Flere processorer
Fra : Djurhuus

Dato : 19-12-03 00:21

Hvor identiske skal processorer der skal sidde i dual ell. quad
konfiguration være?
Skal de være identiske på sSpec eller er det nok med bare steppingen.
Normalt har jeg altid selv gået efter pr. sSpec men er kommet i tvivl om det
er nom med stepping.
Er der nogle der har erfaringer med dette.

Venlig hilsen
Djurhuus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-12-03 01:59

"Djurhuus" <martinNOSPAM@djurhuus.com> crashed Echelon writing

> [...]
> om det er nom med stepping.
> Er der nogle der har erfaringer med dette.

Stepping er også vigtigt har jeg erfaret praktisk.

IBM's tekniker skulle skifte defekt CPU og leverer en med anderledes
stepping. Det endte med maskinen frøs og bootede konstant, indtil IBM blev
i tvivl om korrektheden og leverede en med identisk stepping. Herefter
stoppede problemerne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Pan

Dato : 20-12-03 02:40

"Djurhuus" <martinNOSPAM@djurhuus.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er nom med stepping.
> Er der nogle der har erfaringer med dette.

Det afhænger meget af hvilken familie af processorer vi snakker om.

F.eks kan en Compaq Proliant 5000 (en gamel sag) køre med 4 Pentium Pro
processorer. Og det kan den gøre ved forskellige hastigheder på cpu'erne 2
og 2. Du kan også kombinere forskellige cache størrelser.
Men det er som om at jo nyere processorer/servere vi snakker om jo størrer
er kravene for ensartethed.

Mvh
Anders

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-12-03 23:54

Djurhuus wrote:
> Hvor identiske skal processorer der skal sidde i dual ell. quad
> konfiguration være?

Mig bekendt er det ikke noget problem hvis du arbejder med noget der
hedder nyere end Pentium/Pentium Pro..

// Hans
--
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : Henrik Ohm Eriksen

Dato : 24-12-03 09:18

Generelt bør der være tale om identisk stepping. Windows2000 Server vil
bemærke at der ikke er tale om samme stepping af CPU - hvad det så betyder i
performance øjemed aner jeg ikke - men det er som livrem og seler: hvis der
er tale om identiske processorer helt ned til stepping - så er alle issues
udelukket..

/Henrik