Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign 2 - Gåseøjne " bliver til >>
Fra : Miss007

Dato : 19-12-03 11:11

Hejsa

Når jeg vil lave gåseøjne "dem her" så laver den pile <<dem her>> i stedet
for. Hvor ændrer jeg det, så det er ændret for altid??

På forhånd tak - Og rigtig glædelig jul alle sammen!

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 11:21

"Miss007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev :

>Når jeg vil lave gåseøjne "dem her" så laver den pile <<dem her>> i stedet
>for. Hvor ændrer jeg det, så det er ændret for altid??

Kan ikke hjælpe dig, desværre.

Men hvorfor vil du lave det om?

Til tryk skal gåseøjne da være »« og ikke ", " hører til
(håndskreven) tekst.
--
Knud

Fra : Miss007

Dato : 19-12-03 11:48

> Kan ikke hjælpe dig, desværre.

Ok

> Men hvorfor vil du lave det om?
>
> Til tryk skal gåseøjne da være »« og ikke ", " hører til
> (håndskreven) tekst.

Tjah, men hvis der virkelig er noget der skal være i "Gåseøjne" så er det
lidt svært at skulle ind i notepad og lave dem og kopiere ind, ikke sandt?

Så jeg vil gerne se om der ikke skulle være én der kunne hjælpe.

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-12-03 12:04

"Miss007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev :

>Tjah, men hvis der virkelig er noget der skal være i "Gåseøjne" så er det
>lidt svært at skulle ind i notepad og lave dem og kopiere ind, ikke sandt?

alt+0187 = »
alt+0171 = «
--
Knud

Fra : Miss007

Dato : 19-12-03 12:41

> alt+0187 = »
> alt+0171 = «

»Dette er en test«
^ Se det ser jo ikke rigtigt ud, hvis man nu har en tekst der skal være i
gåseøjne.

"...det sagde han næsten"
»...det sagde han næsten«

Det ser altså ikke rigtigt ud for mig!!!

Virkelig ikke nogen der kan hjælpe?
Thomas Madsen?

?

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : morten lund

Dato : 19-12-03 12:47

Kan det være et problem med fonten i sig selv?
Ellers er det vel til at finde alt+koden til dine gåseøjne, og så lave en
søg og erstat

/Morten

Fra : Miss007

Dato : 19-12-03 13:02

> Kan det være et problem med fonten i sig selv?

Nej det tror jeg ærlig talt ikke, jeg har snart prøvet med alle tænkelige
fonte

> Ellers er det vel til at finde alt+koden til dine gåseøjne, og så lave en
> søg og erstat

Ja, men det er da en træls løsning. Havde bare håbet der måske var en eller
anden indstilling man kunne kringle lidt i InDesign, så den fattede det.

Men jeg kan ikke finde den!!

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : Miss007

Dato : 19-12-03 13:08

> Kan det være et problem med fonten i sig selv?
> Ellers er det vel til at finde alt+koden til dine gåseøjne, og så lave en
> søg og erstat

Slut prut! - Jeg fandt selv ud af det!

Jubiiii! - Vild jubel

Man går ind i Rediger -> Indstillinger -> Ordbog
Og under Dobbelte anførselstegn vælger man ganske enkelt bare ""

Men tak fordi i prøvede at hjælpe begge to.

God jul drenge.

--
Trine (8500 Grenå)

Mobil: Samsung E700
Teleselskab: TDC

Fra : Erik Andersen

Dato : 19-12-03 20:21

Husk, at der er forskel på anførselstegn. Engelske, danske, svenske osv.
Danske = 99 66 hvor 99 står nederst og 66 øverst - og ikke de elendige
"Microsoft-anførselstegn" (engelske) hvor de begge står øverst.
Mvh
Erik Andersen

Fra : morten lund

Dato : 19-12-03 20:26