Kan vi så få ro i gruppen?
Fra : Minimee

Dato : 19-12-03 09:32

Alle jer der er sure, right, jeg er selv sur over de få personer der "skal"
påpege det ene og det andet.

Men, stop nu balladen, og så et godt råd til jer der er rustet fast i
gruppen:

Lad for helvede os nye få plads til at være her, vi har også meninger og vi
er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs, og lad os
istedetfor have en konstruktiv dialog.

Vender uhyggeligt tilbage i aften, i sure boksershorts, 200 gram tyndere.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 19-12-03 09:56

Minimee wrote:
> Alle jer der er sure, right, jeg er selv sur over de få personer der
> "skal" påpege det ene og det andet.

hey... jeg er ikke sur ;)

> Men, stop nu balladen, og så et godt råd til jer der er rustet fast i
> gruppen:

hvilken ballade?

> Lad for helvede os nye få plads til at være her, vi har også meninger
> og vi er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs,
> og lad os istedetfor have en konstruktiv dialog.

jamen hvad kontruktivt er der i at nogle ikke kan se fundatsen og
retningslinierne for det de er.....
i nye har al mulig ret til at være her..... (det skal dog siges at Dan
bestemt ikke er ny på usenet, og derfor burde have kendt reglerne).....
ligesom vi gamle har al mulig ret til at forklare reglerne når vi finder det
nødvendigt.....
det er IKKE kritik.... overhovedet..... det er vejledninger der forhåbentlig
skal hjælpe os alle sammen med at begå os i gruppen og på usenet
generelt.... det er IKKE personlige angreb, men et ønske om at hjælpe...
ikke kun den ene der begår en fejl, men alle der færdes i gruppen.....
du tror da vel ikke at gruppen er hvor den er i dag uden at der har været en
vis kontrol med det undervejs?

det kan være enormt svært for nogen at acceptere at det altså ikke er for at
ride dem som en mare at man siger noget........ men der er faktisk meget
sandt i det når styregruppen siger:
"En del personer tager dette ilde op og begynder at råbe netpoliti eller
lignende skældsord. Oftest er disse protester rettet mod personen der
vejleder, i stedet for mod berettigelsen af anmodningen.
Dette må siges at være en sørgelig argumentationsform."
"Husk, at hvis nogen skriver at du er totalt på vildspor med dine påstande,
og beder dig om aldrig at gøre det igen, så skriver han ud fra en holdning
om først og fremmest at hjælpe dig, og dernæst at hjælpe nyhedsgruppen. Det
ville være meget nemmere for ham, blot at ignorere dig og sætte filter på
dine postninger. "

> Vender uhyggeligt tilbage i aften, i sure boksershorts, 200 gram
> tyndere.

tillykke ;).... altså ikke til de sure boksershorts*G* men til de 200 gram
;)

FUT dk.admin.netikette
--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 19-12-03 10:19

"Minimee" <dsl92130@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
vi
> er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs, og lad os

Hvis nu folk ikke brugte 100 indlæg på at brokke sig over at én anden person
brokkede sig, så ville vi slet ikke ha' det problem...

- Mikkel

FUT dk.admin.netikette

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Anders [8000]

Dato : 20-12-03 17:14

> [...]
vi
> er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs, og lad os

TYSNA!!!!

Fra : KatjaStrofen

Dato : 20-12-03 20:13

"Minimee" <dsl92130@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Alle jer der er sure, right, jeg er selv sur over de få personer der
"skal"
> påpege det ene og det andet.

Aha - men det er altså kun nogle bestemte der har lov til at være sure ??

Men fint nok - så vil jeg da også påpege jeg er sur ... - dvs jeg er ikke
sur .. jeg er bare irriteret over.. at folk ikke sætter sig ind i hvordan
man bruger usenet.. - og derfor bare gør som det passer dem.. - og ikke vil
høre på fornuft. - De er klart en belastning for mig.

> [...]
vi
> er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs, og lad os

Hold da op.. jeg håber godt nok ikke alle nye er ligeså usmagelige i deres
sprog og meninger.. fordi så synes jeg faktisk ikke I skal have plads *GG*
[OG heldigvis ved jeg.. de ikke er det.]

I stedet for at bruge sådan et sprog.. - så kunne de nye [De nye som vel og
mærke er problemet] Jo lige tage at sætte sig ind i tingene.. inden de tror
de ved alt.. og bare kommer brasende... - Det vil netop give plads til den
konstruktive dialog - og en mere prisværdig tone.

Katja

Fra : Rene Hansen

Dato : 24-12-03 13:32

[...]

Hvem fanden giver dig ret til at fortælle folk hvordan de skal skrive, hvis
du bevæger dig uden for en dør i stedet for at sidde og støvsuge tråde hvor
du kan masse dine "kloge" ord ind vil du måske finde ud af at folk faktisk
snakker sådan i den virkelige verden.

Rene

-------
Citat fra http://www.usenet.dk/info/skriveteknik.html

"Medtag aldrig hele det foregående indlæg i dit indlæg, hvis det er på mere
end et par linier. Klip, klip, klip. (Eller marker og slet). Medtag kun nok
til at vise hvis indlæg og hvad du forholder dig til, og til at give
sammenhæng. "

Mvh. Lisbeth

F.U.T dk.admin.netikette

Og Lisbeth prøv lige at se på dine egne tråde.......du kan jo bare slå en
tilfældig op, du har jo blandet dig ialt herinde ... kan ikke finde ud af
om i provokere fordi i synes det sjovt eller i bare er total fatsvag og skal
blande jer i ALT !!

Ps. hvorfor svare du på et offtopic emne ......dohn

Nu har jeg det meget bedre...... god jul og godt nyt

Fra : KatjaStrofen

Dato : 25-12-03 17:16

"Rene Hansen" <Billexxxxx@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem fanden giver dig ret til at fortælle folk hvordan de skal skrive,

Jeg må da absolut gerne fortælle folk, jeg synes deres sprogbrug er
uacceptabelt - ligesom jeg synes dit er. Når man færdes mellem andre
mennesker, taler man pænt. Også selvom man er uenig, så kalder man ikke folk
skiderrikker, kontrolnazister og man skriver heller ikke Hvem fanden giver
dig ret til bla bla. Det er meget udannet i mine øjne. - I dine øjne er man
sikkert bare sej så ?

hvis
> du bevæger dig uden for en dør i stedet for at sidde og støvsuge tråde
hvor
> du kan masse dine "kloge" ord ind

Hvorfor skal det partou være folks hovedargument - Brokker man sig en
smule - er man klart en type der sidder indendøre kommer aldrig ud m.m. -
Jeg kommer ud i den virkelige verden, jeg har mit arbejde, og mine
interesser, der gør at jeg bliver nød til at lette rumpetten. - At jeg så
samtidig bruger tid på usenet er vel bare smart, at man kan kombinere
tingene og ikke partou behøver at bo herinde.

vil du måske finde ud af at folk faktisk
> snakker sådan i den virkelige verden.

Heldigvis ikke i mine omgangskredse. - Et sådan sprog på det arbejde jeg har
nu og nogle af mine tidligere [ved siden af studiet] - ville have ført til
fyring på stedet.

> Rene

Katja

Fra : Rene Hansen

Dato : 25-12-03 21:02

> [...]
> dig ret til bla bla. Det er meget udannet i mine øjne. - I dine øjne er

Sej !!!! sikke noget vås/pladder/vrøvl at skrive Hvor gammel er du egentlig
14 år ?

Er" fanden" Udannet !!!! undskyld, så hvem sørens har givet dig ret min
kære til at diktere hvilken sprog genre folk skal bruge i et offentlig rum
som dette nu er.
Da det nu er offentligt må der vel være plads til både udannet såsom dannet
mennesker/personer/folk eller hvad det rigtige dannet ord nu er !

Hvorfor Fanden.......undskyld SØREN ( undskyld Søren ) skal du så diktere
hvordan man snakker herinde !!

hvis
> hvor
>
> Hvorfor skal det partou være folks hovedargument - Brokker man sig en
> smule -

En smule ! man kan finde din indblanding i alt hvad der sker og du er ALDRIG
enig men skal altid finde noget at sætte din finger på.

> [...]
har
> nu og nogle af mine tidligere [ved siden af studiet] - ville have ført til

Måske er alle ikke så dannet som i din omgangskreds, nogle steder kalder man
faktisk en skovl for en skovl og ikke en grave-redskab som man sikker gør i
din kreds.

Men det gør jo ikke at alle skal tale på DIN måde vel, hvis det er et frit
forum !!

Men du behøves ikke at svare,- gider nemlig ikke at spilde mere end de 4
minutter jeg allerede har brugt på dig
Men hav et rigtig godt nytår.......og få så lige et liv

Fra : KatjaStrofen

Dato : 25-12-03 21:46

> Men du behøves ikke at svare,- gider nemlig ikke at spilde mere end de 4
> minutter jeg allerede har brugt på dig
> Men hav et rigtig godt nytår.......og få så lige et liv

Ja det virker rimeligt - at du egentligt frabeder svar.. efter du lige giver
mig en sviner. Svar på tiltale er aldrig rart.

Men du har ret - et svar vil være ligegyldigt - da du alligevel intet
forstår.

Tak omkring nytår. - og livet har jeg - faktisk antager jeg naivt at alle
har et liv.

Katja

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 25-12-03 22:25

"Rene Hansen" <Billexxxxx@ishoejby.dk> wrote in message

> Hvorfor Fanden.......undskyld SØREN ( undskyld Søren ) skal du så diktere
> hvordan man snakker herinde !!

http://www.usenet.dk - I betragtning af den overmåde venlige tone, du er
blevet mødt med, så ville du helt klart kunne lære noget her... hvis ikke,
så kan du imødese en klage til din udbyder.

- Mikkel

Fra : Rene Hansen

Dato : 26-12-03 00:26

Retningslinierne er ikke love!
Nej vist, men som forklaret på den forgående side, risikerer du at blive
grumme upopulær, hvis du går imod for mange vigtige retningslinier.
Husk altid på, at netiketten ikke er til, for at genere dig, men for at gøre
usenet behageligt, for så mange brugere som muligt.

Hvorfor skal jeg overholde netiketten?
Der er ingen love, der siger du skal. Måske indgår det i din
internetudbyders regler, måske ikke.
Du skal overholde netiketten fordi du generer andre mennesker, hvis du ikke
gør det. Genér for mange mennesker og der kommer en reaktion, sandsynligvis
i form af indlæg i gruppen eller via email. Hvis nogle mennesker bliver
tilstrækkeligt irriterede, kan du risikere klager til din udbyder.

Hej Mikkel

Overstående er taget ud fra dit link, har ikke lært noget !! Måske du har
så meget tid lige kan finde et andet link hvor jeg kan læse at man ikke må
sige "for fanden" eller som forklare hvilke ord man skal bruge for at
udtrykke sig på sine egen personlige måde så det ikke går ondt i øjnene på
jer 3 !!

Fatter slet ikke at du/I gider at bruge så meget krudt på at pege finger og
henvise til uskrevene regler, det virker seriøst en smule latterligt at i
tror at det ikke vil fungere hvis der ikke var nogle som Jer til at sørge
for at folk snakkede "pænt" til hinnanden efter jeres standard for pænt
sprog.

Om ikke andet så er der nu gået lidt sport i det at se hvor hurtig i kan
rykke ud hvis man siger sgu-fuck-fanden- eller som det der nærmere sig
blasfami mest ..........POSTER I EN FORKERT GRP.

Ser frem til en masse hyggelige stunder når jeg ikke har andet at lave, i er
her jo altid til en sludder kan jeg se.

hmmm en tanke : Mon i køre i tre holdsskift så i kan overvåge 24-7 ???

De kærligste hilsner

Fra : Heidi

Dato : 26-12-03 08:52

Rene Hansen wrote:

> [...]
>
> Ser frem til en masse hyggelige stunder når jeg ikke har andet at
> lave, i er her jo altid til en sludder kan jeg se.

Og hvem var det så lige der ikke havde noget liv?
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 20-12-03 20:52

> [...]
vi
> er ikke til jeres kontrolnazisme, så hold op med at hakke løs, og lad os

Jeg har overvejet at printe alle dialoger og sælge den som "Glamour"
manuskripter, der skal nok være stof nok til 500 afsnit.

> Vender uhyggeligt tilbage i aften, i sure boksershorts, 200 gram tyndere.

.....jeg har et makabert billede i mit hoved, lige nu.

Glenn

Fra : Joker

Dato : 21-12-03 23:15

On Fri, 19 Dec 2003 09:32:11 +0100, Minimee wrote:

> [...]
> istedetfor have en konstruktiv dialog.
>
> Vender uhyggeligt tilbage i aften, i sure boksershorts, 200 gram tyndere.

A lesson in Posting. Damn funny!

How many group posters does it take to
change a light bulb?

1 to change the light bulb and to post that the light bulb has been
changed

14 to share similar experiences of changing light bulbs and how the
light
bulb could have been changed differently

7 to caution about the dangers of changing light bulbs

27 to point out spelling/grammar errors in posts about changing light
bulbs

53 to flame the spell checkers

41 to correct spelling/grammar flames

6 to argue over whether it's "lightbulb" or "light bulb" ... another

6 to condemn those 6 as anal-retentive

2 industry professionals to inform the group that the proper term is
"lamp"

15 know-it-alls who claim *they* were in the industry, and that "light
bulb"
is perfectly correct

156 to email the participant's ISPs complaining that they are in
violation
of their "acceptable use policy"

109 to post that this group is not about light bulbs and to please take
this
discussion to a lightbulb group

203 to demand that cross posting to hardware forum, off-topic forum, and
lightbulb group about changing light bulbs be stopped

111 to defend the posting to this group saying that we all use light
bulbs
and therefore the posts *are* relevant to this group

306 to debate which method of changing light bulbs is superior, where to
buy
the best light bulbs, what brand of light bulbs work best for
this technique and what brands are faulty

27 to post URL's where one can see examples of different light bulbs

14 to post that the URL's were posted incorrectly and then post the
corrected URL's

3 to post about links they found from the URL's that are relevant to
this
group which makes light bulbs relevant to this group

33 to link all posts to date, quote them in their entirety including all
headers and signatures, and add "Me too"

12 to post to the group that they will no longer post because they
cannot
handle the light bulb controversy

19 to quote the "Me too's" to say "Me three"

4 to suggest that posters request the light bulb FAQ

44 to ask what is a "FAQ"

4 to say "didn't we go through this already a short time ago?"

143 to say "do a Google search on light bulbs before posting questions
about
light bulbs"

1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and
start
it all over again

--
vh
Lau

/ \

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-03 10:14

"Joker" <per.dk@mailBox.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> about
> light bulbs"
>
> 1 forum lurker to respond to the original post 6 months from now and

Ha ha ha ha - så sandt som det står skrevet!

Mvh.
HP

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-12-03 10:27

<BogH> skrev i en meddelelse

> Ha ha ha ha - så sandt som det står skrevet!

Øv altså... når folk poster HELE indlægget én gang til - bare for at komme
med en enkelt (off-topic) kommentar.