"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fe2bb64$0$9814$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG!
>
> Vi er et par stykker, som er kommet til at diskutere hvorvidt men kan
> benytte ISDN ekstraservices hvis man har fast forvalg til en anden
operatør
> end den man har abb. hos (TDC)
>
> A siger intet virker
> B siger det meste virker, med undtagelse af BeskedSvar og måske
enkelte
> andre
> C siger det hele virker
> Hvem har ret?
Jeg mener at B har ret
> Uddybende begrundelser modtages gerne....
Det kommer så her:
Fast operatørforvalg påvirker i princippet kun udgående opkald. Hver
gang du selv foretager et opkald, vil det automatisk gå via din anden
operatør, mens de opkald du modtager jo kun kan ses af operatøren der
leverer dit abonnement. De opkald du modtager, har din anden operatør
derfor ingen indflydelse på.
Tjenester som "Banke på" og "Vis nummer" kan du kun få af den operatør
der leverer dit abonnementet. Til gengæld kan de (i hvert fald teknisk
set ) godt fungere selv om du har fast operatørforvalg.
Andre tjenester er mere problematiske. "Viderestilling" bør også virke.
Her bliver det indkommende opkald viderestillet, og det faste
operatørforvalg vil så komme på det viderestillede opkald (som du jo
selv betaler).
"Beskedsvar" påvirker i princippet kun de indkommende opkald, der jo
skal viderestilles til telefonsvareren. Problemet er blot, at TDC
opkræver en afgift for at aflytte tjenesten, og det kan de ikke, hvis
der er fast operatørforvalg. Dit "aflytningsopkald" må TDC ikke opkræve
dig noget for. Derfor må man istedet benytte "BeskedService".
"BeskedService" har så istedet andre ulemper. Her er det den som lægger
beskeden, der skal betale en ekstra-afgift. Jeg tror således ikke at
"BeskedService" fungerer, hvis ikke den der ringer op benytter TDC.
Visse tjenester ("Skjul nummer" f.eks) skal fungere hos alle danske
operatøre.
/Klaus