Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkortsituationen i dag?
Fra : Henrik P Jensen

Dato : 19-12-03 12:01

For snart 5 måneder siden ville jeg have købt et nyt grafik, men det var det
en meget håbløs situation i prisklassen 700 kr. - 1400 kr., fordi man kunne
enten få et godt kort til DX9 understøttelse eller et godt kort til DX8
understøttelse og ikke begge dele i et kort. Dette eksklusivt ATI 9500, men
den var udsolgt konstant.

Men nu må det være anderledes, og jeg vil derfor høre eksperterne, hvad I
vil anbefale i denne prisklasse. På forhånd tak.

/Henrik

Fra : jk

Dato : 19-12-03 12:03

"Henrik P Jensen" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men nu må det være anderledes, og jeg vil derfor høre eksperterne, hvad I
> vil anbefale i denne prisklasse. På forhånd tak.

Radeon 9600 pro.

/JK

Fra : Henrik P Jensen

Dato : 19-12-03 12:21

"jk" <DontUdare2@SPAM.me> skrev i en meddelelse

> Radeon 9600 pro.

Takker for det hurtige svar

De billigste 9600 modeller på edbpriser er fra Club 3D, FIC, Hightech og Mad
View. Er det en af modellerne, som man burde vælge eller nogen man burde
fravælge? (TV-out, DVI er underordnet)

/Henrik

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 19-12-03 13:17

Henrik P Jensen wrote:
> De billigste 9600 modeller på edbpriser er fra Club 3D, FIC, Hightech
> og Mad View. Er det en af modellerne, som man burde vælge eller nogen
> man burde fravælge? (TV-out, DVI er underordnet)

Vælger du Sapphire, Hercules, Tyan eller GigaByte går du aldrig galt i
byen..

--
Martin K

Fra : Henrik P Jensen

Dato : 19-12-03 13:45

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vælger du Sapphire, Hercules, Tyan eller GigaByte går du aldrig galt i
> byen..

Takker. Det bliver så et Sapphire, men jeg er meget i tvivl om hvilket, da
man på edbpriser ikke kan gennemskue om følende modeller alle har samme ram
og GPU frekvens:

Radeon 9600 TV-Out & DVI
Radeon 9600 TV-Out & DVI
Radeon 9600 TV-Out & DVI Value Edition 256 MB ram
Radeon 9600 Pro
Radeon Atlantis 9600
Radeon Atlantis 9600
Radeon Atlantis 9600

Kan man antage, at det er helt ens mht. frekvens?

Jeg vil fx ikke have 256 MB ram modellen til samme pris som de andre med 128
MB ram, hvis GPU'en er sat ned med fx 70 Hz, og i øvrigt skulle jeg mene, at
256 MB stadigvæk ikke har det store at sige i forhold til at have 128 MB
ram.

/Henrik

Fra : Henrik P Jensen

Dato : 19-12-03 17:02

> [...]
> man på edbpriser ikke kan gennemskue om følende modeller alle har samme

Og deres hjemmeside http://www.sapphiretech.com/vga/products.asp fortælller
heller ikke noget.

/Henrik

Fra : Morten Holberg Niels~

Dato : 20-12-03 18:21

> "Henrik P Jensen" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Så vælg et kort fra en anden producent. De er alle stort set ens, medmindre
du ser på specifikke features.

Morten Holberg Nielsen

In an interstelaaarrr buuuurrssst im baaack to saaaveeee the uuuunivereerse!