Equalizer
Fra : Anna

Dato : 19-12-03 17:10

Heys

Har et problem - vil gerne have lidt mere bass på en DVD jeg afspiller
på mac'en, men jeg kan kun finde en equalizer i iTunes.

Kan det virkelig passe at der ikke er en "generel" eq for lyd
instillinger på puteren?

God weekend

Julehygge

Anna

--
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/
iChat/AOL/ICQ: annabassand (AOL/AIM handle)

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-12-03 17:26

Anna <notworking@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> på mac'en, men jeg kan kun finde en equalizer i iTunes.
>
> Kan det virkelig passe at der ikke er en "generel" eq for lyd

Du har slet ikke godt af alt det bas!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-12-03 17:28

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Du har slet ikke godt af alt det bas!

Æh, forresten... hvis jeg stikker en CD ind i min Mac, åbner den i
iTunes hvor der er en equalizer. Hvad gør den i din... det er en Mac,
ikke?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Anna

Dato : 19-12-03 18:22

> [...]

> Æh, forresten... hvis jeg stikker en CD ind i min Mac, åbner den i
> iTunes hvor der er en equalizer. Hvad gør den i din... det er en Mac,

Æh jo... og det bruger jeg også meget i iTunes. Problemet er at
koncerten jeg hører er på DVD, og dermed bruges iTunes Eq'en jo ikke...
Det er min DVD afspiller der anvendes... men findes der ikke en generel
EQ på systemniveau som påvirker alle programmer? Det gør der på
windåsen... savner den :( Findes der evt. noget shareware eller
freeware?

Anna

PS: Glemte at sige at jeg kører 10.3, sorry...

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-12-03 18:33

> [...]

> freeware?
>
> Anna
>
> PS: Glemte at sige at jeg kører 10.3, sorry...

Doh! Det er mig! Du skriver jo DVD, sorry-sorry!
Jeg ved det ærligt talt ikke. Jeg kører min Mac ud gennem et
stereoanlæg...
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten Lind

Dato : 19-12-03 20:05

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Du har slet ikke godt af alt det bas!

Nemlig, David....bare giv de unge mennesker tørt på........(fnis.
fnis)
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-12-03 21:29

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Nemlig, David....bare giv de unge mennesker tørt på........(fnis.
> fnis)
> M.

Jeg tror nu nok, hun skrev Bass, det så jeg heller ikke og det er så
hudt jeg visker en engelsk sort ale... det har hun heller ikke godt af!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-03 22:43

Hej Anna

Ja, det er desværre rigtig. Der findes nogle få programmer, hvor der er
indbygget en EQ. Desuden findes der én i FWBs CDRomToolkit, men det er
kun en demo, som skal købes seperat. - Og så er der div. plugins til
div. lyd- og videoprogrammer. TC Electronics laver en rigtig god og
avanceret VST plugin, der kan bruges sammen med disse programmer. Det er
en fuld 10-bånds hel-parametric EQ. Samme findes til brug med
programmer, der bruger RTAS plugins.

Men ellers er meningen jo, at man køber et sæt gode eksterne højttalere
med div. reguleringer af bas + diskant. Gode HT sæt med 2 satelliter +
subwoofer kan fås fra ca. 400kr.. 4 og 5 kanals surround systemer kan
fås fra ca. 900kr.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Anna

Dato : 20-12-03 09:49

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.DK> wrote:

> [...]
> med div. reguleringer af bas + diskant. Gode HT sæt med 2 satelliter +
> subwoofer kan fås fra ca. 400kr.. 4 og 5 kanals surround systemer kan

Hej

Tak for svaret - det var jo lidt skuffende at OS ikke kan klare det. Jeg
har oss koblet PB'en til anlæget derhjemme, men lige nu er jeg hjemme
ved mine forældre og hænger på et par skod PC højtalere :( De vil nok
alligevel begynde at skabe sig tosset hvis jeg ønsker noget mere bund

/Anna