computeren og disken, ikke?

/kristian

Fra : Karl Antz

Dato : 20-12-03 13:42

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Ex: Computer(USB2)--Disk(USB2)--Kamera(USB1)
> Så er der vel USB2-hastighed mellem computeren og disken, ikke?

ikke såvidt jeg ved - jæden retter sig efter hastigheden på det
langsomste led

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Morten Lind

Dato : 20-12-03 15:33

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ikke såvidt jeg ved - jæden retter sig efter hastigheden på det
> langsomste led
>
> ka'l

.........ligesom det danske samfund:.......Laveste fællesnævner
styrer
M.
(Undskyld OT)
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-12-03 18:10

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ikke såvidt jeg ved - jæden retter sig efter hastigheden på det
> langsomste led
>
> ka'l

Nå, så er det alligevel ikke kun mig, der er usikker på, hvordan det
hænger sammen. Forhåbentlig ender det med, at vi allesammen bliver lidt
klogere. Her på stedet passer det jo lige netop ikke, at kæden/tråden
aldrig er stærkere (klogere) end det svageste (dummeste led). Her skulle
trådens deltagere gerne opnå øget åndelig styrke ved gensidig hjælp,
hvergang et relevant spørgsmål bliver rejst.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-03 17:51

On 2003-12-20, [2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> USB version 1 har en overførselshastighed på ca. 11 MB og USB 2 har ca
> 440 MB
>
> USB 2 er bagud kompatibelt.

Ikke helt rigtigt. USB 2.0 er 4, 12 eller 480 Mbit/s.
Alt gammel USB 1.1 udstyr må i dag sælges som USB 2.0
Og en del udstyr sælges på denne måde.

Hi-Speed USB 2.0 er navnet på det der kører 480 Mbit/s

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-12-03 18:31

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> Ikke helt rigtigt. USB 2.0 er 4, 12 eller 480 Mbit/s.
> Alt gammel USB 1.1 udstyr må i dag sælges som USB 2.0
> Og en del udstyr sælges på denne måde.
>
> Hi-Speed USB 2.0 er navnet på det der kører 480 Mbit/s

OK tak.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/